منشور کوروش بزرگ با ترجمه به زبان های
انگلیسی , فرانسوی , آلمانی , اسپانیایی , ایتالیایی , روسی :
منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان.
پسر کمبوجیه، شاه بزرگ، شاه انشان ،نوه کوروش، شاه بزرگ، ...، نبیره چیش پیش، شاه بزرگ ، شاه انشان ... از دودمانی که همیشه شاه بوده اند و فراماروائی اش را « ِبل »و « نبو » گرامی می دارند و [از طیب خاطر، و]با دل خوش پادشاهی او را خواهانند .
به طور طبیعی با بالا رفتن سن، لایه زاینده پوست نازک تر می شود. پوست چین و چروک پیدا می کند و لکه های متعددی روی آن به وجود می آید، غدد سباسه که وظیفه چرب نگه داشتن پوست را برعهده دارند کم کارتر می شوند و پوست خشک می شود. نازک شدن عروق پوست که تغذیه آن را به عهده دارند و یا گرفتگی آن ها به دلیل بالا رفتن سن هم آخرین علت بی طراوت بودن پوست است و پوست پس از مدتی شکننده و بدرنگ می شود.
رعایت نکات زیر، به عنوان پنج راز مراقبت از پوست می تواند تا حدودی این روند پیر شدن را به تاخیر بیندازد.
ادامه مطلب ...با توجه به اینکه استفاده از گیاهان دارویى در درمان بیمارى ها از روند کندترى نسبت به داروهاى شیمیایى برخوردار است، یعنی زمان طولانی تری وقت می برد، ولى طبق تحقیقات به عمل آمده، این روزها میزان مصرف این گیاهان نسبت به سال هاى قبل افزایش یافته و این مسئله نشان می دهد علی رغم درمان کندتر این قبیل گیاهان، عده اى از افراد به دلیل توجه بیشتر به موضوع سلامتى، این نوع درمان را به ضررهاى جانبى حاصل از داروهاى شیمیایى ترجیح داده اند و این گامى مهم در جهت زندگى سالم محسوب مى شود.
اگر شما نیز به این روش زندگى علاقه مندید پیشنهادهاى زیر مى توانند شما را در درمان گیاهى بیمارى سرماخوردگى و تبعات آن یارى دهند:
ادامه مطلب ...یاهو زمان نگهداری اطلاعات کاربران را به سه ماه کاهش داد.
موتور جستوجوی یاهو مدت نگهداری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت را از 13 ماه به سه ماه کاهش میدهد.
به گزارش ایسنا، این شرکت اینترنتی تحت سیاست جدید، اطلاعات شخصی کاربران را با استثناءهای محدود، برای کلاهبرداری، الزامات امنیتی و حقوقی پس از 90 روز نامشخص خواهد کرد.
همچنین سیاست جدید یاهو علاوه بر جزییات مربوط به جستوجو شامل مشاهده صفحه، کلیک برروی صفحه، مشاهده و کلیک برروی تبلیغات نیز خواهد بود.
ادامه مطلب ...رسول صلیاللهعلیهوآله فرمود: نزدیک گرداند یکی را از شما خداوند تعالی یعنی در روز قیامت به حضرت خویش تادرکنف رحمت خودش آرد.پس او را گوید که: ای بندهی من! فلان کار کردی و فلان و فلان تا بنده مقر آید بدانچه کرده باشد از بیسامانیها و خطاها. پس اللّه گوید: ای بندهی من! در دنیا آن را بر تو پوشیدم وامروز بیامرزیدم آن را یعنی که همچنان پوشیده دارد که نه نیز در دنیا کسی بدانست و نه درعقبی کسی بداند. دردنیا پوشیده ماند به ستّاری من و در عقبی هم درستر پوشیده آمرزیده شد به غفّاری من تابیند بنده نیک خداوندی او و حلم و بنده نوازی او با کسی که عنایت آمد در حقّ او.
ادامه مطلب ...
عشق یعنی گرفتن دست یکدیگر در خیابان و خودنمایی کردن
ازدواج یعنی دعوا کردن در خیابان و توجه همه را جلب کردن
عشق یعنی خوردن غذا در بهترین رستوران
ازدواج یعنی خوردن غذای آماده در خانه
عشق یعنی صحبت کردن درباره بچه دار شدن
ازدواج یعنی صحبت کردن درباره چطور خلاص شدن از دست بچه ها
خدایا،ای سازنده شب و روز،ای بی نیاز از اما و اگر و هنوز،ای برازنده خاطره انگیزترین عشقها،اگر یک قدم از تو دور شوم،قلبم سردتر از قطب شمال خواهد شد.
