از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

عسل و دارچین زوج جادویی

 عسل و دارچین زوج جادویی 

عسل و دارچین به تنهایی خواص و فواید فوق العاده ایی دارند و با کمک هم می توانند بر بسیار از ناخوشی ها و بیماری ها غلبه کنند. عسل درمان بخش هر نوع بیماری است و بدون ایجاد عوارض جانبی می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. به عقیده ی بسیاری از متخصصان، با اینکه عسل شیرین است اما اگر به میزان و دز دارو خورده شود برای بیماران دیابتی نیز مشکلی پیش نمی آورد. وقتی عسل با دارچین مخلوط می شود معجزه ی آن بیشتر شده و درمان بخش تر است. برای آشنایی بیشتر با خواص عسل و دارچین این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

بیماری های قلبی
عسل را با پودر دارچین مخلوط کنید و برای صبحانه به جای شکلات صبحانه و انواع مرباهای صنعتی میل کنید. این معجون طبیعی میزان کلسترول را پایین می آورد و درمان بخش بیماری های قلبی است. برای افرادی که قبلا دچار حمله ی قلبی شده اند نیز توصیه می شود هر روز برای صبحانه از این معجون طبیعی استفاده کنند. مصرف منظم معجون عسل و دارچین ضربان قلب را تقویت می کند. زمانیکه کلسترول خون تان پایین و قلب تان قوی باشد بیماری های قلبی نیز از شما دور می شود.

آرتریت
افرادی که از آرتریت رنج می برند میتوانند هر روز صبح و شب، دو قاشق عسل و یک قاشق پودر دارچین را با یک فنجان آب داغ مخلوط و میل کنند. اگر این افراد به طور مرتب این کار را تکرار کنند قدمی بزرگ دردرمان بیماری خود برخواهند داشت.

عفونت های مثانه
اگر دچار عفونت مثانه شده اید دو قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل کنید. این شربت میکروب های مثانه را از بین می برد.

دندان درد
اگر دندان درد دارید و به هر دلیلی نمی توانید به دندان پزشک مراجعه کنید یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با ۵ قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید تا زمانیکه درد کاملا از بین برود.

کلسترول
اگر در دو لیوان چای دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق چاخوری پودر دارچین ریخته و میل شود در عرض دو ساعت میزان کلسترول بالای خون به میزان ۱۰ درصد کاهش می یابد. اگر افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل کنند گام بزرگی در درمان بیماری خود بر می دارند.

سرماخوردگی و گریپ
افرادی که دچار سرماخوردگی و گریپ می شوند باید به مدت سه روز و روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را با یک چهارم قاشق پودر دارچین مخلوط کرده و میل کنند. این شربت طبیعی سرفه های مزمن و گریپ را درمان و سینوس ها را آزاد می کند.

معده درد
اگر از معده درد یا حتی زخم معده رنج می برید باز هم ترکیب عسل و دارچین را دریابید. مقداری عسل را با دارچین مخلوط کرده و میل کنید.

گاز معده
بر اساس نتایج پژوهش های هندی و ژاپنی، اگر عسل با پودر دارچین مخلوط و مصرف شود گاز معده متعادل می شود. برای افرادی که از گاز زیاد معده رنج می برند توصیه می کنیم عسل و دارچین غافل نشوند.

سیستم ایمنی بدن
مصرف روزانه و مرتب عسل و پودر دارچین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به این ترتیب بدن ما را از گزند باکتری ها و ویروس ها در امان می دارد. متخصصان معتقدند که عسل به میزان قابل توجهی حاوی ویتامین های متعدد و آهن می باشد. مصرف مداوم عسل قدرت دفاعی گلبول های سفید را در برابر باکتری ها و بیماری های عفونی بالا می برد.

مشکل سوء هاضمه
اگر قبل از صرف غذا مقداری پودر دارچین را روی دو قاشق غذاخوری عسل بپاشید و میل کنید باعث می شود حالت اسیدی معده تسکین پیدا کرده و دستگاه گوارش سنگین ترین غذاها را به راحتی هضم کند.

برای طول عمر
اگر به طور مرتب چای عسل و پودر دارچین میل کنید پیری را از خود دور می کنید. برای تهیه ی این چای لازم است که ۴ قاشق عسل و یک قاشق پودر دارچین را در سه فنجان آب ریخته و اجازه دهید بجوشد تا مانند چای شود. روزانه سه مرتبه، یک چهارم فنجان از این چای را میل کنید. این چای عسل و دارچین پوست شما را نرم و لطیف می کند و پیری آنرا به تاخیر می اندازد.

بیماری های پوستی
به میزان مساوی عسل و پودر دارچین را باهم مخلوط کرده و روی مناطقی از پوستتان که دچار اگزما، زخم و هر نوع عفونت پوستی شده قرار دهید.

کاهش وزن
صبح ها نیم ساعت قبل از صبحانه و شب ها قبل از خواب، عسل و پودر دارچین را در یک فنجان آب جوش حل کرده و میل کنید. اگر اینکار را به طور منظم انجام دهید وزن تان کاهش پیدا می کند. نوشیدن عسل و دارچین از تجمع چربی ها در بدن پیشگیری می کند.

سرطان
محققان ژاپنی و استرلیایی به این نتیجه رسیده اند که سرطان معده و استخوان با مصرف عسل و دارچین درمان پذیر است. افرادی که از این بیماری ها رنج می برند باید به طور مرتب و روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کرده و هر روز سه مرتبه میل کنید. این کار را به طور مرتب یک ماه انجام دهید.

خستگی و پیری
پژوهش های اخیر نشان داده است که قند موجود در عسل برای بالا بردن قدرت بدن مفید است. دانشمدان معتقدند افراد سالخورده ای که عسل و دارچین مصرف می کنند سرحال تر و چابک تراند. متخصصان به این افراد توصیه می کنند نصف قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب حل کرده و مقداری پودر دارچین به آن اضافه کنند و روزانه صبح و بعد از ظهر میل کنند.

بوی بد دهان
مردم آمریکای جنوبی هر روز صبح قبل از خارج شدن از خانه با محلول عسل و دارچین قرقره می کنند. برای خوشبو شدن دهان یک قاشق چایخوری عسل را در آب داغ حل و مقداری دارچین به آن اضافه کنید، اجازه دهید محلول تان اندکی خنک شود و با آن قرقره کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد