بسیاری از افراد هنگام عصبانیت یا خستگی به اشتباه ایمیلی را ارسال کردهاند که بعدها به خاطر آن افسوس خوردهاند؛ اما گوگل به تازگی روشی را معرفی کرده که از کاربران در مقابل چنین اشتباهاتی حمایت میکند. |
|
گوگل به منظور جذب بیشتر کاربران به سرویس Gmail به تازگی ده ها امکان جدید معرفی کرده که از جمله آنها میتوان به روشی اشاره کرد که در آن از کاربرانی که قصد ارسال ایمیل را دارند درخواست میکند ابتدا یک مساله ریاضی را حل کنند و به این ترتیب فرصتی برای فکر کردن مجدد به کابران می دهد.
از آنجا که گوگل از هر کلیک کاربران ایمیلاش از طریق تبلیغات آنلاین درآمدزایی می کند ، از روشهای مختلفی استفاده میکند تا تبلیغات را افزایش داده و در رقابت با یاهو سهم بیشتری از بازار تبلیغات آنلاین را از آن خود کند.
بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی Come Score، بازدیدکنندگان منحصر وبسایتهای گوگل در سرتاسر جهان در سال گذشته 32 درصد افزایش یافته و به 775 میلیون کاربر رسیده است.
این در حالی است که مخاطبان سایتهای یاهو با 16 درصد رشد به 6/562 میلیون و کاربران سایتهای مایکروسافت با 20 درصد رشد به 647 میلیون نفر رسیده است.
تحلیلگران اعلام کرده است که بخشی از دلیل رشد مخاطبان گوگل، به امکانات ایمیل آن برمیگردد که با سرعت بسیاری طراحی و عرضه شدهاند. گوگل در ماه میلادی جاری امکانی را معرفی کرد که کاربران میتوانند به طور خودکار آن را دانلود کرده و در صورت آفلاین بودن از طریق مرورگر وب به Gmail دسترسی پیدا کنند. این امکان تا حدودی مشابه سرویس نسخه سرویس گیرنده (Client) اوت لوک مایکروسافت است با این تفاوت که اوت لوک زمانی که از طریق اینترنت در دسترس است چنین امکانی ندارد.
امکان ایمیل آفلاین در یک بیانیه مطبوعاتی معرفی شد در حالی که بیشتر امکانات جیمیل خیلی بیسروصدا معرفی شدهاست.
گفتنی است مهندسان گوگل از ماه ژوئن سال 2008 که لابراتوارهای Gmail راهاندازی شد تا کنون حدود 34 سرویس آزمایشی را طراحی و در وبسایت گوگل قرار دادهاند.