خدایا،تو از نفسهایم به من نزدیکتری و می دانی که پس فردا در کدام چاه خواهم افتاد و کدام در به رویم بسته خواهد شد و چه کسی سلامم را جواب نخواهد گفت. تو می دانی که چه وقت آب و هوای زندگی ام خوب می شود و یا کی سنگپاره های بلا و اندوه بر سرم باریدن می گیرد،پس یک لحظه هم مرا تنها مگذار و دیدن سپیده دم را از من دریغ مدار!
ازدواج هاى اجبارى و زودرس هنوز هم واقعه اى تلخ در جهان است که خاموش و بى صدا در دنیاى دختران فقر و تسلیم رخ مى دهد و آنها را وادار به پذیرش خواستهاى تحمیلى ناخواسته از دل خویش مى کند تا بیش از عقل و منطق، تنها به سنت اجدادى شان عمل کنند یا از سر بیچارگى تن به بایدها دهند.
به گزارش ایسنا به اعتقاد بسیارى از آسیب شناسان اجتماعى این پدیده از نظر جغرافیایى مرز نمى شناسد و در تمام کشورهاى آسیایى و حتى در اروپا هم مشاهده مى شود؛ اما معمولاً در جوامع روستایى، شهرهاى کوچک و مناطقى که هنوز در آنها قبیله جایگاهى فراتر از قانون دارد و بیشتر براى دختران کم سن ، رخ مى دهد. از دیگر سو، ناتوانى مالى والدین در امرار معاش فرزندان، علت مهمى است که بروز ازدواج هاى اجبارى در سنین پایین یعنى در دوره اى که پدر و مادر احاطه کاملى بر فرزند خود داشته و او نمى تواند مخالفتى در این زمینه داشته باشد را رقم مى زند.
ادامه مطلب ...
50 سال است که روی ساز تحقیق میکنم/ اغلب سازسازها نجارهای خوبی هستند
می گویند شاید در آینده نیازی به خرید خمیردندان نداشته باشید، چون مسواک های نسل آینده، شما را از مصرف خمیردندان بی نیاز می کنند. دانشمندان در داخل این مسواک ها، هسته ای از جنس "دیاکسیدتیتانیوم" قرار دادهاند که موجب نوعی واکنش الکتروشیمیایی می شود که به راحتی پلاک های میکروبی و جرم را از روی دندان ها برمی دارد. ولی تا قبل از اینکه چنین مسواک هایی به بازار بیایند، شما باید همچنان به دنبال خرید یک خمیردندان مناسب باشید.
مطلب زیر را بخوانید تا خمیردندانی را بخرید که علاوه بر طعم و رنگ دلخواه شما، بتواند از پوسیدگی دندان های شما نیز پیشگیری کند.
ادامه مطلب ...حکایت کردهاند که سنایی، عاشق دختر یکی از بزرگان و اشراف غزنین شد، در جوانی و البته در اوج شهرتش به شاعری. به خواستگاری دختر رفت. پدر دختر، میدانست شاعر تهیدست است و هرچه صله گرفته از بزرگان خرج دوست و رفیق کرده است. اما میخواست محترمانه شاعر را رد کند و دست خالی برگرداند. پس زرنگی کرد و بهجای ایرادگیری مرسوم که: «پول و پله نداری و شاعری هم شد شغل؟» به سنایی گفت: «بسیار سرافراز است که او خواهان دخترش شده و چه کسی محترمتر از شاعر مشهور درباری، اما میترسم از پس کابین دختر من برنیایی.»
شاعر گفت: «حالا بفرمائید ببینم، مسلماً هرکس طاووس خواهد جور هندوستان کشد! من که طالبم باید از بسیاری و سختی کابین ـ که همان مهریه باشد ـ نترسم.»
ادامه مطلب ...گوشه ای از روانشناسی صدا در قرآن
در قرآن کریم آیات و اشارات تأمل انگیزی دربارهصدا وجود دارد. چند آیه هست که از صدای بلند و بیملاحظه بانگ برداشتن انتقاد کرده است:
1- «واقصد فی مشیک واغضض من صوتک إنّ انکر الاصوات لصوت الحمیر؛ و در راه رفتنت میانهروی کن و صدایت را آهسته بدار، چرا که ناخوشترین آوازها بانگ دراز گوشان است» (سوره لقمان، آیه19).
