از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تنهایی به اندازه سیگار کشیدن مضر است

تنهایی یا کناره‌گیری از اجتماع را شیوه زندگی خود نسازید؛ چرا که اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد تنهایی و انزوا به اندازه سیگار کشیدن مضر است.


محققان توصیه می‌کنند: تنهایی یا کناره‌گیری از اجتماع را شیوه زندگی خود نسازید؛ چرا که اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد تنهایی و انزوا به اندازه سیگار کشیدن مضر است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پژوهش که با تلاش محققان دانشگاه شیکاگو انجام شده اولین تحقیقی است که با ترکیب تصاویر FMRI صورت گرفته تا با استفاده از آنها ارتباط بین تنهایی و فعالیت‌های مغزی مورد مطالعه قرار بگیرد.
 
 

پژوهشگران دریافته‌اند: منطقه‌ای در مغز وجود دارد که با پاداش گرفتن در ارتباط است.
بر اساس یافته‌های اخیر این منطقه در افرادی که تنها نیستند نسبت به اشخاص تنها و منزوی به مراتب فعال‌تر است. این منطقه مغزی موسوم به مخطط قدامی در امر یادگیری بسیار حیاتی است و بخش مهمی در مغز است که با گرفتن پاداشهای ساده مانند غذا یا پاداشهای مهمتری مانند پول فعال می‌شود. پاداشهای اجتماعی و احساسات علاقه‌مندی و عاشقانه نیز ممکن است این منطقه را فعال کند.
محققان می‌گویند: وقتی به افراد شرکت کننده در تحقیقات، تصاویر مختلف خوشایند یا ناخوشایند از جمله تصاویر درگیری‌های انسانی و یا تصاویر افراد شاد و تصویر پول که اغلب مردم را خوشحال می‌کند، نشان داده شد،‌افرادی که میل به تنهایی و انزوا داشتند اغلب با دیدن تصاویر شاد، این منطقه مغزی در آنها فعال نمی‌شد و این عدم فعالیت میل به تنهایی را در این اشخاص تشدید می‌کند و در نتیجه این افراد از دیدن مسائل خوشایند احساس خوشحالی و شادی نمی‌کنند.
در تحقیقات پیشین نیز نشان داده شده است که تنهایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای روانی و جسمی بویژه بیماریهای قلبی را تشدید می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد