از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

هنوز ... قیصر امین پور

هنوز 

هنوز
دامنه دارد
هنوز هم که هنوز است
درد
دامنه دارد
شروع شاخه ی ادراک
طنین نام نخستین
تکان شانه ی خاک
و طعم میوه ی ممنوع
که تا تنفس سنگ
ادامه خواهد داشت
و درد
هنوز دامنه دارد ...

خود شکن - شعر حمید مصدق

این مرد خود پرست

این دیو، این رها شده از بند

مست مست

استاده روبه روی من و

خیره در منست

***

گفتم به خویشتن

آیا توان رستنم از این نگاه هست ؟

مشتی زدم به سینه او،

ناگهان دریغ

آئینه تمام قد روبه رو شکست .

سیستم خود دفاعی مورچه کشف معجزه ای جدید در قرآن کریم

نوشته: مجدی عبد الشافی

در کنار معجزات کلامی قرآن، که محمد صل الله علیه و آله به واسطه آن مشرکان را به مبارزه طلبید و از آن ها خواست که یک آیه مانند آن بیاورند و آن ها نتوانستند، قرآن کریم دربرگیرنده معجزات علمی زیادی است که خداوند برای محمد آن ها را بیش از هزار سال پیش آشکار کرد.این معجزات امروزه کشف شده اند و باعث تقویت ایمان ایمان آورندگان شده است و اثباتی برای الهی بودن قرآن کریم است. خانم Wadea Omranyکشف جدیدی علمی در قرآن کرده است. ایشان می گویند که ما در سوره نمل آیه 18کشف جدید علمی کرده ایم. این معجزه جدید چیزی است که مورچه در آیه 18 گفت و علم امروز نحوه ارتباط مورچه ها با یکدیگر را کشف کرد خصوصا زمانی که یک خطر محل زندگی مورچه ها را تهدید می کند.

ادامه مطلب ...

پلاس کهنه اندیشه را دور باید انداخت

پلاس کهنه اندیشه را دور باید انداخت 

 

زمان بر مغز و پوست کهنگی می تازد امروز
چه کم داریم من و تو از درخت و سنگ بی مغز زمین ای دوست
بنگر، بنگر زمین هم پوست می اندازد امروز"
زمستان واپسین نفسهای سردش را بر زمین می دمد ولی زمین یخ زده اندرونش غوغاییست. 

.حسی عجیب ، غنی و شاید منحصر به ایرانیان اواخر هر سال خیمه به دلهایمان می زند و چنان تسخیرمان می کند که بی اندیشه ی سیاسی یا غیر سیاسی برای مدتی هرچند کوتاه همه می شویم همان ایرانی که شهره ی آفاق است. 

.همه به تنها یک چیز فکر می کنیم : هرچه با من می کنند بگذار بکنند ، آتشی هست که سینه ی مرا هر جای این کره ی خاکی که باشم همواره گرم نگهداشته و خاهد داشت
بیایید روز دگرگونی زمین و کاینات را با برگی نو بر دفاتر اندیشه هایمان بیاراییم. 

."به شاد باش شمیم بارش شبنم
به فال نیک دیدار گل مریم
بیا تا یک نفس شکرانه ی امروز
به داغ دل فراموشی دهیم با هم  

 

.پاینده باد نوروزت ای ایرانی 
 

دقیق ترین تقویم جهان

گاه‌شماری هجری خورشیدی یا تقویم هجری شمسی برپایه تقویم جلالی است. سر چشمه گاه‌شماری هجری خورشیدی مانند گاه‌شماری هجری قمری، هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه در تاریخ 24 تیر سال 1 هجری خورشیدی (برابر با 1 ربیع‌الاول سال 1 هجری قمری16 ژوییه 622 میلادی) است. البته سال خورشیدی، با 3ماه و 24روز دیرکرد از 1 فروردین آغاز می‌شود.

ادامه مطلب ...

سال نو مبارک

  

من  هم  سال   نو  و  نوروز باستانی را خدمت همه  ، خصوصا  دوستان عزیزی  که  از وبلاگ من بازدید می کنند  تبریک  عرض می کنم .  

.

 امیدوارم  سال و سالهای بهتری  پیش رو داشته باشیم.  امیدوارم  زندگی  را با همه مشکلات ریز و درشتی که داره   زیبا  ببینیم  . چرا که چه بخواهیم و چه نخواهیم   

.

زندگی جاریست   

.

پس  بیاییم  با توکل بر الله  سعی در حل مشکلات داشته باشیم و اگر مشکلاتی قابل حل نبودند اوقات خودمان را تلخ نکنیم  شاید حکمتی در این مشکلات باشه که ما از آن بی خبر باشیم . البته میدونم که بعضی از مشکلات را افرادی  برای ما درست می کنند. انشاءلله  که خدا کمک کنه که این افراد نیز به راه راست هدایت شوند . 

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم  

فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم  

اگر غم لشکر انگیزد  که خون عاشقان ریزد  

من و ساقی به هم تازیم و بنیادش بر اندازیم  

 

 

سال نو مبارک  

 

سال ۸۸ با گاو پرتلاش از راه می رسد

سال ۸۸ با گاو پرتلاش از راه می رسد

در سنت های شرقی، از چین و ژاپن تا مصر مردم بر این باورند که سال ها بر مبنای یک دوره دوازده ساله شکل می گیرند و بر هرکدام از سال ها نماد حیوانی متفاوتی حاکم است که بر روند زندگی مردم در آن سال تاثیر می گذارد.

آغاز حلقه با موش است و به ترتیب بعد از او نوبت گاو، ببر، گربه ( به نظر مصری ها خرگوش )، اژدها، مار، بز ( از نظرها ترک ها گوسفند )، اسب( هر ۶۵ سال یکبار سال اسب آتشین است)، میمون، خروس، سگ و خوک می رسد.

ادامه مطلب ...

نگاهی به آئین‌های نوروزی در گذر تاریخ

زن‌ شرقی، زن‌ ایرانی‌ ام، هویت‌ فرهنگی‌ بالنده‌ دارم. قرنهاست‌ مشتاقانه‌ راهی‌ دراز، پرنشیب ‌و فراز، پیموده‌ام. کوله ‌باری‌ سرشار از گوهرهای‌ فرهنگیِ دلپذیر و خواستنی‌ دارم. باز هم‌ در نوروز کوله‌ بار خویش‌ می‌گشایم. پر توانم، پر تلاش؛ همه‌ ذرات‌ وجودم‌ شوق‌ است. باز هم‌ برآنم‌ تا آیینی‌ کهن‌ از نو برپا کنم. چون‌ طبیعت‌ حیاتی‌ دوباره، تولدی‌ دیگر دارم. خستگی‌ ره، غبار از تن‌ می‌زدایم؛ شادمانم. روی‌ به‌ گلاب؛ و خانه‌ و هر آنچه‌ باشد به‌ آب‌ زلال‌ می‌شویم. چشم‌ دل‌ بر نعمت‌های‌ الهی‌ می‌گشایم. چون‌ گیاه‌ سر از خاک‌ بر می‌دارم. نماز می‌‌گزارم. سالهاست‌ در نوروز هر آنچه‌ هست‌ می‌‌شویم. جامه ‌ای‌ ساده‌ می‌دوزم. خوراکی‌ مطبوع‌ می‌پزم. غبار می‌‌زدایم، خانه‌ می‌آرایم. سفره‌ می‌چینم، سبزه‌ می‌‌رویانم. دستانم‌ از زر خالی‌ است‌ اما از مهر و صفا سرشار است‌ و سالهاست‌ با همین‌ دست‌ها، آیین‌ دوره‌ باستان‌ نگه‌ داشته‌ام.

ادامه مطلب ...

به پندار تو - شعر معینی کرمانشاهی

به پندار تو:

جهانم زیباست!

جامه ام دیباست!

دیده ام بیناست!

زبانم گویاست!

قفسم طلاست!

به این ارزد که دلم تنهاست؟

مصرف اسپیرین در زنان و مردان عوارض متفاوت دارد

آسپیرین که عموما در پیشگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی تجویز می شود، ممکن است در مردان و زنان فواید و عوارض متفاوتی ایجاد کند.
 
پژوهشگران اعلام کردند، آسپیرین که عموما در پیشگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی تجویز می شود، ممکن است در مردان و زنان فواید و عوارض متفاوتی ایجاد کند.
پژوهشگران آمریکایی توصیه می کنند داروی آسپیرین تا حد ممکن در مورد افرادی که قبلا دچار سکته های مغزی و قلبی شده اند تجویز نشود .

ادامه مطلب ...

18 قانون برای زندگی (ارائه شده توسط Dalai Lama)

گاهی اوقات ما نیاز به یک نصیحت داریم. بهترین جا، برای پیدا کردن نصایح، خواندن توصیه‌های افراد بزرگ می‌باشد. Dalai Lama همیشه روی من تاثیری داشته است. امیدوارم قوانین وی نیز روی شما اثر بگذارد. در زیر چند تا از قوانین وی را ملاحظه می‌فرمایید:

1- توجه داشته باشید که عشق و پیروزی بزرگ، ریسک بزرگ را به همراه دارد.

2- وقتی که چیزی را از دست می‌دهید، درس گرفتن را فراموش نکنید.

3- 3 تا R را به یاد داشته باشید: Respect for self (احترام به خود)، Respect for others (احترام به دیگران)، Responsibility (احساس مسئولیت.)

4- به خاطر داشته باشید که هم نرسیدن به آنچه که می‌خواهید، یک شانس می‌باشد.

5- قوانین را یاد بگیرید.

ادامه مطلب ...

عید نوروز چگونه شکل گرفت؟

سال در نزد ایرانیان از زمانی نسبتا کهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم شده و همان طور که ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است آغاز سال ایرانی از زمان خلقت انسان ( یعنی ابتدای هزاره هفتم از تاریخ عالم) روز هرمز از ماه فروردین بود.
 

ادامه مطلب ...

یار از غم من خبر ندارد گویی - مناجات خواجه عبداله

یار از غم من خبر ندارد گویی
الهی کار تو بی ما به نیکویی درگرفتی، چراغ خود را بی ما به مهربانی افروختی، خلعت نور از غیب بی ما به بنده نوازی فرستادی، چون رهی را به لطف خود به این آرزو آوردی، چه شود به لطف خود ما را به سر بری.

الهی تو دوستان خود را به لطف پیدا گشتی تا قومی را به شراب انس مست کردی، قومی را به دریای دهشت غرق کردی، ندا از نزدیک شنوانیدی و نشان از دور دادی، رهی را بازخواندی و آن گاه خود نهان گشتی.

 

ادامه مطلب ...

قرآن و کامپیوتر

قرآن و کامپیوتر


مقاله قرآن و کامپیوتر نوشته « دکتر رشاد خلیفه» دانشمند مسلمان مصری دارای درجه پی اچ دی در رشته مهندسی سیستمها و استاد دانشگاه آریزونای آمریکاست که مدتی معاون سازمان توسعه صنعتی ملل متحد بوده است . وی با کمک عده ای از مسلمین متخصص و صرف وقت بسیار تحقیقات گسترده ای را در نظم ریاضی کاربرد حروف و کلمات در قرآن شروع نموده و با الهام از آیات 11 تا 31 سوره مدثر که عدد 19 را کلید رمز اعجاز آمیز قرآن و آسمانی بودن آن معرفی میکنند به کمک عدد 19 توانست رمز نظم ریاضی حیرت انگیز و اعجاز آمیز حاکم بر حروف قرآنی را کشف نماید. دکتر رشاد خلیفه ، نخستین بار ترجمه قرآن مجید از عربی به انگلیسی را در 12 جلد نگاشت . این ترجمه ها توسط مؤسسه « روح حق» واقع در شهرستان توسان ایالت آریزونای آمریکا بچاپ رسید. مقاله قرآن و کامپیوتر در پایان جلد اول کتاب ترجمه قرآن درج شده است.
اینک متن مقاله :
ادامه مطلب ...

شعر امید از حمید مصدق

من از کدام دیار آمدم
که هر باغش

هزار چلچله را گور گشت و
بی گل ماند

من از کدام دیار آمدم که در دشتش

نه باغ بود و نه گل ‌
تیر بود و
مردن بود

ادامه مطلب ...

دوست داشتنی شوید

دوست داشتنی شوید

داشتن شخصیتی مطلوب آسان است شما هم می‌توانید یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. معطل نشوید. دست به کار شوید و این 6نکته طلایی را بخوانید:

 

1- ظاهری آراسته داشته باشید: تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید.نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته فردِ ناآشنا او را نمی‌فریبد. چون ممکن است جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد.

متبسم باشید که تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می‌بخشد. در تبسم‌، سنگینی و متانت و جذابیت است‌.
ادامه مطلب ...

من می تونم خدا رو ببینم؟

من می تونم خدا رو ببینم؟

تربیت دینی

 خداچیه؟ خدا زنه یا مرد؟  آیا به خدا اعتقاد داری؟ خدا کجا زندگی می‌کنه؟  آیا خدا دنیا و منو درست کرده؟

چه شما به عنوان والدین، افرادی معتقد باشید چه نباشید، احتمالا کودکتان در مرحله‌ای از زندگی پرسش‌هایی صریح و موشکافانه درباره ماهیت خداوند از شما خواهد پرسید. خوب است که خودتان در این مورد فکر کنید و ببینید پاسخ‌هایتان چگونه باید باشد. کودکان گاهی به طرز شگفت‌آوری در افکارشان عمیق‌اند، زیرا با ذهنی باز به چنین موضوعاتی فکر می‌کنند. این نوع پرسش‌ها را معمولا کودکان جوامع دارای پس زمینه دینی می‌پرسند، اعم از اینکه خانواده خود کودک مذهبی باشد یا خیر، در اکثر کشورهای دارای سنت‌های دینی، کل فرهگ جامعه تحت نفوذ بینشی است که توجه کودکان را به خود جلب می‌کند، از جمله اعتقاد به وجود یگانه مقتدری که «خدا» نامیده می‌شود. 

اوقات مذهبی خود را به همراه او با جذابیت قرین کنید.
ادامه مطلب ...

ثروتمندترین مردان جهان

همه آنهایی که به نحسی عدد 13 اعتقاد دارند، معتقدند که دوران فرمانروایی بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا به خاطر همین عدد 13 خاتمه یافت. چراکه موسس شرکت مایکروسافت بعد از 13سال حضور در راس جدول رده بندی ثروتمندترین مردان جهان، جای خود را به وارن بافت داده و خودش به مکان سوم سقوط کرده است.

ادامه مطلب ...

سرعت اینترنت همراه اول سه برابر می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دولتی گفت : با ارتقای شبکه همراه اول به نسل 75/2(EDGE )سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل به سه برابر افزایش می یابد.
 

ادامه مطلب ...

خدایا کفر نمی‌گویم - شعری از کارو

خدایا کفر نمی‌گویم،

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است…

 

با تشکر از دوستان عزیزی که شاعر واقعی این شعر را به من معرفی کردند . قبلا فکر می کردم این شعر مربوط به دکتر شریعتی است . باز هم از تذکر دوستان ممنون

شعر جالب از یک آفریقایی

این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال 2005 شده بود  
توسط یک بچه آفریقایی نوشته شده و استدلال شگفت انگیزی داره :

وقتی به دنیا میام، سیاهم، وقتی بزرگ میشم، سیاهم، 
وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم، وقتی می ترسم، سیاهم،
وقتی مریض میشم، سیاهم، وقتی می میرم، هنوزم سیاهم...
و تو، آدم سفید،
وقتی به دنیا میای، صورتی ای، وقتی بزرگ میشی، سفیدی،
وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی، وقتی سردت میشه، آبی ای،
وقتی می ترسی، زردی، وقتی مریض میشی، سبزی،
و وقتی می میری، خاکستری ای...
و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟.........

زندگانی بی تو بردگی است

الهی هرچه نشان می شمردم پرده بود و هرچه مایه می دانستم بهیده بود. ای کردگار نیکوکار آنچه بی ما ساختی بی ما راست دار.

از بس که دو دیده در خیالت دارم                      در هر چه نگه کنم تویی پندارم

الهی راهم نما به خود و باز رهان مرا از بنده خود. ای رساننده به خود برسانم که کسی نرسیده به خود. بارالها یاد تو عیش است و مهر تو سور، شناخت تو ملک است و یاد تو سرور، و صحبت و نزدیکی تو نور. جوینده تو کشته با جان است و یافت تو رستخیز بی صور.

ادامه مطلب ...

درباره نوروز

نوروز 

نوروز در گاهشماری هجری خورشیدی با اولین روز از فصل بهار مصادف است

نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است. نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است.

 

ادامه مطلب ...

دیوانه

 

تنها کسانی که در زندگی نقش بازی نمی‌کنند 

 دیوانه‌ها هستند 

  

محمد احتشام

نکاتی مهم، مفید و کاربردی در مورد خواب و خوابیدن

تابه حال چقدر برای شما پیش آمده که روز خوبی نداشته و اصطلاحا “توی مود” نبوده‏اید؟ کسل بوده و یا خسته و درمانده بوده‏اید؟ و درکل حس کار ندارید؟ این موارد می‏توانند به دلیل نداشتن خوابی خوش و راحت در شب پیش بوده و یا خوابی سرشار از استرس بوده باشند.

خواب درست و اصولی می‏تواند آنچنان انسان را شارژ روحی و جسمی نماید که بهترین تصمیمات و ایده‏ها را منجر شود. همچنین می‏تواند آنچنان انرژی جسمی و روحی را کاهش دهد که شاید ۱۰ ساعت خوابیدن بی وقفه نیز نتواند انرژی از دست رفته را جبران نماید؛ همۀ این موارد به هم ارتباط دارند.

ادامه مطلب ...

کشوری که در زمان جنگ به ایران سلاح فروخت , اسرائیل بود

کشوری که در زمان جنگ به ایران سلاح فروخت , اسرائیل بود

حقایق ناگفته در جنگ ایران و عراق

ر سال 1984، هنگامی که « پرز » بر پایه قرارداد قبلی، برای مدت 2 سال به نخست وزیری حکومت ائتلافی اسرائیل دست یافت، « امیرام نیر Amiram Nir » را به سمت مشاور ضد تروریسم خود منصوب کرد. نیر در ابتدا افسر ارتش بود و در یکی از یگان های تانک ارتش انجام وظیفه می کرد. وی در یکی از تمرینات ارتشی یک چشم خود را از دست داده بود. وی سپس توسط همسر ثروتمندش به عنوان خبرنگار و گزارشگر تلویزیونی کارشناس در امور دفاعی کار می کرد. هنگامی که نیر در سمت مشاور ضد تروریسم نخست وزیر اسرائیل «شیمون پرز » مشغول کار شد، رافی ایتان که در پیش این شغل را در اختیار داشت و به وسیلۀ آن موفق شده بود در زمان نخست وزیری بگین، یک شبکۀ گستردۀ جاسوسی در آمریکا به وجود بیاورد، این هدف را بوسیلۀ شغل تازه اش که ریاست « لاکام Lakam » یعنی قسمت علمی اطلاعاتی اسرائیل بود، ادامه داد. هنگامی که در سال 1984، « نیر » نیز به شغل مشاورت ضد تروریسم نخست وزیر اسرائیل منصوب شد، مجبور بود کارش را از آغاز شروع کند، زیرا ایتان حاضر نبود در این باره به او کمکی بکند.

اما نیر موفق شد، اسناد و مدارکی دربارۀ شبکه ای که ایتان در آمریکا بوجود آورده بود و همچنین فروش جنگ افزار بوسیله کمیته مشترک به ایران پیدا کند که کار او را آسانتر می کرد.

ادامه مطلب ...

داستان واقعی بسیار جالبی ازیک معلم و دانش آموز

در روز اول سال تحصیلى، خانم تامپسون معلّم کلاس پنجم دبستان وارد کلاس شد و پس از صحبت هاى اولیه، مطابق معمول به دانش آموزان گفت که همه آن ها را به یک اندازه دوست دارد و فرقى بین آنها قائل نیست. البته او دروغ می گفت و چنین چیزى امکان نداشت. مخصوصاً این که پسر کوچکى در ردیف جلوى کلاس روى صندلى لم داده بود به نام تدى استودارد که خانم تامپسون چندان دل خوشى از او نداشت. تدى سال قبل نیز دانش آموز همین کلاس بود. همیشه لباس هاى کثیف به تن داشت، با بچه هاى دیگر نمی جوشید و به درسش هم نمی رسید. او واقعاً دانش آموز نامرتبى بود و خانم تامپسون از دست او بسیار ناراضى بود و سرانجام هم به او نمره قبولى نداد و او را رفوزه کرد.

ادامه مطلب ...

خواندن فکر انسان نیز محقق شد

دانشمندان امکان خواندن افکار انسان را ثابت کردند.
محققان مرکز عصب شناسی کالج لندن معتقدند با استفاده از صفحه نمایشگرو اندازه گیری فشار خون می‌توان فعالیت مغز را کنترل و حافظه انسان را بررسی کرد.
براساس این گزارش دانشمندان با قرار دادن داوطلبان در دنیای مجازی شبیه سازی شده توانستند تغییراتی را که در مغز انها رخ می‌دهد مشاهده کنند و به بیان دیگر افکار انها را بخوانند.

ادامه مطلب ...

چگونه با بچه‏ها درباره خدا صحبت کنیم؟

دغدغه بسیارى از والدین این است که آیا مى‏توانند با فرزندانشان درباره موضوع پیچیده‏اى چون خدا صحبت کنند؟ 

 

 آیا بچه‏ها را مى‏توان با مفاهیمى چون خدا، پیامبر، جهان آخرت، آفرینش و هستى، تکلیف، عبادت و مانند آن آشنا کرد و درباره آنها بحث کرد؟
حرف زدن درباره خدا از این جهت حائز اهمیت است که مى‏تواند بهترین راه برآوردن مهم‏ترین نیازهاى کودکان باشد، زیرا کودکان بیش از بزرگسالان خود و اطرافیانشان را نیازمند به تکیه‏گاه قوى و مهربانى مى‏بینند که قادر است همه آرزوهاى آنها را برآورده سازد. فایده دیگر صحبت کردن درباره خدا از این جهت است که همه چیز را در دنیا توضیح مى‏دهد: زیبایى طبیعت، تولد نوزاد یا مرگ یک دوست، که با این توضیح (مرتبط کردن رویدادهاى طبیعى به خدا) نوعى احساس شگفتى نیز همراه است، زیرا روح کودک به دنبال عجایب و اسرار مى‏گردد و زمانى که براى پرسش‏هاى کلیدى خود پاسخى منطقى مى‏یابد، احساس آرامش مى‏کند. وقتى کودک حوادث تلخ و شیرینى از این قبیل را با خدا مرتبط بداند، هم در شناخت خود نسبت به خدا عمیق‏تر مى‏شود و هم روح او که به دنبال عجایب و اسرار است، ارضاء مى‏شود. همچنین حرف زدن درباره خدا، به کودک احساس امنیت مى‏دهد، زیرا خدا جاودانى و مافوق همه تغییرات است و در دنیایى که همه چیز آن زودگذر است، اعتقاد به خدا مى‏تواند بهترین حامى و راهنماى اخلاقى کودک باشد.

و بالاخره،
ادامه مطلب ...

خطرناک ترین کرم اینترنتی به روزتر شد

نویسندگان کرم اینترنتی خطرناک Conficker با به روز رسانی آن در تلاش هستند تا مانع خنثی کردن این بدافزار مخرب توسط نرم افزارهای ضدویروس و دیگر محصولات امنیتی شوند.


ادامه مطلب ...

سخنان جالب و آموزنده از گابریل گارسیا ماکز

سخنان جالب و آموزنده از گابریل گارسیا ماکز

نویسنده معروف کلمبیایی و برنده جایزه نوبل در ادبیات

 

 

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند ، و گاهی اوقات پدران هم
در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد ، حتی اگر با مهارت انجام شود

ادامه مطلب ...

معذرت

دوستان  با عرض معذرت از اینکه این چند روزه نتونستم آپ  کنم .  

دلیل  این کار هم فوت  پدربزرگم  بود . 

امیدوارم خدا  اموات  همه را مورد  رحمت خودش قرار دهد .

اگر .... - از سخنان دکتر شریعتی

 

* اگر دروغ رنگ داشت، هر روز شاید دهها رنگین کمان از دهان ما نطفه می بست و بی رنگی کمیاب ترین چیزها بود.  

 

*اگر همه سکه داشتند،دلها سکه را بیش از خدا نمی پرستیدند و یک نفر کنار خیابان خواب گندم نمی دید تا دیگری از سر جوانمردی بی ارزش ترین سکه اش را نثار او کند. 

ادامه مطلب ...

موتور جستجوی مهم تر از گوگل

فیزیک دان مشهور بریتانیای در ماه می ۲۰۰۹ قصد ارائه یک موتور جستجو را دارد که به گفته متخصصان می تواندمهم تر از گوگل باشد .

پروفسور استفان ولفرام موسس شرکت نرم افزاری Wolfram Research اطلاع داد که بخش عمده فاز اول” موتور محاسباتی دانش ” به اتمام رسیده .بسیاری از موتورهای جستجوی کنونی نظیر گوگل و یاهو مابین بیلیون هاصفحه اینترنتی جستجو می کنند و بر اساس کلمات کلیدی و یا عبارات مجموعه جوابی را برای پرسش شما ایجادمی کنند .پروفسور ولفرام می گوید : در حال حاضر ما به پرسش های پاسخ می دهیم که قبلآ به تناوب پرسیدهشده باشد ولی امکان پاسخ به سوالات جدید را نداریم .

ادامه مطلب ...

نشانت بی قراری دل و غارت جان است

نشانت بی قراری دل و غارت جان است
خدایا نشانت بی قراری دل و غارت جان است و خلعت وصال در مشاهده جلال.

الهی ای داننده هر چیز و سازنده هر کار و دارنده هر کس، نه کس را با تو انبازی و نه کس را از تو بی نیازی، کار به حکمت می اندازی و به لطف می سازی، نه بیداد است و نه بازی.

بار خدایا بنده را نه چون و چرا در کار تو دانشی و نه کسی را بر تو فرمایشی، سزاها همه تو ساختی و نواها همه تو ساختی، نه از کس به تو نه از تو به کس، همه از تو به تو همه تویی و بس، خلایق فانی و حق یکتا به خود باقیست.

ادامه مطلب ...

پشت پرده قطع برنامه های زنده عمو پورنگ

پشت پرده قطع برنامه های زنده عمو پورنگ

ر یکی از برنامه ها یک کودک خردسال در ارتباط تلفنی عروسک خود را به یکی از مسئولان و مدیران مشهور تشبیه می کند و یا اینکه کودکی دیگر از مسائل خصوصی و پشت پرده زندگی خانواده خود حرف می زند و در نهایت نتیجه این می شود که عمو پورنگ پس از هفت سال در نوروز 88 برنامه نخواهد داشت.

پخش برنامه های زنده در صدا و سیما  همواره سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد که بایستی تدابیری برای رفع آنها و افزایش برنامه هایی زنده با مشارکت واقعی مردم و به دور از حواشی فرمایشی ایجاد شود.

ادامه مطلب ...

ترکیبی از حجاب اسلامی و کراوات برای گوینده زن!

 


امشب به صورت اتفاقی شاهد پخش اخبار از یکی از تلویزیون‌های خصوصی و پربیننده‌ی افغانستان موسوم به «آینه» بودم که پوشش خانم مجری این برنامه‌ی خبری به نظرم جالب و سرشار از پارادوکس آمد! این که می‌شود هم حجاب اسلامی داشت و هم کراوات زد: یعنی یک پسامدرن  سنتی بود! تا نظر شما چه باشد؟


 

برگرفته از :http://negarak.iranblog.com/

شواهد تازه از ردپای موساد در حملات 11 سپتامبر

شواهد تازه از ردپای موساد در حملات 11 سپتامبر


یک هفته‌نامه آمریکایی با ارایه شواهد و مدارک تازه از ارتباط یکی از هواپیماربایان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 با نهاد جاسوسی اسرائیل (موساد) سرنخ‌های جدیدی از ارتباط سرویس جاسوسی اسرائیل و این حملات فاش کرد.

