از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

مصرف اسپیرین در زنان و مردان عوارض متفاوت دارد

آسپیرین که عموما در پیشگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی تجویز می شود، ممکن است در مردان و زنان فواید و عوارض متفاوتی ایجاد کند.
 
پژوهشگران اعلام کردند، آسپیرین که عموما در پیشگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی تجویز می شود، ممکن است در مردان و زنان فواید و عوارض متفاوتی ایجاد کند.
پژوهشگران آمریکایی توصیه می کنند داروی آسپیرین تا حد ممکن در مورد افرادی که قبلا دچار سکته های مغزی و قلبی شده اند تجویز نشود .


به گفته این محققان، بیماران و پزشکان باید قبل از مصرف و یا تجویز آسپیرین ، عوامل خطر آفرین همچون سن ، جنسیت ، ابتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، چربی خون ، استعمال دخانیات و خطر خونریزی دستگاه گوارش را مد نظر داشته باشند .
تحقیقات نشان داده است مصرف آسپیرین موجب کاهش خطر ابتلا به اولین مورد حمله قلبی در مردان و اولین مورد سکته مغزی در زنان می شود و هر چه عوامل خطر آفرین در افراد کمتر باشد، مزایای مصرف اسپیرین بیشتر خواهد بود .
پژوهشگران می گویند مردان بین سنین 45 تا 79 سال تنها در صورتی که مزایای مصرف اسپیرین در کاهش خطر سکته قلبی بر مضرات آن یعنی خونریزی دستگاه گوارش برتری داشته باشد، باید آسپیرین مصرف کنند .
در زنان این دوره سنی 55 تا 79 سال اعلام شده است . 
 

منبع:salamatnews.com
نظرات 1 + ارسال نظر
anahitafarshid دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام، ما اجازه نمی دهیم "دلواپسان" آینده ما را تباه کنند.

موفق باشید گرامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد