از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

من کلی دعای مستجاب نشده دارم -شعر عرفان نظر آهاری

 

ای پروردگار ما! بعد از آنکه ما را هدایت کردی، دلهای ما را به باطل متمایل نکن و رحمت خود را بر ما ارزانی دار، که تو بخشاینده ای.

آل عمران/8

 

 

خدایا! من کلی دعای مستجاب نشده دارم. چرا همه د عاهایم را مستجاب نمی کنی؟

شاید تقصیر من است که زیاد دعا نمی کنم و آن قدرها که لازم است صدایت نمی زنم. راستش، گاهی شیطان می آید وسط دعاهایم و توی دلم را خالی می کند. آن وقت من نا امید می شوم و می گویم اصلاً این دعا کردن چه فایده ای  دارد؟ خدا که جواب مرا نمی دهد.

اما وقتی به دعاهای قبلی ام فکر می کنم، می بینم چقدر خوب شد که خیلی هایش را مستجاب نکردی. اصلاً چقدر خوب است که تو همه دعاها را مستجاب نمی کنی.

ادامه مطلب ...

باور کنید

وقتی چشم امیدتان به خدا باشد  

 

هیچ چیز آنقدر عجیب نیست 
 که راست نباشد 
   *   
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست  
که پیش نیاید  
 *
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست 
 که دیر نپاید

نیایش

محبوب من 
 تو را از اوج دوست داشتن دوست میدارم 
 و به غیر تو شاهدی بر این مدعا ندارم 
 و نه نیازی به آن  
 
 تو را دوست می دارم 
 به خاطر آن که ...  
چه بگویم حتی توان آن ندارم  
که بگویم به خاطر چه تو را تو دوست دارم  
ادامه مطلب ...

چرا دختران ایرانی دیر ازدواج می ‌کنند؟

جامعه ایرانی با ورود به دنیای مدرن، تجربه نویی از جهان اجتماعی را گذرانده و حیاتی تقریبا متفاوت با حیات سابق و نظم حاکم بر آن را طی می‌کند 

 

مروری بر ادبیات نظری و تجربی خارجی متعدد پیرامون افزایش سن ازدواج دختران دلالت بر آن دارد که این افزایش عموما به خاطر تجربه مدرنیته و شاخصه‌های آن از طرف جامعه در سطح کلان و دختران در سطح خرد، ذاتی حرکت توسعه‌ای هر جامعه‌ای است.

نوشتار حاضر با ارائه یافته‌های یک تحقیق در سطح ملی، به این موضوع می‌پردازد که چرا دختران ایرانی ازدواج‌ خودشان را به تاخیر می‌اندازند.

ادامه مطلب ...

دختران ایران باستان چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟!

نگاهی به یافتن همسر در ایران باستان در لابه‌لای تاریخ، اساطیر و باستان شناسی ایران همواره خانواده به عنوان مهم‌ترین واحد اجتماعی و نگهدارنده رابطه خویشی و پایگاه عاطفی نقش مهمی‌ایفا می‌کند. «مان» در مفهوم خانواده، از صورت اوستایی «نمانیه»، در واژه «‌‌‌خانمان» به معنی خانه و خانواده باقی‌ مانده است.
 
در آثار باستان‌شناسی ایران، در گورهای مختلف آثار مادری که فرزندش را بغل کرده است و حتی یک نمونه از تپه حسنلو، پایین‌تر از دریاچه ارومیه، آثار زن و مردی که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند، به دست آمده است که خود تاکیدی است بر مفهوم خانواده و عشق.
خانواده که امروز نیز از مقدس‌ترین و محترم‌ترین نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود، همواره در این سرزمین از اهمیت والایی برخوردار بوده است. تا بدان ‌جا که در اعتقادات ایرانی تشکیل خانواده به صورت تکلیفی دینی در آمده است.

ادامه مطلب ...

ازدواج پردردسر محمدرضا پهلوی!

 

 

26آبان 1326 اعلام شد شاهزاده فوزیه از محمدرضا پهلوی طلاق گرفت درحالی که دو سالی بود او از ایران رفته بود و حاضر به بازگشت نمی‌شد. این ازدواج که وصلتی میان دو خانواده سلطنتی مصر و ایران بود، ماجراهای عبرت آموز بسیاری دارد.

ادامه مطلب ...

پنج شعر از اویگن گومرینگر شاعر زبان‌گرای آلمانی

ندانستن که کجا (nicht wissen wo)

ندانستن که کجا
ندانستن که چه
ندانستن که چرا
ندانستن که چگونه 
ندانستن که چگونه که  کجا که چه
ندانستن که چگونه که کجا که چرا 
ندانستن که چگونه که چرا که چه
ادامه مطلب ...

چرا خانم‌ها قدم اول را بر نمی‌دارند؟

آیـا مـا در دورانـی زنـدگی نـمی کنـیـم کـه باید به مادرهای مجردی که به تنهایی فرزندانشان را بزرگ می‌‌‌کنند و خانم‌هـایـی که مـقـامـات شــغلی بالایی را از آن خود کرده اند،

تـبـریک بـگویــیم؟ از آنجایی که جنس مونث پیشرفت‌های چـشمگیری داشته عده ای از افراد ممکن است تصور کنند

که آنها در دنیای قرارهای ملاقات نیز مانند سایر جنبه‌های زنـدگی پـرتـکاپو هستند و ترجیح می‌‌‌دهند خودشان همه چیز را هدایت کنند. 
ادامه مطلب ...

علل گرایش برخی دختران به مردان شرور و لاابالی!!

تابـه حــال چندین بار اینگونه جملات را از آقایان ناکام در عشق شنیده اید:" آدمهای خوب همیشه بازنده هستند" و یا "چرا دختران خیلی خوب و اهل زندگی باید در کنار آدمهای شرور و بدرفتار قرار بگیرند " اما علت آن چیست؟ آیـا خـوب بـــودن است و یا چیز دیگر؟ مسلما خوب بـودن ن می‌ تواند علت آن باشد. عــلت اصلی آن زیاد خوب بودن است!
تعجب  می‌‌کنید؟ همراه شوید تا علت را با هم بررسی کنیم:

ادامه مطلب ...

ماجرای یک عشق -شعر مریم حیدرزاده

ماجرای یک عشق 

به روی گونه تابیدی و رفتی

مرا با عشق سنجیدی و رفتی

تمام هستی ام نیلوفری بود

تو هستی مرا چیدی و رفتی

کنار انتظارت تا سحر گاه

شبی همپای پیچک ها نشستم

تو از راه آمدی با ناز و آن وقت  

 تمنای مرا دیدی و رفتی

شبی از عشق تو با پونه گفتم

دل او هم برای قصه ام سوخت

غم انگیزست توشیداییم را

به چشم خویش فهمیدی و رفتی

ادامه مطلب ...

زندگی نامه ی شقایق -شعر شفیعی کدکنی

زندگی نامه ی شقایق  

 

زندگی نامه ی شقایق چیست ؟

رایت خون به دوش وقت سحر

نغمه ای عاشقانه بر لب باد

زندگی را سپرده در ره عشق

به کف باد و هرچه باداباد

ادامه مطلب ...

مراقب قلب خود باشید

مراقب قلب خود باشید

قلب

قلب، عضوی عضلانی و تو خالی است که در قسمت پایین قفسه سینه، در پشت و سمت چپ استخوان جناغ سینه قرار گرفته است. اندازه ی قلب هر فردی به اندازه ی مُشت دست اوست.

این عضو قوی و پُرکار، خون را به همه بخش‌های بدن اعم از سلول‌ها، عضلات، استخوان‌ها و اعضا پمپ می‌کند.

از دیدگاه یک متخصص قلب، قلب چه تعریفی دارد؟

در تمام طول زندگی، قلب با سرعتی حدود یک بار در ثانیه می‌تپد و حین فعالیت بدنی این سرعت به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب ...

کاش می شد خاطره را تصویر کرد

چگونه با مرگ عزیزانمان کنار بیاییم؟

تصویر خاطره

کنار آمدن با مرگ عزیزان یکی از دشوارترین کارهاست که معمولاً برای آن آمادگی ندارید. همانطور که انسانها با هم متفاوت هستند، مرگ آنها هم متفاوت است. تنها نقطه اشتراک همه انسانها این است که همه روزی می میرند.

واقعاً کسی برای بیرون ریختن غم از دست دادن عزیزان کاری نمی تواند انجام دهد .اما نکاتی که در این مقاله برایتان عنوان می کنیم، می تواند به شما برای کنار آمدن با این مشکل فوق العاده دردناک کمک کند.

ادامه مطلب ...

علاقه مندان به چت ،بخوانند!

علاقه مندان به چت ،بخوانند! 

چت

 

در سایت مشاوره ی وزارت نفت مقاله ای خواندم که با توجه به علاقه ی شما کاربران عزیز به حضور در اینترنت ارائه ی آن را خالی از لطف ندیدم . هر چند شما جوانان تبیانی از تکنولوژی استفاده ی صحیح می کنید اما وظیفه ی ما اطلاع رسانی در زمینه هایی است که احساس می کنیم ممکن است برای شما مسئله ساز باشد ، پس با ما همراه باشید و از نیاز هایتان بگوئید تا در مقالات بعدی راجع به آن بخوانید :

 

ادامه مطلب ...

کلید ورود به قلب خانم ها

قلب

مردانی که به دنبال یک زندگی آرام و با نشاط هستند ، می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های فطری همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبنای یک استراتژی مشخص، زندگی شیرینی را برای خود و اعضای خانواده بیافرینند.

مردان می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها، گام‌های بسیار بزرگی را در زندگی خانوادگی خود بردارند. با بررسی گذرایی در زندگی بسیاری از مردان بزرگ، می‌توان دریافت که نقش همسر و یا مادر آنان در موفقیت‌شان بسیار پررنگ بوده است.

ادامه مطلب ...

با توصیه عمه نمی شود!

با توصیه عمه نمی شود!

نامه امیر کبیر

نامه میرزا تقی خان امیر کبیر به ناصر الدین شاه

آنچه که به حضورتان تقدیم می شود نامه ای است که میرزا تقی خان امیر کبیر به ناصرالدین شاه نوشته است. نامه به قدری واضح است که به توضیح نیاز ندارد. تنها چیزی که بعد از خواندن نامه برای ما باقی می ماند، آهی است دردآلود از قتل امیر کبیر ایران....

 

قربانت شوم

الساعه که در ایوان منزل با همشیره همایونی به شکستن لبه نان مشغولم خبر رسید که شاهزاده موثق الدوله حاکم قم را که به جرم رشاء و ارتشاء معزول کرده بودم به توصیه عمه خود ابقاء فرموده و سخن هزل بر زبان رانده اید.

فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره امور مملکت با توصیه عمه و خاله نمی شود. 

زیده جسارت است. تقی

فعالیتهای قرآنی استاد محمد رضا شجریان

محمد رضا شجریان، استاد مسلم و نام آشنای عرصه موسیقی سنتی و کلاسیک ایران درباره فعالیت قرآنی خویش چنین می گوید:

"تمام وقت من از شش سالگی به خواندن قرآن با صدای خوش می گذشت. در دوازده سالگی شهره ی خاص و عام بودم و در مجامع بزرگ مذهبی و یا سیاسی آن موقع تلاوت اول برنامه با من بود. به علت توانایی در تلاوت قرآن با صدای خوش، چشم و چراغ همه اعضاء و دانش آموزان مدرسه و مردم بودم. "

استاد شجریان در حدود سالهای 1327-1326، تحت تربیت مستقیم پدر به امر تلاوت قرآن اهتمام ورزید. پدر و پدر بزرگ وی(به ترتیب مهدی و علی اکبر)از قاریان خوش الحان مشهد به شمار می رفته اند که به شیوه سنتی و مرسوم آن روزگار جلسات قرآنی متداولی در سطح مشهد برگزار نموده و در تربیت نسل جوان و جامعه قرآنی زمان خویش نقشی بسزا داشته اند.

ادامه مطلب ...

تفاوت های دختران و پسران

نگاهی به نیاز های مختلف عاطفی،اجتماعی و فیزیکی دختران و پسران:

 

 آگاهی از تفاوتهای دختر و پسر برای والدین و معلمان بسیار حیاتی است چرا که در این صورت قادر خواهند بود محیط آموزشی مناسبی برای همه بچه ها ایجاد کنند که نه تنها منصفانه باشد بلکه مثمر ثمر نیز واقع شود تفاوت های بین دختران و پسران فقط تفاوت های رفتاری نیست. احتیاجات عاطفی آن ها هم مجزا از هم است. مهم است که والدین این تفاوت ها را درک کنند تا بتوانند محیط آموزشی مناسبی را ایجاد کنند. در دو دهه گذشته، به میزان زیادی تأکید ها روی کاهش تفاوتهای دو جنس و پرکردن فضای بین مؤنث و مذکر بوده است. لباسهای مشترک، اسباب بازی ها و ورزش ها و بقیه چیزها همه بیانگر این موضوع بوده است که هر آنچه برای پسرها خوب است برای دختران نیز خوب است. به هر حال، متخصصان به این نکته رسیده اند که تفاوتهای جنسیتی ریشه در مغز دارد و به عنوان مثال همه ما می دانیم که دختران از پسران سریعتر هستند، بداخلاقی پسرها بیشتر است و همچنین پسران روحیه تجاوزکارانه ی بیشتری نسبت به دختران دارند. تفاوت ها فقط تفاوت های رفتاری نیست، بلکه تفاوت های عاطفی، تفاوت هایی در چگونگی یادگیری، بازی کردن، احساسات، واکنش نشان دادن ها و روابط دوستانه نیز وجود دارد.

ادامه مطلب ...

نیایش

محبوب بی نیاز من  

 مرا محتاج به احتیاج کسانی نساز  

 که تو را دوست نمی دارند  

 و حق دوستی تو را  

 با آگاهی به جا نمی آورند

شعر سهراب سپهری

به تماشا سوگند  به آغاز کلام و به پرواز کبوتر از ذهن واژه ای در قفس است.


حرف هایم ، مثل یک تکه چمن روشن بود.من به آنان گفتم:آفتابی لب درگاه شماست
که اگر در بگشایید به رفتار شما می تابد.


ادامه مطلب ...

معرفی ساز جدید "صراحی" طراحی و ساخت محمدرضا شجریان

صراحی سازیست از خانواده سازهای آرشه ای بم خوان که اندازه آلتو آن صدایش نزدیک به سازهای خراسان است. صراحی از خانواده کمانچه و قژک بوده و امکانات سازهای خانواده ویلن را از نظر نوازندگی و وسعت صدا داراست.

این ساز در شهریور 1387 توسط استاد محمدرضا شجریان  طراحی و ساخته شده و به دلیل شباهت آن  به صراحی، استاد شجریان این نام را برای این ساز برگزیده اند.

ادامه مطلب ...

مدل مو؛ سیخ ‌تو‌ پریز!

نگاهی به دلا‌یل مدگرایی در نوجوانان 

  

 

نوجوان در گذشته به لباس، اهمیت چندانی نمی‌داد، کافی بود پوشاکی مناسب بر تن داشته باشد؛ ولی امروز نوع لباس، رنگ، طرز دوخت و حتی دکمه‌های آن مورد توجه وی قرار دارد. امروزه، کوتاه و بلند کردن موها، مدل دادن و دیگر آراستن‌ها، جزو ضروریات و تقریبا بخش اعظم زندگی دختران و پسران شده است یا پسرها که قبلا با ماشین نمره چهار، سر خود را اصلاح می‌کردند، ولی حالا دیگر هزینه کوتاه کردن یا آرایش موی سر یک نوجوان پسر، سر به فلک می‌زند! بنابراین مشاهده می‌کنیم همه چیز، دستخوش تغییر و تحول شده است.

ادامه مطلب ...

اگر می خواهید عشقتان را نابود کنید مطالب زیر را بخوانید!!!

وقتی ازدواج می‌کنید به طور قطع بیشتر ساعات شبانه‌روز را با یکدیگر خواهید بود. وقتی ساعت کار خارج از منزل هر دو شما تمام می‌شود خیلی خوب است که ساعات مفیدی را با یکدیگر بگذرانید...  

 

هیچ می‌دانستید خراب کردن یک زندگی راحت‌تر از ساختن آن است. برای در امان ماندن از نابودی زندگی این روش‌ها را که در زیر به آن اشاره می‌شود اصلا به کار نبرید. به نظر می‌رسد بعضی از این موارد بلافاصله لطمه‌ای به رابطه نمی‌زنند اما دیر یا زود اوضاع بدتر خواهد شد. اگر فکر می‌کنید یکی از کارهای زیر را انجام می‌دهید قبل از اینکه خیلی دیر شود ، سعی کنید این عادت خود را کنار بگذارید.

ادامه مطلب ...

آمار باور نکردنی یکی از تالارهای معروف تهران!!

آمار باور نکردنی یکی از تالارهای معروف تهران!!
 
  
showimage.aspx?id=14934&t=y&w=300&h=200&type=1


68 درصد از ازدواج‌های صورت گرفته در یکی از تالارهای مشهور تهران، منجر به طلاق شده است.

این آمار، همه حکایت از این دارد که 68 درصد از کسانی که جشن ازدواج خود که را در این تالار برگزار کرده‌اند، گفته‌اند زندگی‌شان حتی دوام یکساله نداشته و در نهایت از یکدیگر جدا شده اند.

بنابر این گزارش، طی یکسال گذشته بیش از 350 مراسم ازدواج در تالار فوق انجام شده است، که هزینه‌های هر مراسم از 150 میلیون فراتر بوده است.

ادامه مطلب ...

قوانین مورفی

قوانین مورفی توسط شخصی بنام کاپیـتـان ادوارد مورفی
مهندس نیروی هوایی، در سـال 1949 پـا بـه عـرصه حضور
گذاشت. وی هنگامی که روی پروژه ای در نیـروی هـوایــی
مشغول بررسی روند کار بود متوجه شد که تراسفورماتور
به صـورت نـادرسـتی سیم پیچی شده در مـورد تکنسین
مربوطه چنین گفت:"اگر این تکنسین راهی باشه تا بتونه
کـارشـو درسـت انـجـام نده، اون راهو پیدا میکنه." قـوانین
مورفی اکنون افزون بر هـزاران قانون می بـاشد کـه توسط
افراد گوناگون در سراسر جهان گرد آمده و مـجـموعـه ای از
قـوانـیـن حـاکـم بر زنـدگی هسـتند کـه اکثر آنها از بدبینی
نشات گرفته و جنبه شوخی دارند امـا بسـیاری از آنها نیز
عینیت و واقعیت دارند. اکنون به برخی از این قوانین توجه
کنید:

ادامه مطلب ...

حقایقی تلخ در مورد مردان -طنز

  

حقایقی تلخ در مورد مردان

1- مردان خوب، زشت هستند.

2- مردان خوش قیافه، خوب نیستند.

3- مردان خوب و خوش قیافه به جنس موافق تمایل دارند.

4- مردان خوب، خوش قیافه و علاقمند به جنس مخالف، متاهل هستند.

ادامه مطلب ...

چرا باید دعا کنیم؟

مدارک و اسناد دیرینه ای در این زمینه وجود دارد که نیروی ایمان در سلامت جسمانی فرد تاثیر می گذارد. دعا کردن فوایدی دارد که باعث ایجاد سلامت جسمانی در انسانها می شود و کلیه این مزایا قابل اثبات می باشند. حتی دعاهای اتفاقی و مراقبه های گاه و بیگاه نیز به سلامت افراد و داشتن زندگی طولانی تر کمک می کنند. کسی که دعا می کند اجازه می دهد تا تمام استرس ها و اضطراب های درونی اش تخلیه شوند. در بسیاری از موارد جریان خون بیماران بهتر شده و بهبودی پس از عمل جراحی در کسانی که اعتقادات محکم دینی داشته اند، بسیار سریعتر رخ داده است. افرادی که اعتقادات دینی شان از سایرین محکم تر می باشد به راحتی به صلح و آرامش دست پیدا می کنند. بله، درست است، دعا کردن می تواند به راحتی سلامت روانی و فیزیکی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ادامه مطلب ...

آیا شما اسیر و قربانی مد هستید؟

برای تازه واردها، معمولا مارک "اسیر مد" چندان خوشایند
نیـــست. کسانی که در امر مد توانا هستند از این اصطلاح
برای انـتـقاد کــردن از ســایر افـراد استفاده می کنند. البته
معنای این عبارت هنگامی کــه برای افراد مختلف استفاده
می شود، متفاوت است. به راستــی کـسـی کــه "قربانی
مد" شده است، چه تیپ و قیافه ای دارد؟ مقاله را بخوانید
تا بفهمید.

ادامه مطلب ...

بی شرم ترین فرامانروایان - سخن بزرگان

بی شرم ترین فرامانروایان  

 

آنهایی هستند که 

 

 ناکارآمدی و اشتباهات خود 

 

                     را به مردم نسبت می دهند . 

 

<< ارد بزرگ>>

تاثیر نماز در تمرکز حواس و حضور ذهن

تاثیر نماز در تمرکز حواس و حضور ذهن

ذهن متمرکز، قوی و نیرومند است و ذهن پراکنده ناتوان و ضعیف . ذهن همانند چراغ اشعه ای دارد اشعه چراغ در شعله آن تمرکز قوی دارند و سوزاننده اند ودر نزدیکی شعله تمرکز کمتری دارند اما باز هم تمرکز کمتری دارند اما باز هم گرمایشان محسوس است . هرچه از منبع نور دور می شویم پراکندگی اشعه بیشتر می شود تا حدی که گرمای حاصل از از آنها را به هیچ وجه حس نمیکنیم . ذهن در حالت تمرکز پتانسیل بسیار قوی دارد اما هنگامی که به علت توجه به سوی اشیای مختلف پراکنده می شود نیرو و توان خود را از دست می دهد و هر چه به اشیای بیشتری متوجه و پراکنده تر شود از توان آن کاسته می گردد.

ادامه مطلب ...

نماز

 نماز

نماز یکی از عبادت‌های مؤمنینِ برخی از ادیان است.

واژه شناسی

معنای لغوی «صلاه» در عربی، به معنی «فراخواندن» است با این حال واژهٔ «نماز» واژه‌ای پارسیست که در ایران، افغانستان، بنگلادش، هند، پاکستان و ترکیه برای واژهٔ «صلاه» عربی به کار برده می شود. این واژه همچنین در زبان بنگالی، آلبانیایی، بوسنیایی و مقدونیایی، برابر صلاة به کار می رود.

واژه نماز به معنای خم شدن و سرفرودآوری برای سنایش و احترام است.  فرهنگ فارسی معین ریشهٔ این واژه را از پارسی پهلوی می‌داندهرچند در برخی منابع ریشهٔ واژهٔ نماز از واژهٔ «ناماسته» در زبان سانسکریت آریاییان دانسته شده‌است.

ادامه مطلب ...

قانون اساسی شامپوها

 

استحمام مانند هر کار بهداشتی دیگر اصول و قوانینی دارد که با توجه به آنها می‌توان از پوست و موی خود محافظت کرد. یکی از مهم‌ترین کارها در هنگام استحمام، شستن سر و موهاست که به‌طور معمول با شامپو و در بعضی موارد که اشتباه است، با مایع ظرفشویی یا پودر رختشویی! صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

راحتی یا مد ؟ کفش های ناراحت زنانه !

 

از سده ها پیش که نیاکان ما برای اولین بار خود را با بافه علفها و پوست حیوانات پوشاندند تا هنگام راه رفتن روی زمین ناهموار آنها را محافظت کنند، تا به امروز که کارکرد با مد در تضاد افتاده است، کفشها برای راه رفتن، دویدن، پیادهروی و حتا رقص ساخته شدهاند. از دمپاییهای ساخته شده از پوست کروکودیل و چکمههای کابویی گرفته تا آخرین مد کفشها که امروزه در خیابانهای شهرها دیده می شوند، همه بیشتر برای آن هستند تا موقعیت صاحبشان را فاش سازند نه آن که راحت باشند.

ادامه مطلب ...

روش مطالعه به زبان آدمیزاد

روش مطالعه به زبان آدمیزاد 

 

  در این مقاله کوشیده شده راه کارهای مناسب برای مطالعه مفید توضیح داده شود اما از آنجا که توضیح تکنیک های مطالعه حوصله ای بیش از حوصله مطالعه آنی در وب را می طلبد بخشی ازین مقاله را در اینجا می آوریم و ادامه آنرا برای آنانکه پیگیری این مطلب را طالبند به صورت فایل زیپ شده در انتهای این مطلب قرار می دهیم . مطالعه به خیر!

 

هنگامی که یک انسان خواندن ونوشتن را یاد می گیرد ، مهمترین کارش باید کتابخوانی باشد . که این مهم اگر بدون آموزش باشد ، چیزی جز اتلاف عمر و از کف دادن زمان نیست . بنابراین چنانچه فعالیتی جدی و کارا ، در این زمینه صورت نپذیرد ، میزان پیشرفت فرد تقلیل می یابد .

از این رو، عموم نویسندگان نباید انتظار داشته باشند آثارشان با استقبال مردم و مطالعه عمیق و دقیق آنان مواجه شود . لذا عقیده ما بر آن است که باید ابتدا روش صحیح مطالعه و کتاب خواندن به مخاطبان یاد داده شود ، آن گاه انتظار رهپیمایی در زمینه های مختلف : دینی ، سیاسی ، ادبی و... را داشت .

ادامه مطلب ...

روش هایی برای مفید خواندن!

روش هایی برای مفید خواندن!

مفید خواندن یعنی طوری بخوانید که پیام نویسنده را بدون صرف زمان زیاد، درک کنید. همچنین مفید خواندن، نوعی خواندن است که به شما کمک می کند با استناد به متون و موارد مرتبط بدون زحمت زیاد چیزی را که به دنبالش هستید درک کنید. زمانی که مقاله ای را می خوانید یا کلا منظورتان از خواندن درک عمومی مطلب است دقت کنید که یادداشت برداری از مطالبی که می خوانید رابطه مستقیمی با کیفیت درک مطلب دارد.

ادامه مطلب ...

عشق و بی تفاوتی

بی تفاوتی دشمن عشق و زندگی است . وقتی به خودتان می گویید : "برایم اهمیت ندارد" ، نه تنها خود را از دیگری یا چیزی جدا می کنید بلکه خود را از نیروی زندگی و منشاء عشق و قدرت درونیتان جدا می سازید .
این روزها ، بی تفاوتی ، تقریبا مد روز شده است . بی تفاوت بودن یعنی سرد شدن ، مستقل از آنچه که اتفاق می افتد و حقیقتا بی نیاز بودن است .
بی تفاوتی رفتاری نادرست است و مخفیانه تمایل دارد که به شکل های قدرت درونی ، درون گرایی و احساس مشترک به دیگران خودش را ظاهر سازد . تنها این موضوع نیست که "شما چیزی را احساس نکنید" ، یا اینکه بگویید : "من فقط میانه رو هستم و چیز زیادی نصیبم نشد" .

ادامه مطلب ...

مهارتی به نام خنده

گاهی خندیدن آن‌قدر برای انسان عادی می‌شود که فراموش می‌کنیم، چقدر شگفت‌آور است. آیا تا به حال به این مساله فکر کرده‌اید که خنده چقدر می‌تواند در کنش و واکنش بدن سودمند باشد و آیا می‌‌دانید در هنگام خندیدن در بدن چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
دانش روان‌شناسی، امروزه پی برده است که لبخند در زندگی ما از اهمیت به سزایی برخوردار است. لبخند و خنده هیچ عارضه جانبی مضری ندارد و حتی اگر نتواند به‌خودی خود بیماری و فشارهای روحی را علاج کند، حداقل می‌تواند لحظات نگرانی به‌وجود آمده از بیماری را برطرف سازد.

ادامه مطلب ...

دوست دارید فکر اطرافیانتان را بخوانید؟

آیا مایلید به افکار کسی که در کنار دستتان نشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجه شده باشیم می‌توانیم بسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت کردنشان بشناسیم‌. اما این شناخت در مواجه حضوری با دانستن بسیاری از حالات ثابت شده در علم روان‌شناسی بهترین فرهنگ نامة آدم‌شناسی را برایمان می‌گشاید. با شناخت بیشتر افراد، ارتباطمان جهت دار می‌شود و در مدت کوتاهی خواهیم توانست که به هدف مورد نظر از این آشنایی و ملاقات نزدیک شویم‌. ایجاد رابطه صحیح باعث رشد عزت نفس در انسان می‌شود و ارتباط ما با خودمان و اطرافیان تقویت می‌شود.
هر چه بهتر و کامل‌تر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنیم‌، احساس موفقیت از ایجاد یک ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدفهایمان می‌رساند و باعث تعالی افکار و رفتارمان در زندگی می‌شود.

ادامه مطلب ...

دعایی آمیخته با اصول زندگی

ایمان دارم که در این سال بزرگترین حامی و پشتیبان من خداوند قادر است. پس هر زمان که اراده کنم. کائنات به فرمان او دست به دست یکدیگر می دهند تا خواسته های مرا تحقق بخشند.
دستاوردهای امروز زندگی من. نتیجه افکار و باورهای گذشته من است. پس در این سال، دریچه ذهن خود را به سوی زیباترین اندیشه ها می گشایم. تا بهترین زندگی را برای خود خلق کنم.
دنیای من در خدمت من است. تا هر آنچه را می خواهم و اراده می کنم برای من مهیا کند. خداوند استعدادها و توانایی های بسیاری در وجودم نهاده در این سال با خود عهد می بندم که آنها را بیابم، به کار گیرم و از زندگی لذت ببرم.

ادامه مطلب ...

نیایش

خدایا
به من
توفیق عشق بی هوس
تنهایی در انبوه جمعیت
دوست داشتن بدون آنکه دوست بداند 
 عطا کن

شعر قیصر امین پور

من
سالهای سال مُردم
تا اینکه یک دم زندگی کردم
... 

تو می توانی
یک ذره
یک مثقال
مثل من بمیری ؟ 
 قیصر امین پور

مستان میخانه -شعر

الهی به مستان میخانه ات
به عقل آفرینان دیوانه ات

به مستان افتاده در پای خم
به رندان پیمانه پیمای خم

ادامه مطلب ...

دوستی - شعر مشیری

 دوستی ...

 

دل من دیر زمانی است که می پندارد :

« دوستی » نیز گلی است ؛

مثل نیلوفر و ناز ،

ساقه ترد ظریفی دارد .

بی گمان سنگدل است آنکه روا می دارد

جان این ساقه نازک را

                       - دانسته-

                          بیازارد !

ادامه مطلب ...

همراه اول سیم‌کارت‌های قدیمی را تعویض می‌کند

سیم‌کارت‌هایی که در ابتدای فعالیت شرکت مخابرات ایران در اختیار مشترکان قرار گرفته جوابگوی نیازهای امروز نیست و باید سیم‌کارت‌های خیلی قدیمی همراه اول تعویض شوند.

ادامه مطلب ...

