از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

سخنان بزرگان

 

انسان هر چه می تواند بشود ، باید بشود  

 

آبراهام مازلو

جاذبه -از شاعری ناشناس

 

از  پرسش من معلمان   آشفتند  

 

 از حنجرشان هرچه درآمد گفتند 

 

 اما به خدا هنوز من معتقدم  

  

 از جاذبه تو سیب ها میافتند  

 

 

 

 

معضل افزایش تعداد پسران مجرد و هرگز ازدواج‌نکرده

بر اساس نتایج آخرین بررسی‌های انجام شده در کشور، میانگین سن ازدواج برای دختران 22 و پسران 26 سال است.

دکتر شهلا کاظمی‌پور ـ معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ایجاد تحول در سن ازدواج جوانان و به ویژه دختران در یک دهه اخیر، گفت: این تحولات باعث افزایش سن ازدواج در دختران شده، به طوری که براساس آخرین سرشماری در سال 85، سن ازدواج دختران از 6/19 سال (در سال 1355) به 5/23 سال به طور میانگین رسیده است، اما در مورد پسران این افزایش سن تنها یک‌سال بوده و از میانگین 26 سال به 27 سال رسیده است.

ادامه مطلب ...

پدر علم تلاوت مصر

پدر علم تلاوت مصر

محمد محمود رفعت

استاد «محمد محمود رفعت» ملقب به امیرالقرّاء از ستارگان پرفروغ علم قرائت و از نوابغ کم‌نظیر تلاوت قرآن کریم است که مسلط به انواع قرائات و مبتکر در خلق الحان و اصوات زیبای قرآنی است، گزارش زیر به بررسی شخصیت وی و ابعاد فنی تلاوت‌های این استاد می‌پردازد. 

بی‌شک «محمد محمود رفعت» را باید عالم و دانشمند فن قرائت قرآن کریم دانست، قاری نابینایی که توانایی شگرفی در خلق الحان مختلف به طور بداهه و همراه با روح تحزن و تصویر معانی دارد و این افتخار نصیب او شد تا نخستین قاری باشد که تلاوت او در تاریخ قرائت ضبط شد و به ابدیت پیوست.

ادامه مطلب ...

هیچکس شجریان نمی شود

هیچکس شجریان نمی شود

محمدرضا شجریان گفت : آواز هر خواننده ای مثل اثر انگشت می ماند که مختص به یک نفر است. در آینده ممکن است کسی بیاید که از من بهتر آواز بخواند اما قطعا هیچکس نمی تواند در آواز دقیقا مثل شجریان باشد.

اعضای شورای عالی و هیئت مدیره خانه موسیقی عصر دیروز به کارگاه آواز استاد محمدرضا شجریان در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر رفته ودرباره مراحل و نتایج برگزاری کارگاه آوازبحث و گفتگو کردند.

 

ادامه مطلب ...

10‌ معجزه جالب عشق!

انسانها برای برقراری ارتباط مخابره می‌کنند و زمانی که به برقرارری ارتباطی معقول و دوست داشتنی موفق می‌شوند، پاداش و بهره‌ای سترگ و عظیم را برای خود به ارمغان می‌آورند. البته هیچ مدرک  و شاهدی در رابطه با تاثیر مثبت عشق های تازه و پر تنش و حرارت اولیه، بر سلامتی مشاهده نشده است. افرادی که عاشق می‌شوند مدعی تجربه احساس جذاب، جالب و پرتکاپو به طور همزمان هستند. اینها همگی می‌تواند منبعی از استرس باشد. در حالیکه عشق ثابت  و متعادل و عمیق می‌تواند تاثیر مثبت بر سلامتی فرد داشته باشد. جالب است بدانید که افرادی که دارای ارتباط بلند مدت  و خشنود کننده هستند در سنجش ها و معاینات بالینی امتیاز بیشتری کسب کرده اند. رمز این ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراری ارتباط با دیگران، دریافت احترام، احساس با ارزشی و احساس تعلق داشتن است.

و اما 10 فایده موثر ارتباط عاشقانه

ادامه مطلب ...

چگونه می‌خندیم؟!

شاید تنها به خاطر اینکه خنده عملی مسری است که حتی با دیدن آن ناخودآگاه شروع به خندیدن می‌کنیم تنها توجیهی می‌باشد که می‌توان از این عمل انجام داد. خنده حالتی القایی دارد.
بیشتر افراد معتقدند که با دیدن چیزهای فکاهی و خنده دار می‌خندند. اما اینکه چه چیزی فکاهی و خنده دار است نیز از نظر افراد مختلف متفاوت است. بعلاوه در مراحل مختلف زندگی، چیزهای خنده دار نیز متفاوت خواهد بود.

ادامه مطلب ...

بررسی طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌‏ها در مجلس

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: 

 طرح تصویب تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌‏ها  

در مجلس بررسی م‍ی ‌‏شود.


بحث جداسازی جنسیتی یکی از پروژه‌‏هایی است که به طور متناوب طی سال‌‏های اخیر دنبال شده است و بسیاری از دانشجویان به طرح تفکیک جنسیتی اعتراض کرده‌‏اند.

ادامه مطلب ...

دلایلی برای رانندگی با سرعت پایین

این روزها رانندگی تبدیل به یکی از اجزای لاینفک زندگی هر شخص شده است؛ بطوریکه اگر این قسمت را از زندگی هر شخصی جدا سازند، به طور یقین با سختی هایی روبرو می شود. رانندگی کردنف بخصوص در خیابانهای شلوغ و پرترافیک و بویژه با وجود آلودگی زیاد هوا کاری بس دشوار است که نیاز به ترفند ها و ریزه کاریهایی جهت لذت بردن از آن دارد.

بسیاری از رانندگان با اینکه هیچ عجله ای در رسیدن به مقصد ندارند، بازهم با سرعت می رانند. این امر باعث استرس زا شدن رانندگی برای ایشان شده و لذت رانندگی را با این کار از دست می دهند. (البته ناگفته نماند رانندگی با سرعت بالا لذتی غیر قابل توصیف دارد اما در جایی که بتوان سرعت گرفت و نه در میان انسانها و اتومبیلها! ) همچنین علاوه بر اینکه شاید متحمل ضرر و زیان مالی شوند با جان مردم هم بازی می کنند.

ادامه مطلب ...

معمای مغز انیشتن

معمای مغز انیشتن

در زمینه اسرار نبوغ انیشتن تا کنون کار های جالب توجهی انجام شده است که پاره ای از این کارها در زمان زندگی او و تعدادی در زمان بعد از مرگ او انجام گرفته است. برای مثال انجام انواع ازمایشات مربوط به علکرد الکتریکی مغز وی(به وسیله کرفتن نوار مغزی ابتدایی ) از این جمله محسوب می شوند.
اما بعد از مرگ وی شخصی به نام دکتر هاروی با عمل جراحی مغز وی را از جمجمه اش خارج و در محلی نگهداری کرد. هر چند این عمل به صورت مخفیانه و غیرقانونی انجام گرفت و بعدها مشکلات زیادی برای او به وجود اورد اما امکان مطالعات بعدی بر روی مغز انیشتن را امکان پذیر کرد.متن زیر ترجمه نوشته ایست که توسط دکتر marian diamond به قلم تحریر د رامده و شرح یکی از این آزمایشات بر مغز انیشتن است:

ادامه مطلب ...

مردی که در مقابل مجلس خودسوزی کرد زنده است؛ او معتاد نیست

بازپرس جنایی اعتیاد مردی که در مقابل مجلس خودسوزی کرده بود را کذب قلمداد کرد و گفت: این فرد هنوز زنده است و در بیمارستان بستری است.

صبح روز شنبه مأموران کلانتری 109 بهارستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ از خودسوزی یک مرد میانسال در حوالی مجلس شورای اسلامی با خبر شدند.
مأموران با حضور در محل دریافتند مرد میانسال 45 ساله‌ای به دلیل نامعلومی با ریختن بنزین بر روی خودش خودسوزی کرده است اما فوت نکرده و به بیمارستان منتقل شده است.
روشن بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: تحقیقات آغاز شد تا اینکه مشخص شد این فرد در بیمارستان مطهری بستری شده اما هنوز فوت نکرده است.


ادامه مطلب ...

لاریجانی : فردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد معتاد بود نه جانباز

رئیس مجلس با اشاره به خودسوزی فردی در مقابل مجلس گفت: طبق بررسی‌های که حراست مجلس به عمل آورده است مشخص شده ایشان هیچگونه سابقه جبهه و جنگ و جانبازی نداشته بلکه سابقه زندان و اعتیاد و ... داشته است.

ادامه مطلب ...

پس کی ؟ - از سخنان دکتر شریعتی

پس کی ؟

" ما پرنده ی موهومی هستیم

که در عدم پرواز می کنیم " .

پس ما چه هستیم ؟

هیچ ! هیچ !

تنها و تنها پرواز !

فرار بدان جا ، فرار !

احساس می کنم که پرندگان مستند .

دیروز اینجا بودم ، امروز این جایم .

پس کی به دنبال او خواهی رفت ؟

بختک (هنگام خواب) چیست؟

فلج خواب (sleep paralysis)

فلج خواب

فلج خواب (sleep paralysis) به حالت ناتوانی در انجام حرکات ارادی حین خواب اطلاق می شـود. فلج خواب یـک تـجربـه ی دلــهره آور و هراس انگیز می بـاشد. فـلـج خـواب اغـلب اوقات هنگام بیدار شـدن از خـواب و یـا در مـوارد نـادر هنگام به خـواب رفتن رخ می دهد.

فلج خواب از چند ثانیه تا چـند دقیـقه بـه طـول می انجامد. 25 تا 30 درصد جـمعیت کشـور، حـداقل یک بار در طول زندگی خود اخـتـلال فلج خـواب را تـجـربه کرده اند.

فلج خواب می تواند در هر سنی رخ دهد.

ادامه مطلب ...

در اوج غریزه ، پاکدامن باش!

در اوج غریزه ، پاکدامن باش!

اسلام به عنوان آیینى جاودانه و آسمانى که حاوى دستوراتى سعادت‏بخش براى بشر است، نهاد خانواده را به عنوان

کانونى مقدس، پایدار، عاطفى و پاک، ترسیم کرده است تا میهمانى که به عنوان همسر، وارد عرصه زندگى مى‏شود ، با آرامش، عزت، محبت و شادمانى، یک مجموعه رو به گسترش را اداره کند.

 

ادامه مطلب ...

افشین قطبی در چلسی؟ هیدینگ دستیار مطمئن می‌خواهد

مدیر برنامه‌های سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس از احتمال پیوستن افشبن قطبی به کادر فنی جدید تیم فوتبال چلسی انگلیس خبر داد.
بعداز برکناری فیلیپ اسکولاری از سرمربی گری تیم چلسی، گاس هیدینگ هلندی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. بنا به ادعای مدیربرنامه های سابق سرمربی قرمزپوشان تهرانی، گاس هیدینگ در اولین اقدام، مربیان مورد نظر برای حضور در ترکیب کادر فنی جدید این تیم را آغاز کرد که در این میان از افشین قطبی نیز به عنوان یکی از آنالیزورهای معتبر فوتبال نیز برای همکاری با چلسی دعوت کرده است.

ادامه مطلب ...

گریه باعث احساس خوشبختی می‌شود!

گریه کردن می‌تواند موجب بهبود اوضاع سخت شده و یا آن را تشدید کند، اما تاثیر واقعی گریه غیر از این اثرات ظاهری است.

روانشناسان دانشگاه "تیلبورگ" هلند ثابت کرده‌اند اثرات واقعی گریه بستگی به شرایط خارجی فرد دارد. در پژوهشی که نتایج آن در مجله تخصصی علم روانشناسی منتشر شده مشخص شده گریه اثرات طولانی مدتی بر زندگی فرد دارد.

ادامه مطلب ...

رها (سیمین بهبهانی)

رها

نبسته ام به کس دل
نبسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج
رها رها رها من

ز من هر آن که او دور
چو دل به سینه نزدیک
به من هر آنکه نزدیک
از او جدا جدا من

نه چشم دل به سویی
نه باده در سبویی
که تر کنم گلویی
به یاد آشنا من

ستاره ها نهفته
در آسمان ابری
دلم گرفته ای دوست
هوای گریه با من
هوای گریه با من

قانون افزایش ( چرا بعضیها بیشتر دارند ؟ )

قانون افزایش یا Law of Increase همانند قانون جذب، یکی از قوانین جاری بر هستی ماست که شاید بعضی اوقات از قلم افتاده و یا به آن کم توجهی شود در صورتیکه نقشی اساسی در زندگی هر شخصی دارد.

قانون افزایش می گوید : در صورتیکه نسبت به هر آنچه مثبت که داریم سپاسگذار بوده و شکرگذار هستی باشیم، و همچنین همواره هر آنچه مثبت را که داریم بزرگ شمرده و بر زبانمان و دلمان جاری نماییم، آن داشته زیاد شده و روز بروز به نوعی بهتر در زندگیمان تجلی پیدا می کند. در واقع با به زبان و به دل جاری کردن داشته ها، باعث تشدید وجود آنها می شویم.

این زیاد شدن به دلیل این است که طبق قانون جذب، پدیده بر ضمیر ناخودآگاه ما نفوذ کرده و باعث می شود که ذهن داشتن این داشته را بصورت عملی در زندگی نیاز بداند. پس ما به زودی باعث جذب هر چه بیشتر آن داشته می شویم.

ادامه مطلب ...

دلایل عاشق شدن از نظر علم

دلایل عاشق شدن از نظر علم 


چه زمانی متوجه حضور کسی در قلب خود میشوید؟ عشق در کیمیای ذهنتان باعث چه رویدادی میگردد؟ و آیا عاشق شدن صرفاً طریقه ای طبیعی برای حفظ بقای نوع بشر است؟

ما نام عشق را بر آن می نهیم. عشق به مانند روشنای آفتاب حس میگردد. اما روح بخش ترین احساسات انسانها شاید همین راه حل زیبای طبیعت برای بقای نسل آدمیان و تولید مثل آنها باشد.

ادامه مطلب ...

منبع عشق در سر است و نه در قلب!

منبع عشق در سر است و نه در قلب! 


در انسان چهار منطقه بسیار کوچک مغزی وجود دارد که محققان می گویند اینها مدار عشق هستند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،یک توصیف و توجیه غیر شاعرانه این است که عشق اصولا توسط تصویر ذهنی، هورمونها و ژنتیک درک و دریافت می شود.حساس ترین این مدار نقطه به تگمنت شکمی است که در رابطه با فردی که عاشق شده ، قابلیت بازسازی تصویر معشوق را میسر می کند. سلولهای این منطقه دوپامین ساخته و به نقاط مختلف مغز مخابره می کنند. محققان معتقدند که عشق مانند ماده شیمیای در مغز عمل می کند، مثل ماده مخدر.

ادامه مطلب ...

حضرت یوزارسیف

جمعه شب  سریال حضرت یوزارسیف یا همان حضرت یوسف خودمان را نگاه می کردم .  

چند نکته خیلی برام  جالب بود  

ادامه مطلب ...

جملاتی از حضرت علی (ع)

 

آزادی 

آنکه ترک شهوات کرد آزاد شد.

ادامه مطلب ...

پسربچه 13ساله پدر شد

 

 

ماجرای شگفت آور پسری که در 13 سالگی پدر شد
به گزارش روزنامه سان ، الفى پسر 13 سالۀ انگلیسی که چهره‌اش او را بیش از 8 سال نشان نمى‌دهد از دوست دختر 15 سالۀ خود (چنتل) صاحب فرزند دخترى شد. آن دو وقتى ‌از موضوع مطلع شدند تصمیم به سقط جنین گرفتند اما بعد پسرک فکر کرد بد نیست که پدر شدن را نیز تجربه کند. الفى که هیچ درآمدى ندارد و تنها گاهى اوقات حدود 10 پوند از پدرش پول تو جیبى دریافت مى‌کزده است به گفتۀ خود هیچگاه عواقب این تصمیم خود را نسنجیده بوده است. پسرک شرح مى‌دهد که در سال گذشته زمانى‌که تنها 12 سال داشته است براى ‌اولین بار ارتباط را با دوست دخترش تجربه کرده که نتیجه‌اش چنین شده است. پدر الفى که با این چالش روبرو شده است اظهار مى‌دارد که دیگر براى هر تصمیمى دیر شده است و تنها باید مطمئن شد که پسرش در این سن به فکر بدنیا آوردن بچۀ دیگرى ‌نباشد.

الفی و دوست دخترش چنتل به همراه نوزاد دخترشان میسی
 

ادامه مطلب ...

هفت پنجره رو به عشق

زندگی زناشویی رابطه ای در نوع خود منحصر به فرد است که در عین روزمرگی دارای غلق ها و تسهیل کننده هایی خاص است و برای موفقیت و استحکام آن نیاز است تا این تسهیل گر ها را بشناسیم و به کار ببریم. که در زیر هفت نکته از این نکات را یادآور می شویم.

۱- اساس یک ارتباط سالم و با نشاط «مثبت فکر کردن» است. در زندگى شخصى، خانوادگى و زناشویى همواره سعى کنید به مثبت ها، موهبت ها و نعمت هایى که در اختیار دارید بیندیشید. نه به آن امورى که در اختیار ندارید.

 

ادامه مطلب ...

تا تو هیچ فاصله‌ای نبود! «فرزادحسنی»

تا تو هیچ فاصله‌ای نبود

تا تو فقط من بودم

و از تو فقط من مانده بودم

هرجا که خالی بود تو بودی

و هرچه که پُر بود، شبیه دل من بود

اما تا تو یک دل هم یک دل بود

من برای این دل کم بودم

اما تو هیچ نبودی حتی کم...

رکسانه، دختری که قربانی عشق اسکندر شد

رکسانه همسر ایرانی اسکندر مقدونی  رکسانه دختر (کوهورتانوس) فرمانروای سغد از ولایات ایران که در نزدیکی سمرقند کنونی قرار دارد، بود. رکسانه یعنی ستاره کوچک! سیزده ساله است که اسکندر ایران را به خاک و خون می‌کشد.
اسکندر مقدونی چهره نام آشنای تاریخی است که داعیه فتح جهان را در سر دارد. در دوران فرمانروایی 13 ساله اش سرزمین‌های بسیاری را تصرف می‌نماید که با توجه به امکانات آن زمان ابعاد وسیعی داشته. تنها با یک نگاه به باقیمانده کاخ آناهیتا، تخت جمشید کافیست تا نفرت عظیم ایرانیان را نسبت به اسکندر درک کنیم! اسکندر وقتی که وارد تخت جمشید شد و این همه شکوه و ثروت را دید دستور داد که هر چیز را که می‌توانند با خود ببرند و هر چیز را که نمی‌توانند نابود سازند.

ادامه مطلب ...

مناجات خواجه عبداله انصاری

الهی تا به تو آشنا شدم از خلق جدا شدم

الهی هر که تو را شناسد کار او باریک و هر که تو را نشناسد راه او تاریک. تو را شناختن از تو رستن است و به تو پیوستن از خود گذشتن است...

الهی بر من آراستی خریدم و از هر دو جهان دوستی حضرت تو گزیدم.

الهی اگر طاعت بسی ندارم در هر جهان جز تو کسی ندارم.

الهی تا به تو آشنا شدم از خلق جدا شدم و در هر جهان شیدا شدم نهان بودم پنهان شدم.

الهی از بنده با حکم ازل چه برآید و بر آنچه ندارد چه باید. کوشش بنده چیست؟ کار خواست تو دارد به جهد خویش نجات خویش کی تواند؟

ادامه مطلب ...

محبوب‌ترین پسوورد‌های کاربران کدام هستند؟

قبل از این که بخواهید برای ایمیل‌ها، حسابهای بانکی و بلیط‌های شرکت‌های هواپیمایی پسوورد انتخاب کنید، کمی بیشتر تأمل کنید.
بنا بر نتایج مطالعه‌ای جدید که در آمریکا انجام شده، پسووردهایی که هیچ گونه خلاقیت و تفاوتی در آن‌ها دیده نمی‌شود، طعمه و لقمه‌ی آسانی برای دزدان اطلاعات به حساب می‌آیند.
یک تحقیق آماری که بر روی 28 هزار پسووردی که از یک سایت آمریکایی محبوب دزدیده و روی اینترنت منتشر شده بود، نشان می‌دهد که افراد در هنگام انتخاب پسوورد معمولآ به خودشان سختی نمی‌دهند.

ادامه مطلب ...

تأسف بی فایده انیشتین

وقتی «لئو سزیلارد» دانشمند مهاجر مجارستانی به انیشتین هشدار داد که آلمان ها احتمالاً به بمب اتمی دسترسی پیدا کرده اند، او حتی با اینکه چیز زیادی درباره پیشرفت های جدید در فیزیک هسته ای نمی دانست خطر را با تمام وجود خویش احساس کرد. وقتی «سزیلارد» مطالبی را پیرامون واکنش های زنجیره ای به اطلاع انیشتین رساند او کاملاً شگفت زده شد و گفت: «من هرگز به طور جدی به این قضایا نیندیشیده بودم.» بعدها وقتی انیشتین خبر بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی (شهرهای بزرگ ژاپن) را شنید آه سوزناکی کشید و تأسف عمیق خویش را ابراز کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، انیشتین صراحت بیشتری را ضمیمه کلام خویش ساخت. علاوه بر تلاش وافر برای تصویب یک ممنوعیت بین المللی در زمینه استفاده از جنگ افزارهای هسته ای، او «مک کارتیسم» (سیاست مقابله با تفکرات ظاهراً چپگرایانه در داخل آمریکا) را محکوم کرد و برای پایان دادن به «تعصب و نژادپرستی» اقدام به ارائه دادخواستی به دادگاه کرد.

ادامه مطلب ...

از فواید گریه خبر دارید؟

از فواید گریه خبر دارید؟

اشک مایعی است که با فرآیند ایجاد اشک در چشمها تولید میگردد. وظایف اشک شامل تمیز کردن و شستشوی سطح چشم، ضد عفونی کردن چشمها، لغزنده کردن چشمها برای حرکت آسان کره چشم و پلک ها، جلوگیری ازخشک شدن چشم ها و پلک ها، ایجاد ارتباط میان انسان ها، دفع مواد تجمع یافته حاصل از فرآیند پاسخ به استرس می باشد. فقدان اشک باعث ایجاد سوزش، خارش و قرمزی در چشمها، احساس وجود شن در چشم ها، حساسیت به نور، از دست رفتن شفافیت قرنیه، ایجاد زخم در قرنیه، عفونت های مکرر و شدید چشم ها، خشکی چشم ها و در نهایت منجر به نابینایی می گردد.

ادامه مطلب ...

عوارض آرایش صورت

عوارض آرایش صورت

این روزها آرایش کردن بیش از گذشته میان زنان و دختران جوان رایج شده است. اگر در کشورهای غربی پیرزن های 70 سال به بالا، خود را با انواع ترفندها می خواهند زیبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسیاری از دختران نوجوان 14 سال به بالا، هر روز وقت زیادی از خود را روبروی آینه می گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از این که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرایش های غلط هشدار می دهند.

دکتر نسترن فرزان، متخصص پوست و مو دراین باره می گوید: کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

ادامه مطلب ...

ارتش حرفه ای به جای سربازی

ارتش حرفه ای به جای سربازی

طرح یا لایحه اصلاح قانون نظام وظیفه چندماهی است که در دستور کار مجلس قرار دارد. چندی پیش نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس فراخوانی را برای ارائه نظر در مورد خدمت سربازی اعلام کرد. در راستای این فراخوان مطالب زیر به سمع و نظر می رسد.

اخبار بسیار خوشایندی از برخی اصلاحات در حوزه نظام وظیفه به گوش می رسد که جای بسی خوشوقتی و سپاس دارد که برخی از آنها اجرایی شده و برخی بعد از تصویب قانون اجرایی می شود: کاهش مدت خدمت به 18 ماه، طرح بیمه درمانی سربازان و خانواده هایشان، افزایش مدت زمان شرکت در کنکور، افزایش حقوق سربازان (البته به اذعان فرمانده نیروی انتظامی علی رغم افزایشهای صورت گرفته هنوز حقوق بسیار اندک است.) بیمه بیکاری و...

 

ادامه مطلب ...