به گزارش فارس، هفته‌نامه "آمریکن فری‌پرس " در شماره این هفته خود به مقاله‌ای اشاره می‌کند که در شماره 19 فوریه روزنامه "نیویورک تایمز " فاش شد و در آن آمده بود عرب لبنانی که به اتهام 25 سال جاسوسی برای اسرائیل در لبنان در حبس به سر می‌برد، پسرعموی یکی از هواپیماربایان اصلی است که حملات 11 سپتامبر را ترتیب دادند.  ادامه مطلب ...

شوهر کامپیوتری

شوهر کامپیوتری


یکى بود، یکى نبود، غیر از خدا هیچ کس نبود. روزى روزگارى در ولایت غربت یک پیرزنى بود به نام «ننه قمر» و این ننه قمر از مال دنیا فقط یک دختر داشت که اسمش «دلربا» بود و این دلربا در هفت اقلیم عالم مثل و مانندى نداشت؛ از بس که زشت و بدترکیب و بد ادا و بى‌کمالات بود.

یک روز که این دلربا توى خانه وردل ننه قمر نشسته بود و داشت به ناخن‌هایش حنا مى‌گذاشت، آهى کشید و رو کرد به مادرش و گفت:

 «اى ننه، مى گویند «بهار عمر باشد تا چهل سال. با این حساب، توپ سال نو را که در کنند، دختر یکى یک دانه‌ات، پایش را مى‌گذارد توى تابستان عمر. بدان و آگاه باش که من دوست دارم تابستان عمرم را در خانه‌ی شوهر سپرى کنم و من شنیده‌ام که یک دستگاهى هست که به آن مى‌گویند «کامپیوتر» و در این کامپیوتر همه جور شوهر وجود دارد. یکى از این دستگاه‌ها برایم مى‌خرى یا این که چى؟»

ادامه مطلب ...

برای آنان که نمی توانند ببخشند...

برای آنان که نمی توانند ببخشند...


هرگز به گذشته اجازه ندهید که مانع لذت بردن شما از زندگی پرهیجان کنونی شود. آیا می دانید که به ازای این کار چه چیزی را به دست می آورید؟ هیچ چیز، مگر بار سنگین مشکلاتی که بر دوش می کشید.

 

بخشیدن همواره کلید پیش رفتن در آینده توام با موفقیت است. از این روست که از بخشیدن به عنوان جاده ای برای رسیدن به روشن بینی و بصیرت یاد می کنند. وقتی خودتان یا کسانی را که به شما آسیب رسانده اند ، می بخشید ، می توانید از شر انگاره های منفی که بارها و بارها راه تان را سد کرده اند خلاص شوید. از همه مهم تر این که سرانجام می توانید خود را از بند خاطرات ناراحت کننده رها سازید. در حال زندگی کنید ، بر روی سودمندی هایی که حاصل رخداد یک حادثه بد است تصریح کنید ، و به خود واقعی و اصیل تان حتی بیشتر از دیروز عشق بورزید. مطمئنا از عهده انجام این مهم برخواهید آمد.

ادامه مطلب ...

از هیپنوتیزم چه می دانید؟

از هیپنوتیزم چه می دانید؟


هیپنوتیزم عبارتست از یک نوع حالت روانی مخصوص که تحت تلقینات شخص «خواب کننده» توسط شخص «خواب شونده» پذیرفته می شود به شرط این که تلقینات برخلا ف احساس و وجدان شخص خوابرو نباشد. عده ای هیپنوتیزم را تمرکز و توجه شدید روی موضوع یا نقطه ای خاص می دانند. هیپنوتیزم یک واقعیت است که در عین شگفت انگیزی پدیده ای عادی است. اگر چه می تواند برای عده ای وسیله تفریح و جلب توجه شود ولی در کل پدیده ای است علمی که مفید و سودمند است و گاه ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد و فاجعه بیافریند.

در درجات اولیه هیپنوتیزم، شخص آگاهی کامل دارد، کاملا احساس می کند که بیدار است، صداها را می شنود. اگر تلفن زنگ بزند می فهمد ، در درجه دوم هیپنوتیزم، شخص هیپنوتیزم شده نمی فهمد که هیپنوتیزم است. تصور می کند که بیدار است و فقط احساس می کند که بدنش یا دستش سنگین است.

ادامه مطلب ...

مستی از دیدگاه حضرت علی (ع)


مستی  در چهار چیز است  :

مستی از  شراب و خمر  ، مستی مال و ثروت  ،  مستی خواب  ،  مستی ریاست و مقام

 

حضرت علی (ع)


زن بزرگتر ازشوهر عیب دارد؟

ازدواج ابعاد گوناگونی دارد و انتخاب همسر نیز گزینه های متفاوتی دارد که جدای از نزدیکی فرهنگ ها، جغرافیا، تحصیلات و...« سن» یکی از ویژگی هایی است که مورد توجه بوده و تفاوت سنی در همه اعصار به گونه ای بوده که نشان می دهد در تفاوت سنی زوجین، مرد چند سالی بزرگتر از زن بوده است. به طوری که در ایران پدیده گزینش همسر، پراکندگی خاصی داشته است؛ از این رو تفاوت سن زوجین در ایران امری طبیعی به نظر می رسد و میزان این تفاوت، تا آنجا مورد توجه قرار می گیرد که در بیشتر موارد میان 4تا 12 سال است.

ادامه مطلب ...

قصه ی بیماری دل - شعر

باور کَس نشود قصه ی بیماری دل
 

تا گرفتار نگردد به گرفتاری دل

من و دل زار چنانیم که شب ها نکنند
 

مردم از زاری من خواب و من از زاری دل 

  

.دل من روز نیاساید از این چشم پر آب
 

چشم من شب نکند خواب ز بیماری دل

دل گرانم ز غم دهر بیاور ساقی
 

قدحی چند ز می بهر سبکباری دل

بس که از زلف تو دلهای پریشان جمعست
 

شانه را راه درو نیست ز بسیاری دل

چون نگهدارم ازآن رشک پری دل که رفیق
 

پیش او حد بشر نیست نگهداری دل 

 

 

شاعر : ؟

سربازى و بالارفتن سن ازدواج

سربازى و بالارفتن سن ازدواج

تاکنون از دیدگاههای مختلفی، به علل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه پرداخته شده اما گویا دوران سربازی از قلم افتاده است. هر چند مدتی است دوران سربازی به 18ماه کاهش یافته لیکن عملا اولاد ذکور خانواده را به مدت 2 سال از ازدواج باز می دارد چرا که فرد مشمول از حدود سه ماه قبل، جهت گرفتن دفترچه آماده به خدمت تا سه ماه بعد درگیر و دار گرفتن کارت پایان خدمت است.

تاکنون از دیدگاههای مختلفی، به علل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه پرداخته شده اما گویا دوران سربازی از قلم افتاده است.

ادامه مطلب ...

کشف داروی جدید سرطان توسط دانشمند ایرانی

استاد ایرانی دانشگاه کالیفرنیا موفق به تولید داروی جدید ضد سرطان شد

کتر کیوان شوکت، محقق و استاد دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو موفق به کشف داروی جدیدی شده که می‌تواند با توقف منبع اصلی رشد سرطان از گسترش این بیماری در بدن جلوگیری کند.

به گزارش سرویس «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این داروی جدید در آزمایشگاه تولید شده و کارایی مفید آن روی موش‌های آزمایشگاهی به اثبات رسیده است.

به گفته تیم تحقیقاتی شوکت، این دارو هم اکنون برای آغاز آزمایشات کلینیکی روی بیماران آماده است.

 

ادامه مطلب ...

از حرفهای دکتر شریعتی

 
و شما مومنان به آنان که غیر خدا را می خوانند دشنام مدهید 
 
 تا مبادا آنان هم از روی دشمنی و جهالت خدا را دشنام دهند.

ادامه مطلب ...

سه شعر از حسین پناهی

و رسالت من این خواهد بود
تا دو استکان چای داغ را
از میان دویست جنگ خونین
به سلامت بگذرانم  
 تا در شبی بارانی
آن ها را
با خدای خویش
چشم در چشم هم نوش کنیم
ادامه مطلب ...

آیا بلعیدن آدامس خطرناک است؟

اگرچه آدامس برای جویدن ساخته شده است و طرحی برای بلعیدن و جذب گوارش در آن وجود ندارد، در صورتی که به صورت ناگهانی بلعیده شود خطرناک نیست. برخی افراد از خطر چسبیدن آن به معده و روده‌ها نگران هستند. حتی در برخی از فرهنگ ها و فولکلور عمومی‌این طور مطرح شده که آدامس قورت داده شده به مدت 7 سال در معده باقی می‌ماند تا جذب شود. این مطلب درست نیست. اگر آدامس را ببلعید، بدن نمی‌تواند آن را هضم کند، ولی آدامس در معده باقی نمی‌ماند. آدامس تقریباً در طول دستگاه گوارش دست نخورده باقی می‌ماند و از طریق مدفوع انسان دفع می‌شود.

ادامه مطلب ...