چالش‌های توسعه اینترنت بی‌سیم در کشور

به هر حال مزایده وایمکس با تمام اما و اگرهایش برگزار شد و برندگان آن هم با هر سختی توانستند شرایط مد نظر را تامین کنند. سوالی که در این بین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به زمان ارایه این سرویس از سوی برندگان و قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است؟ آیا شرکت‌های حاضر تدابیری برای جذب کاربر اندیشیده‌اند؟ آیا قیمت نهایی و تمام شده این سرویس می‌تواند از اینترنت پرسرعتی که این روزها بعد از چند سال توانسته اندک مخاطبی را به خود اختصاص دهد پیشی گیرد؟

ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین رسم‌های ازدواج در دنیا

با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ در هرگوشه دنیا ، یکی از فرهنگ‌های گوناگون رایج رسم‌های ازدواج است.

نویسنده وبلاگ "طوفان" در تازه‌ترین پست‌ وبلاگ موضوعی را با عنوان "عجیب ترین رسم‌های ازدواج در دنیا "تهیه و منتشر کرده است.

برپایه این گزارش در این وبلاگ می‌خوانیم:
مردم سراسر دنیا در ازدواج‌های خود آداب و رسوم بی‌شماری را رعایت می‌‌کنند که ریشه در نسل‌ها دارند؛ اغلب، این رسم و رسوم دارای معانی با ارزش و جالبی هستند اما برخی از آنها کاملاً بی‌معنی بوده و جایی در فرهنگ امروز انسان‌ها ندارند.

در اینجا سعی داریم برخی از این آداب و رسوم عجیب را که گاه باعث شگفتی دیگران می‌‌شود معرفی کنیم.

ادامه مطلب ...

بدون مردها چقدر خوش می گذرد!

زنی در لباس تی شرت قرمز رنگ مشغول دایره زدن در یک پارک واقع در تهران است و همزمان دختر نوجوان وی در نزدیکی اش می رقصد و موهایش در هوا پیچ می خورد.

بلومبرگ در توصیف این صحنه - که از قرائن مشخص است چندی پیش و قبل از سرد شدن هوا اتفاق افتاده است - می نویسد: "در هر نقطه دیگری در ایران پلیس مانع از عمل این مادر و دختر خواهد شد و احتمالاً آنها با خطر بازداشت روبرو می شوند، اما اینجا، در اولین پارک مختص زنان در پایتخت کشور اسلامی، تعداد زیادی از زنان با لباس های تابستانی در فضای سبز جمع شده اند تا به گفتگو و شادی بپردازند.

ادامه مطلب ...

مزاحمت خیابانی؛ شوخی بامزه یا آزار اجتماعی؟

مزاحمت‌های خیابانی به هر نوع عمل و لفظی که به نوعی آرامش و احساس امنیت عابران را از بین ببرد و نوعی احساس نگرانی و ناراحتی برای فرد عابر ایجاد ‌کند، اطلاق می‌گردد؛ مزاحمت‌هایی که براساس قوانین و مقررات مصوب قانون مجازات اسلامی، ازجمله رفتارهایی هستند که جزء مفاسد اجتماعی تلقی شده و مشمول مجازات می‌شوند. مستفاد از ماده‌ی 619 قانون مجازات اسلامی: «هر کس در اماکن عمومی یا معابر، متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود، یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت، به آنان توهین نماید، به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد». 

ادامه مطلب ...

درحوالی بساط شیطان

دیروز شیطان را دیدم. در حوالی میدان بساطش را پهن کرده بود؛ فریب می‌فروخت. مردم دورش جمع شده‌ بودند،‌ هیاهو می‌کردند و هول می‌زدند و بیشتر می‌خواستند.
توی بساطش همه چیز بود: غرور، حرص،‌دروغ و خیانت،‌ جاه‌طلبی و ... هر کس چیزی می‌خرید و در ازایش چیزی می‌داد. بعضی‌ها تکه‌ای از قلبشان را می‌دادند و بعضی‌ پاره‌ای از روحشان را. بعضی‌ها ایمانشان را می‌دادند و بعضی آزادگیشان را.

ادامه مطلب ...

استخدام خانم منشی , به شرط چاقو!

استخدام خانم منشی , به شرط چاقو!  

 

مشکلات زندگی امانش را بریده بود، نمی دانست با این وضعیت چطور باید مخارج خود، مادر و خواهر و برادر کوچکش را تامین کند. هر جا که به فکرش می رسید رفته و فرم پر کرده بود. 

 

به هر دوست و آشنایی سفارش کرده بود که اگر شغل آبرومندانه ای سراغ داشتند، خبرش کنند، اما با این همه هنوز نتوانسته بود کاری مناسب برای خودش پیدا کند.

ادامه مطلب ...