سخن بزرگان

 

عاشق هر که هستید ، با وفاداری به او عشق بورزید 

 

 باربارا دی آنجلیس

تحقیقات : چهره خانمها پنجره ایست به شخصیت درونی آنها

تحقیقاتی در این زمینه که آیا واقعا ظاهر و نشانه های ظاهری هر شخص می تواند بیانگر سر درون او باشد یا نه انجام گرفته که نتایجی بشرح ذیل داشته است.

بر این اساس، مشخص گردیده که هر آنچه خانمها در ظاهرشان و بخصوص در صورتشان عیان است، از درون آنها و روان آنها حکایت دارد. مثلا اگر خانمی در ظاهر متدین است، پس واقعا متدین است و یا اینکه اگر خانمی در ظاهر خوشبخت است و دم از خوش شانسی می زند، واقعا و بی تردید خوش بخت است. اما در مورد مردان؛ آقایان مانند کتابهایی ناگشوده می مانند که باید مدت زمانی طول بکشد تا تمام کتاب خوانده شده و پی به منظور نویسنده برد و نمی توان با یک نظر فهمید که مرد مورد نظر چگونه مردیست.

ادامه مطلب ...

سخن بزرگان -گاندی

 
از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار 
 
 
گاندی 
 

فواید سیگار - طنز

سیگار کشیدن باعث میشه شما هرچه سریعتر از شر سلامتی و زندگی به امید خدا خلاص بشید و بتونید پا به عرصه های جدیدتری از جمله جهان آخرت بگذارید و تجربه های جدید کسب کنید.

وقتی سیگار بکشین یه سرفه هایی میکنین به خدا همچین سر جیگرتون حال میاد انگار قولنج ریه تون رو گرفته باشن یعنی ششتون حال میاد .

ادامه مطلب ...

تفاوت عشق و دوست داشتن از نگاه علی شریعتی

عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی   
دوست داشتن پیوندی خود آگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
 
عشق بیشتر از غریزه آب می‌خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است       
دوست داشتن از روح طلوع می‌کند و تا هرجا که روح ارتفاع دارد همگام با آن اوج می‌گیرد
ادامه مطلب ...

روز والنتاین

روز والنتین (روز عشاق و یا روز عشق ورزی) عیدی در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) و در برخی فرهنگ‌ها روز ابراز عشق است.

این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود. سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد. 

 

ادامه مطلب ...

روش ارسال پیامک از شبکه تلفن ثابت

با راه‌اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (FIX SMS) ارسال و دریافت پیام از شبکه ثابت به ثابت، ثابت به سیار و سیار به ثابت امکان پذیر شده است.
این قابلیت از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال SMS را دارا هستند. تمامی مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه این گوشی‌ها از این سرویس بهره‌مند شوند. (نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه نیست).
علاوه بر آن مشترکان می‌توانند از طریق dialup و یا اینترنت در آینده نزدیک به سایت Web این سیستم متصل شده SMS های خود را ارسال و یا دریافت کنند.

روش ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت

ادامه مطلب ...

وقتی عصبانی هستی ایمیل نفرست!

بسیاری از افراد هنگام عصبانیت یا خستگی به اشتباه ایمیلی را ارسال کرده‌اند که بعدها به خاطر آن افسوس خورده‌اند؛ اما گوگل به تازگی روشی را معرفی کرده که از کاربران در مقابل چنین اشتباهاتی حمایت می‌کند.
 

ادامه مطلب ...

دو نامه عاشقانه‌ی ناصرالدین شاه

متن نامه اول:
عایشه خانم جانم حاجی سرور آمد کاغذ شما را رساند.
سرداری و قبا و غیره فرستاده بودید رسید از سلامتی احوال شما بسیار بسیار خوشحال شدم بخدا قسم برای تو آنقدر دلم تنگ شده است که حساب ندارد.
التفات قلبی من نسبت به تو زیاده از حد است البته خودت هم میدانی چقدرها ترا می‌خواهم.
هیچوقت از یادم فراموش نمی‌شدی (نمی‌شوی؟)
همیشه در خاطرم بودی و هستی.
انشاءالله تعالی دیگر هیچوقت از ما دور نشوی (نشوید؟) انشاءالله.
همیشه در حضور باشید.
پس فردا انشاءالله شما را ملاقات می‌کنم
و آسوده می‌شویم (یک کلمه ناخوانا)
 
ادامه مطلب ...

از سخنان دکتر شریعتی

سخت

آری تو ای مملو از بودن و توانستن و حس کردن و تپیدن ،

و ای پر از زندگی ،

ای سرشار از بودن !

تو نمی دانی که برای این دوست تو

ـ که اکنون جز یک قفس استخوانی ای که پر از هواست ، نیست ،

و بر روی سینه ی پوک و خالی اش ،

سنگ سنگین و بی رحم لحد را نهاده اند ... ـ

درد کشیدن چه سخت است !

ما اینجائیم. همین نقطه ی کوچک

  مطمئن باشین ارزش یه بار خوندن رو داره  

 

 

این عکسی است که فضاپیمای وویجر از زمین گرفته است. عکسی که زمین را در فضای بیکران نشان می دهد. کارل ساگان فضانورد آمریکایی کتابی با همین عنوان نوشته است. در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

 

 

 

دوباره به این نقطه نگاه کنید. همین جاست. خانه اینجاست. ما اینجاییم. تمام کسانی که دوستشان دارید٬ تمام کسانی که می شناسید٬ تمام کسانی که تابحال چیزی در موردشان شنیده اید٬ تمام کسانی که وجود داشته اند٬ زندگی شان را در اینجا سپری کرده اند. برآیند تمام خوشی ها و رنج های ما در همین نقطه جمع شده است. هزاران مذهب٬ ایدئولوژی و دکترین اقتصادی که آفرینندگانشان از صحت آنها کاملا مطمئن بوده اند٬ تمامی شکارچیان و صیادان٬ تمامی قهرمانان و بزدلان٬ تمامی آفرینندگان و ویران کنندگان تمدن٬ تمامی پادشاهان و رعایا٬ تمامی زوج های جوان عاشق٬ تمامی پدران و مادران٬ کودکان امیدوار٬ مخترعان و مکتشفان٬ تمامی معلمان اخلاق٬ تمامی سیاستمداران فاسد٬ تمامی «ابرستاره ها»٬ تمامی رهبران کبیر٬ تمامی قدیسان و گناهکاران در تاریخِ گونه ما٬ آنجا زیسته اند٬ در این ذره غبار که در فضای بیکران در مقابل اشعه خورشید شناور است. زمین ذره ای خرد در مقابل عظمت جهان است. به رودهای خون که توسط امپراطوران و ژنرال ها بر زمین جاری شده٬ البته با عظمت و فاتحانه٬ بیاندیشید. این خونریزان٬ اربابان لحظاتی از قسمت کوچکی از این نقطه بوده اند. به بی رحمی های بی پایانی که ساکنان گوشه ای از این نقطه٬ توسط ساکنان گوشه دیگر (که از این فاصله نمیتوان آنها را از هم بازشناخت) متحمل شده اند بیاندیشید٬ چقدر اینان به کشتن یکدیگر مشتاقند٬ چقدر با حرارت از یکدیگر متنفرند. تمامی شکوه و جلال ما٬ تمامی حس خود مهم بینی بی پایان ما٬ توهم اینکه ما دارای موقعیتی ممتاز در پهنه گیتی هستیم٬ به واسطه این عکس به چالش کشیده می شود. سیاره ما لکه ای گم شده در تاریکی کهکشانهاست. در این تیرگی و عظمت بی پایان٬ هیچ نشانه ای از اینکه کمکی از جایی میرسد تا ما را از شر خودمان در امان نگاه دارد٬ دیده نمی شود.
زمین تنها جای شناخته شده است که قابلیت زیست دارد. هیچ جایی نیست٬ حداقل در آینده نزدیک که گونه بشر بتواند به آنجا مهاجرت کند. مشاهدات٬ بله٬ استقرار٬ هنوز نه. خوشتان بیاید یا نه٬ زمین تنها جایی است که می توانیم روی پای مان بایستیم. گفته شده که فضانوردی تجربه ای است شخصیت ساز که فرد را فروتن می سازد. شاید هیچ تصویری بهتر از این٬ غرور ابلهانه و نابخردانه نوع بشر را در دنیای کوچکش به نمایش نگذارد. برای من٬ این تصویر تاکیدی است بر مسئولیت ما در جهت برخورد مهربانانه تر ما با یکدیگر٬ و سعی در گرامی داشتن و حفظ کردن این نقطه آبی کمرنگ٬ تنها خانه ای که تاکنون شناخته ایم. 

 

برگرفته از :http://www.p30download.com/

داستان یک میلیارد دلاری که دو سال پیش گم شد

داستان یک میلیارد دلاری که دو سال پیش گم شد

عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات گزارش داده علاوه بر گم شدن یک میلیارد دلار در سال ۱۳۸۵، دولت در این سال دو هزار مورد انحراف از قوانین بودجه نیز داشته است.

آقای رحمانی فضلی به خبرگزاری مهر گفته است: طرح موضوعاتی دال بر استفاده سیاسی از داده های فنی و حرفه ای دیوان محاسبات از طرف گروه ها و افراد مختلف جفا به دیوان و فعالیت های آن است.

ادامه مطلب ...

کشف نسخه‌ای از انجیل بارنابا در محموله قاچاقچیان

کشف نسخه‌ای از انجیل بارنابا در محموله قاچاقچیان

انجیلی که رسالت حضرت محمد (ص) ختمی مرتبت را بشارت داده بود در قبرس کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه بوگون ترکیه، پلیس بخش ترک نشین جزیره قبرس در تاریخ 29 ژانویه گذشته طی عملیاتی که در یک پایانه مسافربری اتوبوس انجام داد موفق به کشف و ضبط انجیل بارناباس شد.
در این عملیات یک نسخه انجیل بارناباس در میان لوازم دو تن از شهروندان ترکیه به دست آمد.
کمیسیون ارزیابی و بررسی آثار باستانی بخش ترک نشین جزیره قبرس اعلام کرد که این انجیل متعلق به دو هزار سال پیش بوده و ارزش فعلی آن رقمی بالغ بر دو میلیون لیره ترک معادل بیش از 1.5 میلیون دلار است.

ادامه مطلب ...

عشق تو و بی مهری من

رهگذری از مقابل مدرسه ای می گذشت. دانش آموزی را دید که گریان روی زمین نشسته بود.

آهسته به کنارش رفته و به محبت دستی بر شانه اش نشاند.

و از او پرسید:

این چه چیزی است که دلت را ناشاد و چشمت را گریان ساخته؟

کودک گفت:

امروز امتحان داشتیم و من نتوانستم پاسخ سوالات را بنویسم و به همین دلیل نمره خوبی نگرفتم...

کاش دیروز به حرف های مادرم که مرا از بازیگوشی و تنبلی منع می کرد گوش می دادم تا امروز این چنین افسرده و شرمگین نباشم و هم چنان که می گریست، ادامه داد:او مادر فوق العاده ای است.وجودش مایه آرامش است و حضور عاشقانه اش حمایت مان می کند.من و دیگران بدون او سردرگم و هراسانیم. برای ما بهترین غذاها را می پزد و خانه را به زیبایی برای من و دیگر اعضای خانواده می آرید.

 

ادامه مطلب ...

بازیگر نقش یوسف (ع): با همه جوانی، سال‌ها رنج برده‌ام!

در آن بعدازظهر که قرار مصاحبه را گذاشتیم و در فاصله یک ساعتی که مصطفی زمانی تاخیر داشت، در وبگردی‌های لابلای صفحات بی‌نهایتی که برای «بازیگر نقش حضرت یوسف(ع)» باز شده بود، دریافتم مصطفی زمانی درست ساعت 11 صبح روز هشتم بهمن هشتاد و سه برای اولین بار جلوی دوربین قرار گرفت تا «یوزارسیف» شود و دست بر قضا ‌آن روز هشتم بهمن بود.
چهار سال و چند ساعت می‌تواند زمان خیلی زیادی نباشد برای ‌آنکه سرنوشت یک نفر آنقدر عوض شود که به جای یکی از آن سه هزار نفری که برای نقش یوسف از آنها تست گرفته شد و رد شدند، جوان بیست‌وهفت ساله‌ای با اعتماد به نفس روبه‌رویمان بنشیند که آنقدر خوب از عشق و همه چیز حرف بزند که گویی چیزی از روح یوسف نبی در او حلول کرده باشد.

مصطفی یادش نبود چهارسالگی یوسف شدنش را جشن بگیرد. حتی وقتی پرسیدیم که امروز چندم است بین نهم و هشتم شک داشت. فقط چشمان سبزش درخشید و گفت: «راست می‌گویی یادم نبود.»
 
ادامه مطلب ...

اخراجی‌ها یا جنجالی‌ها؟!!

اخراجی‌ها 2
* این را می‌شود به حساب تیز هوشی مسعود ده نمکی گذاشت. در همان ابتدای راه اکران «اخراجی‌ها» بود که ده نمکی طرح قسمت دوم این فیلم را پیش کشید. همه چیز آرام آرام انجام شد. ده نمکی حداقل خیالش راحت بود که همان تیم موفق قبلی را در اختیار دارد و حتی می‌تواند به خاطر موفقیت فیلم اول چند بازیگر چهره دیگر به ستاره‌های فیلمش اضافه کند. این اتفاق البته فقط با حضور جواد رضویان رخ داد. داستان «اخراجی‌ها 2» از بازداشتگاه عراقی‌ها آغاز می‌شود. جایی که گروه «اخراجی‌ها» حالا در دام دشمن گرفتار شده اند. موفقیت فیلم از همین حالا تضمین شده است. می‌شود گفت که ده نمکی فعلا ً راهش را دربست پیدا کرده. او از همین حالا در تدارک قسمت سوم اخراجی‌هاست. اما عیار ده نمکی را باید از قسمت سوم به بعد این سه گانه سنجید.
ادامه مطلب ...

جان کیتس را با نامه‌های ناگشوده به خاک سپردند!

داستان عشق جان کیتس و فانی براونی داستانی غمبار است. کیتس که از شعرای عمده قرن نوزدهم به شمار می‌آید در طول عمر کوتاه خود آثار مهمی‌ همچون "قصیده‌ای درباره گلدان یونانی" را سرود.
 
کیتس در نوامبر 1818 فانی را ملاقت کرد و بلافاصله دلباخته او شد!!! این اتفاق خانواده فانی و دوستان کیتس را نگران کرد. آن دو به زودی مخفیانه نامزد کردند. اما کیتس در زمستان 1820 در سن 25 سالگی چشم از جهان فروبست. او را همراه با نامه‌های ناگشوده از فانی که روی سینه و نزدیک قلبش گذاشته بودند به خاک سپردند.
 
ادامه مطلب ...