در این آیه و آیات نظیر آن، خداوند درباره بلند نکردن صدا، پند و رهنمود اخلاقی میدهد. به ویژه به اعراب (که نباید با عربها اشتباه کرد؛ زیرا اعراب در عرف قرآن به اهل بادیه که بیفرهنگ هستند اطلاق میگردد) و نیز آنان که بیملاحظه یا بی توجه هستند، می آموزد که وقتی در حضور پیامبر(ص) هستند، آهسته حرف بزنند و صدای خود را بلند نکنند؛ و از این جمله است آیه:«یا ایها الّذین آمنوا لاترفعوا اصواتکم فوق صوت النّبِّی ولاتجهروا له بالقول کجهر بعضکم لبعض أن تحبط اعمالکم وانتم لاتشعرون. انَّ الّذین یغضّون اصواتهم عند رسولالله اولئک الّذین امتحن اللّه قلوبهم للتَّقوی لهم مغفرة وأجر عظیم. إنّ الّدین ینادونک من وراء الحجرات اکثرهم لایعقلون؛
ادامه مطلب ...
نورنبرگ محل زندگی یکی از وابستگان و در واقع یک دوست خوب دوران کودکی است که سالها است پس از ازدواج به دیدارش نرفته بودم و در همین سفر دیار ژرمنها فرصت دست داد و به دیدار خانواده پر مهرش شتافتم ,به جز این نورنبرگ به خاطر چیزهای دیگری نیز هم در تاریخ آلمان و جهان شهرت دارد!,مقر حزب نازی و محلی که دولت حزبی هیتلر از آنجا اوج گرفت و بلاخره محلی که در پایان جنگ جهانی دوم با تخریب کاملش تاوان عملکرد نازیها را یک تنه پرداخت و همینطور محل برگزاری دادگاه جنایتکاران جنگی در همان برهه...
در مورد دلایل مزاحمتهایی که برای خانمها از طرف بعضی از
مردان (البته نامرد بگیم بهتره ) باید کارشناسان مسایل اجتماعی و فرهنگی نظر بدن .
خیلی وقتا پیش خودم فکر میکنم که آیا دلیل کار این افراد تربیت خانوادگی آنان است ؟
آیا قوانین فرهنگی حاکم بر کشور مقصر است ؟
آیا نهادهای آموزشی و پرورشی کارشان ایراد دارد ؟
آیا قوانین جزائی در این موارد ناقص است ؟ اصلا آیا قوانینی اجرائی (البته نه سوری ) برای این مزاحمان وجود دارد ؟
جالب اینه که بعضی وقتا مردان متاهل از مجردها بدترند . حرفایی می زنند و کارهایی انجام میدن که مجردها پیششون کم میارن .
نظر یکی از دوستام در مورد جزای این افراد این است که خواهر یا مادر یا دختر یا زن این افراد را جلوی چشمشان همین بلایی بیاوری که آنان سر خانمهای دیگر میارن .
اونوقت ازشون بپرسی که چه حالی داری ؟
اما من فکر میکنم کسی که مزاحم دیگران میشه اصلا غیرت و شرف و وجدان و این جور چیزا براش معنی و مفهومی نداره که حالا بخواد به خاطر مزاحمتی که برای کس و کار خودش ایجاد شده ناراحت بشه .
به قول دوستمون بعضیها طرز پوشش و رفتار خانمها را دلیل مزاحمت این افراد می دانند .
اما مگه مردانی که برای خانمها ایجاد مزاحمت نمیکنند همگی کور هستند و قادر به دیدن این خانمها نیستند ؟!؟!؟
یه چیزی که به قول ادبا واضح و مبرهن است اینه که
اگه در کسی را با کلوخ بزنی در خونتو با سنگ میزنند .
اما مشکل اینه که کثافت کاری را کسی مرتکب شده و تقاصشو دیگری باید بپردازه .
قضیه همون مردی که تو کثافت کاری و دامن ناپاکی دست همه رو از پشت بسته بود .یه روز که میاد خونه از دختر کوچکش می پرسه : مامانت کجاست ؟ کوچولو هم در جواب میگه با حسین آقا رفتن حموم. حالا فکرشو بکنید زنش که دیگه هیچی .حالا دخترش هم از پدر و مادر عزیزش الگوبرداری میکنه و خواسته یا ناخواسته پا جا پای آنها میذاره و ...
پس میبینیم که : چوب خدا صدا ندارد
به هر حال این قصه سر دراز دارد ..
زن آزاری در فرهنگ ایرانی
برگرفته از
http://shirazi.blogfa.com/post-205.aspx
با روایت چند صحنه و تجربه شخصیام شروع میکنم. خیابان ولیعصر نزدیک پارک ملت، دختری با مانتوی تیره و پوشش کاملا معمولی در پیاده رو راه می رود دو پسر سوار بر موتوری از کنار او میگذرند و جوانی که ترک موتور است برای لحظاتی دختر را گرفته و دختر همراه با موتور کشیده می شود و البته صدای جیغ و فریادش هم بلند می شود دو جوان موتور سواری پس از لحظاتی او را رها میکنند و فرار میکنند. در صحنه ای دیگر دو دختر جوان با کمی آرایش در نزدیکی میدان توحید ایستاده اند و در صحنه ای آشنا برخی جوانان به قصدی که میدانیم برای آنها ترمز می زنند و دختران بی توجه به آنها در حال صحبت با یکدیگرند ناگهان دو جوان موتور سوار از کنار آنها رد شده و با دستانشان دخترها را آزار میدهند بطوریکه برخی وسائل یکی از دخترها پخش زمین می شود و با پسرها با لبخند فرار میکنند دختر پریشان فریاد می زند «بدبخت،طرفت را اشتباه گرفته ای» و باز صحنه ای دیگر که خیلی از دخترهای جوان که اتومبیل شخصی دارند تجربه کردند چند پسر جوان با ماشین خود به قصد آزار آنچنان جلوی ماشین چند دختر می پیچند که با تصادف لحظه ای فاصله بود و صدای اعتراض دخترها درآمد. دخترها خوب می دانند چه میگویم و پسرهایی که نمی دانند کافیست از دخترها و زنان خانواده یا از نزدیکان خود بپرسند تا آنها نیز از تجربه ای تلخ خود برایشان بگویند. زنان زیادی تجربه آزار جنسی هرچند اندک وقتی کنار مردی در تاکسی نشسته اند یا حتی وقتی در کوچه ای خلوت راه می رفتند را تجربه کردند و شاید کمتر دختری باشد که آزارهای کلامی مردها وقتی در خیابان بوده را تجربه نکرده باشد.
ادامه مطلب ...اینترنت بیتردید فرصتهای فراوانی فراهم میکند اما استفاده از این پدیده بی نظیر همانند بسیاری از ابزارهای دیگر نیازمند در نظر گرفتن برخی اصول و در واقع فرهنگ استفاده است. اینترنت به همان نسبت که توان ایجاد فرصتهای جدید را دارد میتواند تهدیداتی را نیز به همراه خود داشته باشد که با در نظر گرفتن برخی قوائد ساده بخصوص در حوزه شخصی و خصوصی میتوان با اطمینان بیشتری از آن استفاده کرد در ادامه به پنج اصل مهم در استفاده مطمئن تر از اینترنت (که با توجه به فرهنگ ایران و مشکلاتی که هر از گاهی استفاده از اینترنت در کشور برای شهروندان به همراه داشته است تهیه شده است ) اشاره خواهد شد.
ادامه مطلب ...
« شب چله » یا « شب یلدا » جشنی است با پیشینهای به درازای دستکم هفت هزار سال و یادگاری از مهرپرستی و آیین میترائیسم. این جشن همچون نوروز, سیزدهبدر, جشن سوری و مهرگان... پس از یورش و شکست ایرانیان از مقدونیان, اعراب, مغولها و تُرکان همچنان پابرجا مانده و هر سال در سَراسَر خانههای ایرانیان برپا میگردد.
واژهی «یلدا» یک واژهی سُریانی –از گویشهای آرامی در شمال بین النهرین - به معنای زایش و زادروز است. چراکه این جشن, جشن ِ زایش و رو به فزونی گذاردن خورشید/مهر/میترا است. دستکم هفت هزار سال پیش ایرانیان -یعنی قوم آریا- پیش از سه تکه شُدن و واگرایی درونی به مادها و پارت ها و پارس ها, به دانش گاهشُماری دست یافته و دریافته بودند که واپَسین شب آذرماه و نخستین شب زمستان, بُلندترین شب سال است. در بخشی از شاهنامهی فردوسی میخوانیم:
نَباشد بَهار و زمستان پَدید نَیارَند هِنگام ِ رامِش نَوید