از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

سال ۸۸ با گاو پرتلاش از راه می رسد

سال ۸۸ با گاو پرتلاش از راه می رسد

در سنت های شرقی، از چین و ژاپن تا مصر مردم بر این باورند که سال ها بر مبنای یک دوره دوازده ساله شکل می گیرند و بر هرکدام از سال ها نماد حیوانی متفاوتی حاکم است که بر روند زندگی مردم در آن سال تاثیر می گذارد.

آغاز حلقه با موش است و به ترتیب بعد از او نوبت گاو، ببر، گربه ( به نظر مصری ها خرگوش )، اژدها، مار، بز ( از نظرها ترک ها گوسفند )، اسب( هر ۶۵ سال یکبار سال اسب آتشین است)، میمون، خروس، سگ و خوک می رسد.

سال موش با عمده ترین ویژگی هایش، یعنی سال پول های ناامن ( به بحران مالی جهان نگاه کنید)، ریسک های بزرگ، بی برکتی، اعتراض های سیاسی، وام ها و قرض های پی در پی بالاخره تمام شد و آقا گاوه با یک جفت پای عقب موش بی برکت را به یازده سال دیگر پرتاب کرد.

سال تلاش مستمر

نخستین ویژگی گاو آرامش، صبوری، دقت و هوشیاری است. او موجودی است کمرو، کند و اهل تفکر و از همه مهم تر از هر ناسیونالیستی، ناسیونالیست تر است، اما در نهایت کله شق و دیکتاتور پرتوانی هم هست و واژه قانون و اطاعت از آن یا در واقع اطاعت از او خود قانونی خدشه ناپذیر است.

البته بهتر است فراموش نکنیم گاو وحشی هم وجود دارد که با شاخ هایش نباید درافتاد و یادمان باشد گاو وحشی به هنگام عصبانیت ترسناک و خطرناک و انتقام جو و بی گذشت می شود.

چینی ها معتقدند سال گاو، سال عشق و خیالبافی و وقت گذرانی های عاشقانه نیست. سال گاو، سال کار و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر است.

سال گاو، سال اقتدار و اولویت خانواده و وفاداری به آنها است. امسال سال سنت پرست ها و متعصب ها است و با هر نوع نوگرایی و مدرنیسم مخالفت می شود. بنابراین جوانان و هنرمندان نوگرا در این سال مرتب توی ذوقشان خواهد خورد.

گاو حیوان پرکاری است و خانواده او از حاصل این پرکاری بهره مند می شوند. روستائیان ویتنام گاو را علامت ثروت داخل خانواده می دانند.

در سال گاو کشاورزی رونق می یابد و کشاورزان بهترین محصول ها را برداشت می کنند و آسیب هایی مانند خشکسالی، تگرگ، سیل، توفان، و ملخ محصولات آنها را تهدید نمی کند، اما مشاغلی که به ارتباط با مردم ربط پیدا می کند، موفقیت آمیز نخواهد بود.

چینی ها معتقدند سال گاو، سال عشق و خیالبافی و وقت گذرانی های عاشقانه نیست. سال گاو، سال کار و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر است.

کودکانی که در سال گاو متولد می شوند، دوران کودکی و نوجوانی آرام و بی دغدغه ای را می گذرانند و کودکان متولد تابستان پرکارتر خواهند بود، در سال گاو بهتر است بچه ها در پاییز و زمستان به دنیا بیایند، چون چینی ها معتقدند گاوهای متولد زمستان خوشبخت تر خواهند بود.

در زیر علامت گاو آنقدر کار برای همه وجود دارد که ممکن است فراتر از توان به نظر برسد. امسال باید بهار را صرف کارهای عقب افتاده و از یاد رفته کرد.

در دنیای سیاست هم سال، سال محافظه کارها است و به احتمال زیاد دیکتاتورها قدرت بیشتری می یابند یا دیکتاتورهای جدیدی قدرت می گیرند. منتقدان و معترضان بهتر است امسال در فعالیت های خود جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنند.

متولدان مشهور سال گاو

پائولا دلسول در کتاب طالع بینی چینی ترجمه شهین دخت بهزادی می نویسد: در زیر نفوذ این علامت سیاستمداران، مردان جنگی و رهبرانی به دنیا آمده اند که تواما رهبر و پدر بوده اند، مانند هیتلر، زاپاتا، گرونیمو، کلمانسو، ناپلئون، ایدی امین ، نهرو و مارگارت تاچر.

اما در بین متولدین سال گاو کسانی وجود دارند که می شود آنها را گاوهای فرشته خو نامید، مانند لافایت، نهرو، لویی سیزدهم و ریچارد شیردل.

در این سال افراد غیر محافظه کاری همچون وان گوگ، ژان کوکتو و روبنس هم متولد شده اند. مارکیز دو پمپادور در بین زنان متولد علامت گاو دیده می شود که مقتدرانه دربار فرانسه را اداره کرد.

بقیه متولدین سرشناس سال گاو عبارتند از ارسطو، چارلی چاپلین، آرک بیشاب، اسقف ماکاریوس، دانته، اوگوست رنوار، پیترسلرز، ریچارد برتون، یوهان سباستیان باخ، جک نیکلسون، جیم کری، مریل استریپ، آنتونی هاپکینز، پرنسس دیانا، کلارک گیبل، نیکسون، آرت بوخوالد، جین فاندا، جرج کلونی، نیکلاس کیج و مگ رایان.

حتی اگر به مساله طالع بینی به عنوان یک تفنن و فانتزی نگاه کنیم باز هم می توانیم از صمیم قلب آرزو کنیم سال نو، سالی پربرکت و آرام برای همه باشد و صلحی پایدار بر سراسر جهان حاکم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد