از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

چگونه به شادی برسیم؟

چگونه به شادی برسیم؟

یادداشتی برای آنان که می خواهند نکته های ساده ولی کلیدی و علمی شاد زیستن را بدانند.

1. اهداف روشن و اساسی داشته باشید: رضایت از زندگی، با هماهنگی اهداف زندگی رابطه مستقیم دارد.

   اهداف مربوط به شغل، تحصیل ، خانواده و مکان لازم است با یکدیگر همساز باشند، تا با توجه به پیشرفت، نتایجی مثبت به بار آورند. اگر یاد بگیریم که مقیاس های خود را عاقلانه انتخاب کنیم، در زندگی آرامش بیشتری خواهیم داشت.

2. توانایی و استعدادهایتان را با دیگران مقایسه نکنید: استعدادهای خود را بپذیرید و برای آنها ارزش قایل باشید. احساس رضایت خاطر، از تکامل یافتن استعدادهای خدادای خود شما بدست می آید، نه از حسرت خوردن بر استعدادهای دیگران.

   بنابراین یکی از نکات مهم که می تواند در شادی ما سهم بسزایی داشته باشد که بی هیچ قید و شرطی، خودمان را تایید کنیم، زیرا ما به اندازه هر انسانی مخلوطی از توانایی ها و محدودیت های باور نکردنی هستیم، بنابراین کاستی های خود را بپذیریم و سعی کنیم که آنها را برطرف کنیم و با در دست داشتن امکانات و تجربیات مختص خود، در راه پیروزی و کامیابی قدم برداریم.

3-سپاسگزار باشید: شکرگزاری موجب شادابی و آرامش بیشتر انسان می گردد .

   با تمرکز رو به خدای خود کنید و از او به خاطر تمام نعمت هایی که به شما داده سپاسگزاری کنید زیرا هر بار که می گوییم ((متشکرم)) در حقیقت خاطر نشان می سازیم که آنچه را داریم می پذیریم و آنچه را که باید یاد بگیریم، می آموزیم.

   این نکته را هم به یاد داشته باشید که منشا آرامش ذهن، تمرکز کردن بر موهباتی است که از آن بهره مند شده ایم، نه آنچه نصیبمان نگشته است.

4-ورزش کنید: فعالیت های جسمی، از ابزارهای نیرومندی هستند که بلافاصله روحیه ما را عوض می کنند و در ما احساس شادی و نشاط ایجاد می کنند، زیرا اگر جسم انسان ها پر تحرک و شاد باشد، روحیات آنان نیز از این حالات تبعیت می کند.

 

5-مراقبت از خویش را فراموش نکنید: مراقبت از خویش دارای این ویژگی حیرت انگیز است که فراسوی امکانات در دسترس، خوشی و شعف را به سوی مان فرا می خواند.

  گاهی اوقات کار و تلاش بی حد و حصر در محیط خانه و کسب و کار، چنان ما را به خود مشغول می کند که لذت و خوشی زندگی را به فراموشی می سپاریم. سعی کنید یک بار در هفته، ساعتی را به خود اختصاص دهید.

   توجه کنید که وقتی به خود بهتر برسید، سرحال تر هستید و اثر بخشی شما در کار و زندگی افزایش می یابد و به دستاوردهای بهتر و بیشتری در کار و زندگی نایل خواهید شد.

6-زندگی را بر خود سخت نگیرید: باید به یاد داشته باشید که هیچ گاه زندگی را بر خود سخت نگیرید، افرادی در زندگی موفق هستند و به شادی می رسند که اعضای آن بیهوده بر سر مسائل بی مورد با هم بحث و جدل نکنند، خانواده ای به شادی می رسند که در بدترین شرایط، زندگی را بر خود سخت نگیرند و امید خود را از دست ندهند.

برگرفته از http://www.vnews.ir/sitenews/232.aspx

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد