از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

راه های جلوگیری از رفتن آب در گوشمان در حمام

 

راه های جلوگیری از رفتن آب در گوشمان در حمام

 
افرادی که سابقه ابتلا به عفونت گوش دارند و آب برایشان ضرر دارد، باید نسبت به تهیه قالب ضدآب برای گوش شان اقدام کنند. قالب ضدآب توسط شنوایی شناس ساخته می شود.

بسیاری از اوقات هنگام دوش گرفتن، مقداری آب به طور ناخواسته وارد گوش می شود. البته باید مراقب بود که آب زیادی وارد گوش نشود.
اگر پرده گوش سالم باشد و مجرای گوش زخم و بیماری نداشته باشد، معمولا ورود آب تمیز به گوش، مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. اما گاهی به دلیل وجود عفونت گوش، پارگی پرده گوش، زخم و خونریزی داخل کانال گوش، ورود آب به داخل گوش بسیار دردناک و همراه با ایجاد مشکلات بعدی می باشد .

اگر مشکلی در گوش خود دارید، با رعایت موارد زیر می توانید موقع استحمام از ورود آب به گوش های خود جلوگیری کنید :

1 - ابتدا کمی پنبه بردارید و آن را گوله کنید. سپس پنبه را طوری در سوراخ گوش آسیب دیده خود بگذارید که تمام مجرای گوش را بپوشاند و هیچ راهی برای ورود آب به داخل کانال گوش وجود نداشته باشد. البته دقت کنید که پنبه را خیلی به داخل مجرای گوش فشار ندهید تا مشکلی ایجاد نکند.

سپس قسمت بیرونی پنبه را به مقداری پماد وازلین آغشته کنید. استفاده از وازلین و یا هر کرم چرب دیگری باعث می شود آب جذب پنبه نشود و پنبه خیس نگردد. می توانید این پنبه را با چسب نواری به گوش خود بچسبانید و سپس دوش بگیرید.

2 - موقع دوش گرفتن مراقب باشید تا آب به طور مستقیم وارد گوش شما نشود، مثلا وقتی سر را به یک طرف کج کنید، آب مستقیما وارد گوش می شود .پس از این کار خودداری کنید.
استفاده از گوش گیر در هنگام شنا کردن برای افرادی که گوش های حساسی دارند، توصیه می شود

3 - پس از استحمام، پنبه را از گوش خود درآورید. سپس لاله گوش خود را به سمت عقب و کمی بالا بکشید. اگر نوزاد است، باید لاله گوش او را به آرامی، به سمت عقب و پایین بکشید. سپس سر خود را به پایین خم کنید تا اگر مقداری آب وارد گوش شده است، خارج شود. سپس آن را با حوله خشک کنید.

4 - بلافاصله بعد از خشک کردن لاله و کانال گوش، با حرارت ملایم مانند گرمای سشوار می توانید قطرات آب باقیمانده را خشک کنید. از دادن حرارت مستقیم سشوار به داخل گوش، خودداری کنید، زیرا ممکن است آسیب های جدی به گوش شما وارد شود .

5 - افرادی که سابقه ابتلا به عفونت گوش دارند و آب برایشان ضرر دارد، باید نسبت به تهیه قالب ضدآب برای گوش شان اقدام کنند. قالب ضدآب توسط شنوایی شناس ساخته می شود و قالب ضدآب هر فرد مخصوص به خود اوست. این افراد می توانند به جای استفاده از پنبه و وازلین در حین حمام کردن، از این قالب استفاده کنند.

6 - استفاده از گوش گیر در هنگام شنا کردن برای افرادی که گوش های حساسی دارند، توصیه می شود. همچنین پوشیدن کلاه شنا نیز ضروری می باشد .استفاده از گوش‌گیر شنا موقع استحمام نیز مفید است.

7 - استفاده از وسایلی که در بالا گفته شد مانع رسیدن آب به به گوش فرد می شود. در صورت عدم استفاده از این وسایل، خطرات جدی سلامتی فرد را تهدید خواهد کرد.



منبع :  tebyan.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد