از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

هزینه 70 میلیونی هر طلاق در ایران!

پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: بروز هر واقعه طلاق در ایران بیش از ‪ ۷۰۰‬ میلیون ریال هزینه در بردارد.

   

به گزارش مهر، زهرا محمدی عصر چهارشنبه در نشستی با عنوان "جوانان و ازدواج" در رشت اظهار داشت: این میزان بر اساس میانگین مهریه ۶۰‬ تا‪ ۷۰‬سکه بهار آزادی، خرید جهیزیه، هدایای عروسی، هزینه بررسی پرونده دادگاه، کادوهای ازدواج، هزینه‌های جشن عروسی و عقد برآورده شده است.

ادامه مطلب ...

چرا پیامک؟

چرا پیامک؟

SMS یا سرویس پیام کوتاه (Short massage service)، در واقع پروتکلی است که انتقال و تبادل پیامهای کوتاه متنی بین تلفن‌های همراه، دستگاههای فکس و آدرس‌های IP اینترنت را ممکن می‌سازد. در واقع تکنولوژی استفاده از پیام کوتاه، وسیله ای است برای اطلاع رسانی سریع و آسان در مواقع ضرورت. اما با نگاهی کوتاه به کارنامه چگونگی کاربرد این تکنیک در ایران، متوجه می شویم که پدیده و گفتمان تازه ای در این زمینه ایجاد شده است که حاوی معانی و نمادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می باشد. در واقع اینطور به نظر می رسد که هم اکنون کارکردهای پنهان این پدیده تا حدی گسترش یافته که هدف اصلی را تحت تاثیر قرار داده است.

ادامه مطلب ...

جاسوسان امیر کبیر

خفیه نویسان امیر کبیر

امیر کبیر بعد از رسیدن به صدارت جهت اینکه از جزئیات اعمالی که در سفارتخانه ها انجام می گیرد مطلع شود عده ای خفیه نویس را روانه خدمت سفراء روس و انگلیس نمود و بدین طریق موفق شد اکثریت ارتباطات فی ما بین سفارتخانه ها و خائنین را کشف و به موقع خنثی کند. بارها اتفاق می افتاد که امیر از گفتگوی طرفین مطلع می شد وحتی رونوشت نامه ها و مرسولاتی را که سفراء روس و انگلیس به وزراء خارجه دول خود یا خائنین داخلی ارسال می داشتند را هم داشت و چندین بار عوامل مخفی امیر مامور رسانیدن مرسولات سفراء انگلیس به خائنین می شدند که قبل از حرکت مرسولات مذکور را به نظر امیر می رساندند و امیر فرمان می دادند که مرسوله را به مقصد برسان و آنگاه با مامورین مخصوص خود اعمال سفراء را خنثی می کرد و یا احیانا خائنین را جلب و از کار عزل می نمود.

ادامه مطلب ...

عشق تلخ - شعر

عشق تلخ

نیمه شب آواره و بی حس و حال        در سرم سودای جامی بی زوال

پرسه ای آغـــــاز کردیم در خیال      دل بیاد آورد ایــــــــــــــام وصال

از جدایی یک دوسالی می گذشت

یک دو سال از عمر رفت و بر نگشت

دل به یـــــــــــاد آورد اول بار را             خاطرات اولیـــــــــــن دیدار را

آن نظر بازی آن اســــــــــرار را             آن دو چشم مست آهو وار را

همچو رازی مبهم و سربسته بود

چون من از تکرار او هم خسته بود

آمد و هـــم آشیـــان شد با من او           همنشین و هم زبان شد با من او

خسته جان بودم که جان شدبا من او       ناتوان بود و توان شــــــــد با من او

ادامه مطلب ...

از عشق بند نسازید !!

به هم عشق بورزید 

اما از عشق بند نسازید 

عشق باید موهبتی باشد آزاد و رها که داده می‌شود و گرفته می‌شود اما در این میان، نباید توقع و تقاضایی باشد. در غیرِ این‌صورت، با هم خواهید بود اما با فاصله‌ای کیهانی از یکدیگر زندگی خواهید کرد. بدین‌سان، دیگر بینِ شما پُلِ تفاهمی ایجاد نخواهد شد زیرا شما حتی فضای ایجادِ پُل را نیز از هم ستانده‌اید.

ادامه مطلب ...

وداع گابریل گارسیا مارکز

«گابریل گارسیا مارکز» نویسنده‌ی معاصر، بعد از اعلان رسمی و تأیید سرطانش و شنیدن خبر بیماری‌اش، این متن را به‌عنوان وداع نوشته است. او با رمان اعجاب‌انگیزش به‌نام «صدسال تنهایی» که 5سال نوشتن آن به‌طول انجامید، ‌برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات 1982 در «استکهلم» است‌. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «عشق سال‌های وبا»‌، «ساعت شوم»‌، «کسی به سرهنگ نامه نمی‌نویسد» و یا «ژنرال در مخمصه» اشاره کرد:

- خداوندا! اگر تکه‌ای زندگی می‌داشتم‌‌، نمی‌گذاشتم حتی یک‌روز از آن سپری شود بی‌آن‌که به مردمانی که دوست‌شان دارم‌٬ نگویم که عاشق‌تان هستم و به همه‌ی مردان و زنان می‌باوراندم که قلبم در اسارت یا سیطره‌ی محبت آنان است.

ادامه مطلب ...

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را برپا می‌دارند که در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد. در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق کامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یکم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند که مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم که در باورهای کهن ایرانی هیچ روز و شبی، نحس و بد یوم شناخته نمی‌شده است. جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین‌های ایرانی، ریشه در رویدادی کیهانی دارد.
ادامه مطلب ...

سخته اما ممکنه

عصبانیت

 هر فردی به راحتی می تواند افکارش را تغییر دهد و شناخت خود را بازسازی نماید. مردم عصبانی تمایل دارند که با صدای بلند حرف بزنند و ناسزا بگویند. به گونه ای که افکار درونی خود را منعکس کنند. موقعی که عصبانی هستید،

 

ادامه مطلب ...

راز ستاره بیت اللحم

یکی از وقایعی که به اعتقاد مسیحیان همزمان با تولد حضرت عیسی علیه السلام رخ داده است، درخشش ستاره ای بوده در آسمان بر فراز «سرزمین مقدس» که خبر از تولد مسیح داده است، به روایت انجیل متی درخشش این ستاره یا ستاره بیت اللحم را مغان ایرانی یا «مردان فرزانه ای» از شرق دیدند و آن را دنبال کردند تا عیسای نوزاد را در بیت اللحم یافتند.

ستاره بیت اللحم دو هزار سال پس از این روایت همچنان جذابیت خودش را حفظ کرده است. برای مسیحیان این ماجرا صرفاً بیانگر وقایع معجزه آسای همزمان با تولد مسیح است و نیاز به هیچ توضیحی ندارد. اما در طول قرون علمای الهیات، مورخان و منجمان سعی کرده اند میان جزئیات توصیف این قضیه در انجیل و حقایق تاریخی و علمی ارتباط برقرار کنند. یکی از چیز هایی که همه در آن متفق القولند، این است که اگر درخشش ستاره بیت اللحم باعث آمدن آن فرزانگان برای دیدن مسیح شده باشد، این واقعه نه در ۲۵ دسامبر ۲۰۰۵ سال پیش، بلکه ۲۰۱۰ سال پیش اتفاق افتاده است.

ادامه مطلب ...

پروازی از جنس توهم

پروازی از جنس توهم

« کراک» آشناترین مخدر برای معتادین به مخدرهای صنعتی است . این مخدر آنقدر تخدیر کننده است که حتی با یکبار مصرف آن، شخص آنچنان به آن وابسته می شود که ترک آن تقریبا" غیر ممکن و اعتیاد به آن حتمی است . تقربیا" هر گونه حالت تحرک و نشاط روحی و جسمی که توسط مواد اعتیاد آور ایجاد شود با حس بی حالی همراه خواهد بود و هر چه مقدار به اصطلاح « پرواز شادمانه» حاصل از مصرف این مخدر بالاتر باشد « سقوط » و احساس خماری و افسردگی پس از آن نیز شدید تر و طولانی تر خواهد بود .

 

ادامه مطلب ...

سخنانی زیبا از دکتر علی شریعتی

 

 

خدایا!!! 


مرا به ابتذال ارامش و خوشبختی مکشان. اضطرابهای بزرگ ٫ غم های ارجمند و حیرت های عظیم را به روحم عطا کن . لذتها را به بندگان حقیرت ببخش و درد های عظیم را به جانم ریز.
 

خدایا! 


اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات کرد طرح کرد و به زمان شناساند و زنده نگه داشت. 


ادامه مطلب ...

چرا پسر ها اینقدر ضایع هستند

چرا پسر ها اینقدر ضایع هستند

 

واسه اینکه وقتی سوار اتوبوس میشیم اگه صندلی ها هم خالی باشه میریم ته اتوبوس، تو ترافیک، چله تابستون، 1 ساعت سرپا وای میستیم، شاید بند کیفه دختره گیر کنه بهت.

واسه اینکه وقتی تو خیابون راه میریم، کافیه فقط یه دختری از کنارمون رد شه، گردن نیست لامسب( معذرت، آخه آدم عصبی میشه دیگه)، مثل جغد 180 درجه گردنه می چرخه.

ادامه مطلب ...

برای پسرهای ترشیده که دنبال زن می گردند!!!

برای پسرهای ترشیده که دنبال زن می گردند!!!

 

توصیه های کاربردی،مخصوصه پسر هایی که زن گیرشون نمییاد:نکته :این مورد را همه پسر ها بخونند چون شاملِ همه میشه.
1.اولین دختری که به تورتون خورد ازش شماره بگیرند (ولی چون در این کار استعداد ندارید بهتره دور اینکار را خط ِ قرمز بکشید)
2.اگه خواستید دختری را زیره نظر بگیرید (که بیخود کردی) باید زیر چشمی طوری که متوجه شما نشه زیره نظرش بگیری...
نکته:چون در این کار هم مثل مورد ِ (1) ..... ندارید ، بهتره عینک بزنید.

ادامه مطلب ...

در مورد پرتاب کفش به سوی جرج بوش

در مورد پرتاب کفش  به سوی جرج بوش  می توان گفت : 

 

از کوزه همان برون تراود که در اوست   

 

این جناب خبرنگار فقط شخصیت خودشو نشون داد.

 

در مورد جنایاتی که دولت های سابق و فعلی آمریکا در جهان انجام داده و میدن و اینکه جناب جرج بوش نیز در این جنایات سهیم است  شکی نیست. 

 اما اونقدر که من عقلم قد  میده برای کسی که خودشو فردی فرهنگی و روشن فکر میدونه و نام بزرگ  خبرنگار  را یدک میکشه   پرتاب کردن کفش کار ناشایستی است .

جالب تر از کار این جناب مثلا خبرنگار  کسانی هستن که طوری از این ماجرا یاد میکنند  و آن را در بوق و کرنا می دمند   که گویی شق القمر کرده .

هر چی نباشه  ما معتقدیم که  مهمان حبیب خداست  حتی اگه این مهمان با زور اومده باش و پیام بدبختی و کشت و کشتار آورده  باشه  باز برای پرتاب کفش به طرف او توجیهی نمیتوان  پیدا کرد . 

به هر حال امیدوارم روزی برسه که ما خواهان حل مشکلاتمون  با پرتاب کفش و گوجه و تخم مرغ و از این جور چیزا  نباشیم .

مزایده برای خرید کفشی که به جورج بوش پرتاب شد

پرتاب کفش به جورج بوش از سوی یک خبرنگار عراقی که یکشنبه گذشته در یک نشست خبری در بغداد روی داد، بلافاصله به صورت مهمترین خبر روز در تمام رسانه های جهان انعکاس پیدا کرد.

در این ماجرای جنجالی، منتظر الزیدی خبرنگار محلی تلویزیون البغدادیه که مرکزش در قاهره است جورج بوش را سگ خواند و هر دو لنگه کفش خود را بعنوان بوسه خداحافظی به سمت او پرتاب کرد.

منتظر الزیدی که اکنون در بغداد در بازداشت به سر می رود بلافاصله برای خیلی ها به صورت یک قهرمان درآمد.

ادامه مطلب ...

اگر مدیریت جاذبه هاى توریستى اصفهان در اختیار مالزى قرار گیرد

ماهاتیر محمد : اگر مدیریت جاذبه هاى توریستى استان اصفهان در اختیار مالزى قرار گیرد، سالانه برابر با ارز آورى نفت براى ایران سودآور خواهد بود

ماهاتیر محمد یکبار پس از آنکه مهمان شهر اصفهان بود گفت: «اگر مدیریت جاذبه هاى توریستى استان اصفهان در اختیار مالزى قرار گیرد، سالانه برابر با ارز آورى نفت براى ایران سودآور خواهد بود.»

ادامه مطلب ...

اگر متقاضی عمل زیبایی هستید،‌ در این آزمون شرکت کنید!

 

آزمون جراحی زیبایی

روزانه صدها نفر در سرتاسر دنیا، آرزوی شبیه شدن به آنجلینا جولی و براد پیت و کاترین زتاجونز و هزاران ستاره سینمایی دیگر، صورتشان را به تیغ جراحی می‌سپارند و امیدوارند وقتی اولین بار پس از برداشتن باندها از روی صورتشان، به چهره جدیدشان در آیینه نگاه می‌کنند شبیه این ستارگان شده باشند و هیچ عیب و نقصی در صورتشان نداشته باشند ولی در واقعیت جراحی های زیبای این چنین نیست و اگر شما با چنین دیدگاهی به اتاق عمل می‌روید،‌هیچ گاه راضی بیرون نخواهید آمد.

ادامه مطلب ...

استقبال باشکوه از مهدوی کیا در هامبورگ

استقبال باشکوه از مهدوی کیا در هامبورگ

مهدوی کیا

هافبک ایرانی تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت با اشاره به اینکه انتظار استقبال با شکوه تماشاگران هامبورگی را نداشته است،گفت: تشویق های آنها بلندتر از زمانی بود که در هامبورگ بازی می کردم و این موضوع برایم بسیار جالب بود.

مهدی مهدوی کیا در مورد شکست اینتراخت برابر هامبورگ گفت: بازی خوبی را برابر تیم میزبان انجام دادیم اما متاسفانه روی یک غافلگیری دروازه ما باز شد. ضمن اینکه اگر بازیکنان تیم دقت بیشتری به خرج می دادند خصوصا در دقیقه 90 که مهاجم ما موقعیت تک به تک را از دست داد، می توانستیم با حداقل امتیاز که حقمان بود، زمین مسابقه را ترک کنیم.

ادامه مطلب ...

کلیدهای طلایی برای کنکوریها

چقدر با فنون تست زنی آشنا هستید؟

 

زیست شناسی- به دلیل تنوع زیاد منابع و کتب تست های زیست شناسی، مراجعه به تست های کنکورهای سال قبل به عنوان بهترین منبع، بیشتر توصیه می شود.

پیشنهاد می شود برای ایجاد آمادگی بیشتر، از هر مبحث درس زیست، حدود ۴۰ تست تمرین و مرور گردد. شواهد نشان می دهند که فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست های زیست شناسی را بالای۵۰ درصد می زنند. از دو جنبه می توان به این مشکل نگاه کرد؛ اول آن که دانش آموزان سواد کافی نداشته باشند. اما این دلیل چندان قابل استناد نیست. نکته دوم و عامل اصلی ضعف داشتن در پاسخگویی به تست های زیست شناسی، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نکات کلیدی دارد که با خوب فهمیدن سؤال قابل دستیابی است.

ادامه مطلب ...

دعا

الهی 

 صبر و سکوت نصیبم کن 

 که تنها چاره درد هایم این است 

 و چه تنگ است این دنیا  

خدایا 

 قفسم را آن روز که می شکنی زیبا بشکن 

 بگذار چو سرو باشم 

 بید بودن مرامم نیست 

 و توانم را افزون کن 

 تا سربلند زندگی کنم 

 و سربلند به سوی تو باز گردم.

آمین

ایران حائز رتبه اول قطعی اینترنت منطقه شد

اینترنت ایرانی- گروه دانش:
حالا ما می‌توانیم ادعا کنیم که در قطعی اینترنت، رتبه اول منطقه را داریم؛ چرا که با رکورد 190 بار قطعی شبکه اینترنت کشور طی یک سال، گوی سبقت را از تمام کشورهای همجوار ربوده‌ایم

از اواخر هفته گذشته به‌دلیل قطعی فیبر نوری کشور در منطقه فجیره امارات، یکی از بزرگ‌ترین قطعی‌های شبکه اینترنت در کشور رخ داد و به احتمال فراوان این مشکل تا روزهای آینده وجود خواهد داشت.

اختلال و قطعی در شبکه اینترنت کشور که از پنجشنبه 14 آذر ماه آغاز شده به گفته مسئولان شرکت زیرساخت تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ادامه مطلب ...

رده‌بندی کشور ها براساس جذاب‌ترین مردان

طبق یک نظرسنجی که توسط کمپانی بین المللی Synovate انجام شد، مردان ایتالیایی بعنوان زیباترین مردان جهان شناخته شدند که با گذر زمان و پدیدار شدن چین و چروک صورت نیز جذابیت خود را از دست نمی‌دهند.

ادامه مطلب ...

احتمال تغییر زمان کریسمس!!

گروهی از ستاره شناسان اعلام کردند که پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فراوان متوجه شدند که حضرت مسیح(ع) در ماه ژوئن متولد شده و نه ماه دسامبر.
 
گفتنی است در صورت درست بودن این ادعا، زمان و تاریخ کریسمس باید تغییر کند و به احتمال زیاد این مسأله هزینه بسیار سنگینی برای کشورهای غربی را در بر داشته باشد.
 

ادامه مطلب ...

حقایق شگفت‌انگیز در مورد مصرف سیگار در ایران

هر چه سطح سواد در قشر جوان و تحصیلکرده افزایش یافته مصرف سیگار به ویژه در زنان تحصیلکرده افزایش می‌یابد...


دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان این که 15 درصد ایرانی‌ها سالی 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار دود می‌کنند، گفت: مصرف سیگار در قشر جوان و تحصیلکرده به ویژه میان زنان تحصیلکرده بیشتر است.
 

ادامه مطلب ...

عشق یعنی کوچه ای دور و دراز

عشق

شور عشق ( یا همان عشق رمانتیک) احساسی موقت، زودگذر و غیر قابل اعتماد است؛ پس چه چیزی ضامن بقای یک زندگی زناشویی است. شور عشق، یعنی همان احساساتی که اوایل آشنایی با یک نفر، ما را مشغول می‌کند و خواب و خوراکمان را می‌گیرد، مبنای درستی برای زندگی مشترک نیست؛ یعنی این قبیل عواطف مثل استارت ماشین عمل می‌کنند. خداوند آنها را در وجود انسان قرار داده که آدم را به حرکت درآورد. ولی ما نمی‌توانیم فقط با استارت‌ زدن و باک ِ بدون بنزین حرکت کنیم. پژوهشگری به نام آرون تعداد زیادی از افرادی را که دچار عشق حاد و آتشین بودند زیر دستگاه FMRI که از کارکرد مغز عکس می‌گیرد گذاشت و از آنها خواست به معشوق خود فکر کنند، یا عکس آنها را نشانشان داد. کارکرد مغزی این افراد نشان داد که هنگام فکر کردن به معشوق، فقط آن قسمت‌هایی از مغز فعال می‌شود که مربوط به «پاداش فوری» است " همان قسمت‌هایی که اگر گرسنه باشیم و غذا بخوریم فعال می‌شود". این قسمت‌های مغز، تشکر فوری را اعلام می‌کنند و یک چیز فوری طبعاً دوام زیادی هم ندارد. در حالی که مغز، قسمت‌های دیگری هم دارد که مربوط به پاداش‌های طولانی‌مدت‌است.

ادامه مطلب ...

معجزه شق القمر از سوی پیامبر (ص )

 

شق القمر

در شب چهاردهم ذی حجّه که قرص ماه کامل بود، تعدادی از مشرکان مکه و یا به روایتی چهارده تن از اصحاب عقبه [افرادی از اهالی یثرب در عقبه منا در مکه معظمه با پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) پیمان بسته و به طوری پنهانی با او بیعت کرده بودند] از آن حضرت، درخواست معجزه کردند و به وی گفتند: هر پیامبری دارای معجزه است، معجزه شما در این شب چه می‌تواند باشد؟ (البته قابل توجه است مهمترین و اصلی‌ترین معجزه رسول اکرم قرآن است که برای آن زمان و تمامی زمانها معجزه است.) 

پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: شما از من چه معجزه‌ای می‌خواهید؟

آنان گفتند: اگر خدا با تو است و تو در نزد او قدر و منزلتی داری، از او بخواه که قرص قمر [ماه] را دو قطعه کند و آن دو را از هم جدا نماید.

ادامه مطلب ...

پیش بینی یک آینده نگر معروف آلمانی: آفلاین بودن مد خواهد شد

 تب اینترنت و آنلاین بودن هم بتدریج در حال سرد شدن است و تعداد فزاینده ای از مردم به این نتیجه رسیده اند که دنیای مجازی نمیتواند جایگزین مناسبی برای دوستان و محیط واقعی در زندگی باشد. و باید مدت زمان استفاده از اینترنت را کم کرده و بیشتر به کار و زندگی عادی خود و با دوستان و آشنایان بپردازند.

این را آقای ماتیاس هورکس Matthias Horx موسس انستیتوی آینده "Future Institute" در فرانکفورت آلمان می گوید. وب سایت او  www.horx.com  است.

 

 

ادامه مطلب ...

کاشف ویروس ایدز: کشف واکسن ایدز تا پنج سال آینده

پروفسور فرانسوی "لوک مونتانیه" برنده نوبل پزشکی سال 2008، روز گذشته در حاشیه کنفرانسی در پایتخت سوئد بر دیدگاه خود جهت ساخت...

پروفسور فرانسوی "لوک مونتانیه" برنده نوبل پزشکی سال 2008، روز گذشته در حاشیه کنفرانسی در پایتخت سوئد بر دیدگاه خود جهت ساخت واکسن ایدز تاکید کرد.

ادامه مطلب ...

از مناجات نامه

از مناجات نامه

خدایا

پیر طریقت  گوید: خدایا به هر صفت که هستم، برخواست تو موقوفم، به هر نام که مرا خوانند به بندگی تو معروفم. تا جان دارم، رخت از این کوی برندارم؛ هر کس که تو آن اویی بهشت او را بنده است و آن کس که تو در زندگانی او هستی، زنده جاوید است. خداوندا، گفتار تو راحت دل است و دیدار تو زندگانی جان. زبان به یاد تو نازد و دل به مهر، و جان به اعیان. خدایا، اگر تو فضل کنی دیگران چون باد. خداوندا آنچه من از تو دیدم، دو گیتی بیاراید. شگفت آنکه جان من از تو نمی آساید. الهی چند نهان باشی و چند پیدا؟ که دلم حیران گشت و جان شیدا. تا کی در استتار و

ادامه مطلب ...

معرفی خواجه عبد الله انصاری

معرفی خواجه عبد الله انصاری

و الهی نامه

ابواسماعیل عبدالله بن محّمد الانصارى الهروى:

خواجه عبدالله انصاری مشهورترین نثر عرفانی نویس و مقدم بر همه ایشان است وی در اواخر قرن چهارم (396) متولد و در 481 هجری از جهان رفت سخنان و مقالات و آثار متعددی از او به فارسی و عربی به جای مانده است که مشهورترین آنها منازل السائرین و طبقات الصوفیه و مناجات نامه اوست و سخنانی را که در تفسیر قرآن مجید از دیدگاه عارفان گفته، شاگرد دانشمند او میبدی در تفسیر کشف الاسرار و وعدةالابرار (در نوبت سوم) مذکور داشته است و به همین سبب تفسیر وی به نام استادش تفسیر خواجه عبدالله انصاری مشهور شده است.

الهی نامه  :

مناجات نامه یا الهی نامه رساله ای عرفانی ـ ادبی به فارسی، شامل بخشی از مناجات ها و سخنان عرفانی ـ حکمی "خواجه عبدالله انصاری" ( متوفی 481 ق )، مفسّر، فقیه، واعظ، ادیب و عارف پر آوازه سده پنجم ق است.

ادامه مطلب ...

دعا

محبوبم  

می دانم و می دانی ناسپاسم 

 تو بهترین می خواهی و من کمترین می جوییم 

 تو اوج می خواهی من فرود می جویم 

 تو طلوع می خواهی 

 آنگاه که من ظلمت خود می جویم و بر آن اصرار میکنم 

 تو ای بهترینم منت می گذاری به سخن بیهوده ام گوش نمی دهی 

 آنگاه که بر بیهودگی درخواست خود اصرار دارم  

و تو می خواهی بهترینم عطا کنی 

 ای مهربان بی نیاز من ای محبوب یکتای بی همتای من 

 خجلت زده ام اما می خوانمت 

 چون تو خواسته ای 

 پس تو را 

 به سپیده صبح آنگاه که گستره می افکند 

 و به شب آن هنگام که بر افق دامن میکشد 

 به آفتاب آنگاه که آسمان را تسخیر میکند 

 و به ماهتاب که چراغ شب است 

 قسم می دهم  

مرا به خاطر آنکه نمی دانم و اصرار می کنم 

 ملامت نکن  

که من بشری ناچیزم  

که تنها به قوت آنکه تو را دارم رشد یافته ام  

بر من منت افزون کن 

 نیروی صبرم عطا کن 

 ای بخشنده بی منتها ...

آمین

سخنان بزرگان

از انسانها غمی به دل نگیر؛ 

 زیرا خود نیز غمگین اند؛ 

 با آنکه تنهایند ولی از خود میگریزند  

زیرا به خود و به عشق خود و به حقیقت خود شک دارند؛ 

 پس 

 دوستشان بدار 

 اگر چه دوستت نداشته باشند...!  

 

 

**دکتر علی شریعتی

نمی خواهم بمیرم - شعر مشیری

نمی خواهم بمیرم ، ای خدا  !

                             ای آسمان  !

                                     ای شب  !

نمی خواهم

             نمی خواهم

                          نمی خواهم

                                     مگر زور است ؟

ادامه مطلب ...

علت تمایل مردهای مسن به ازدواج با دختران و زنان جوان !

بیشتر مردها تمایل دارند با دختران و زنان جوان ازدواج کنند و به عنوان ابزار فخر فروشی و تفاخر استفاده می‌کنند

یک وکیل دادگستری با بیان ‌این‌که در ازدواج‌هایی که زوجین تفاوت سنی زیادی نسبت به یکدیگر دارند، عمدتا به دنبال منفعت مالی و اقتصادی هستند، گفت: دختر و پسرهای جوانی که با افراد مسن‌تر از خود ازدواج می‌کنند معمولا به ازدواج به شیوه معامله نگاه می‌کنند.

ادامه مطلب ...

مهران مدیری مهمان ویژه همسر رئیس جمهوری عراق!!

همسر جلال طالبانی رئیس جمهور عراق این دعوت را به منظور آشنا شدن با توانایی های این هنرمند انجام داده است ضمن آنکه قرار است از توانایی های «مهران مدیری» استفاده و...
       
   

ادامه مطلب ...

آب مروارید چیست ؟

آب‌ مروارید

cataract

بیماری آب‌ مروارید

آب‌ مروارید عبارت‌ است‌ از کدر شدن‌ عدسی‌ چشم‌. عدسی‌ چشم‌ یک‌ ساختار شفاف‌ و انعطاف‌پذیر در نزدیکی‌ جلوی‌ کره‌ چشم‌ است‌. عدسی‌ کمک‌ می‌کند تا اشیایی‌ که‌ چشم‌ به‌ آنها نگاه‌ می‌کند تار به‌ نظر نرسند و نیز در شکست‌ و تمرکز نور روی‌ شبکیه‌ نقش‌ دارد. عدسی‌ رگ‌ خونی‌ ندارد و توسط‌ زجاجیه‌ که‌ در اطراف‌ آن‌ قرار دارد تغذیه‌ می‌شود. اگر تصلب‌ شرایین‌ موجب‌ عدم‌ تغذیه‌ مناسب‌ زجاجیه‌ شود، عدسی‌ چشم‌ نیز منبع‌ تغذیه‌ خود را از دست‌ خواهد داد (این‌ مشکل‌ اغلب‌ در سنین‌ پیری‌ رخ‌ می‌دهد). سپس‌ شفافیت‌ و انعطاف‌ پذیری‌ عدسی‌ کم‌ می‌شود و آب‌ مروارید اتفاق‌ می‌افتد. آب‌ مروارید ممکن‌ است‌ در یک‌ یا هر دو چشم‌ تشکیل‌ شود. البته‌ در این‌ حالت‌، سرعت‌ رشد آب‌ مروارید در دو چشم‌ ممکن‌ است‌ متفاوت‌ باشد. آب‌ مروارید، سرطان نیست‌.

ادامه مطلب ...

گوش‌ پاک ‌کن، ممنوع!

گوش‌ پاک ‌کن، ممنوع!

گوش پاک کن ممنوع

واکس گوش یا به اصطلاح "سِرومن" (cerumen)از کراتین پوست مرده گوش و ترشحات چربی که از "غدد سرومن" گوش خارج می‌شوند، تشکیل شده است و به عقیده پزشکان یک خاصیت دفاعی برای گوش دارد.

سرومن یا جرم گوش، یک سپر دفاعی برای جلوگیری از ورود آب و عفونت به داخل مجرای گوش است.

علاوه بر این، این ماده خاصیت تمیزکنندگی، ضدباکتری و لغزنده کردن گوش را بر عهده دارد و طبق دستورالعمل جدید انجمن متخصصان گوش و حلق و بینی دنیا، نباید جرم گوش را تنها به این دلیل که داخل کانال وجود دارد، خارج کرد.

جرم گوش فقط زمانی که بیش از حد ترشح شود، یا تجمع‌اش موجب آزار گردد، باید به وسیله پزشک خارج شود.

ادامه مطلب ...

دانشگاه از نگاه یک عاشق

دانشگاه از نگاه یک عاشق

 

شنبه:

همون لحظه که وارد دانشگاه شدم منوجه نگاه سنگینش شدم.
هر جا که می رفتم اونو می دیدم. یکبار که از جلوی هم در اومدیم نزدیک بود به هم بخوریم صداشو نازک کرد و گفت:‍؟ ببخشید؟ من که می دونستم
منظورش چی بود. تازه ساعت ؟:؟؟ هم که داشتم برد را می خوندم آمد و پشت سرم شروع به خوندن بُرد کرد.

 

ادامه مطلب ...

رواج ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود

 

فرهنگ همسریابی در ایران تغییر می کند  

جام جم آنلاین: تازه ترین آمار سازمان ثبت احوال کشور، موید تغییر فرهنگ همسریابی در ایران است که بر اساس آن، تاکنون پسران به دنبال ازدواج با دختران کوچکتر از خود بودند اما اینک، ازدواجهایی در کشور رونق گرفته است که در آن، زن از نظر سنی بزرگتر از مرد است.
ایسنا در این زمینه به نقل از سازمان ثبت احوال گزارش داد که میزان ثبت ازدواجهایی که در آن زوجه 20 سال از زوج بزرگتر است، در یکسال اخیر بیش از 57 درصد رشد کرده است.

هنوز گزارشی از بررسیهای کارشناسی در باره دلایل وقوع این پدیده انتشار نیافته است اما شماری از صاحبنظران یکی از مهمترین دلایل این امر را مسائل اقتصادی می دانند و معتقدند معمولا مردانی که با زنان بزرگتر از خود ازدواج می کنند، می خواهند دغدغه کمتری برای تامین زندگی در آغاز تشکیل خانواده داشته باشند. اما، علاوه بر این، تغییر فرهنگی یادشده می تواند از دلایل و عوامل دیگری نیز نشات گرفته باشد. دلایلی که در آن، مفاهیم و ارزشها در زندگی دستخوش دگرگونی می شوند.

ادامه مطلب ...

از خدا خواستم ...

...از خدا خواستم تا دردهایم را از من بگیرد

خدا گفت: نه
رها کردن کار توست. تو باید از آنها دست بکشی.

از خدا خواستم تا شکیبایی ام بخشد

خدا گفت: نه
شکیبایی زاده رنج و سختی است.شکیبایی بخشیدنی نیست، به دست آوردنی است.

ادامه مطلب ...

جز پیامبران کسی از گناه مصون نیست

 

یادمه تازه رفته بودم مدرسه وقتی بعضی از کارهای معلممان را می دیدم 

 تعجب 

 می کردم . 

 مثلا غذا خوردن یا خوابیدن یا روم به دیوار  دستشویی رفتن . 

فکر میکردم معلمها  نباید از این کارها انجام بدن . 

 

حالا این قضیه آتاتورک هم یه چیزی تو همین مایه هاست . به هر حال بزرگ مردانی مثل گاندی یا ماندلا  یا آتاتورک هم انسان هستند . همه امیال و احساساتی که دیگران دارند شامل آنها نیز میشه . 

البته قبول دارم که  اینگونه  افراد   به خاطرشهرت و محبوبیت و  کارهای بزرگی که انجام دادن ممکنه الگوی افراد  زیادی   باشند و به همین دلیل  باید بیشتر مواظب اخلاق و رفتارشون باشند . 

اما قبول کنیم   که 

  آنها  نیز آدم هستند نه فرشتگانی  معصوم  و  عاری از هرگناه و اشتباهی . 

 

اصلا یه چیز دیگه  :

 

شاید  همین  زندگی گذشته آنها باعث  شده باشه  که  به فکر همچین کارهای بزرگی بیفتن . 

شاید کمبودها و سرخوردگیهای  گذشته آنها  و  چشیدن  دردهای مردم مستضعف ,  

از آنها  انسانهایی انقلابی ساخته باشه . 

همه  اینا را گفتیم  . اینم  بگیم که اگه  فساد اخلاقی  آنها  بعد از به شهرت رسیدن آنها  باشه  دیگه این مورد را اصلا نمیشه توجیه کرد .چون  این  نشان از کم ظرفیت بودن آنها  داره و مصداق همون  مثل  گدا  و معتبر شدنه .  

به هر حال اینو بدونیم که بزرگمردان تاریخ همیشه  قابل احترام هستن .  

والبته  اظهار نظر در مورد آنها نیز آزاد است . 

 

و اینم بدونیم که پیامبران نیز  اگه به واسطه قدرت ایمانشان نبود و اینکه  در مواقع  ضروری  براشون  وحی  نازل نمیشد  شاید مرتکب  گناه میشدند . 

 یعنی خلاصه  اینکه 

 آدم معصوم وجود نداشته و نخواهد داشت .  

این بود فرمایشات من

جنجال در ترکیه بر سر پخش فیلمی شخصی درباره آتاتورک

جنجال در ترکیه بر سر پخش فیلمی شخصی درباره آتاتورک

پخش فیلمی درباره زندگی شخصی مصطفی کمال آتاتورک موسس جمهوری ترکیه باعث بحث گسترده در این کشور شد.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «انتخاب»، این فیلم، نخستین بار بخشهایی مهمی از زندگی خصوصی آتاتورک را افشا می کند.

این فیلم با نام «مصطفی» نشان می دهد که زیاده روی آتاتورک در خوردن شراب و میخوارگی باعث از بین رفتن کبد او شده است.

این فیلم همچنین علاقه و وابستگی شدید آتاتورک به زنان را نشان می دهد.

در این فیلم، به موضوع سرخوردگی آتاتورک از یتیم شدن در کودکی اشاره شده است.

منتقدان این فیلم، تلاش گسترده ای را در ترکیه برای ممنوعیت پخش این فیلم آغاز کرده است.

این فیلم همچنین علاقه آتاتورک به رقص تانگو و شرکت در مراسم شبانه را نشان می دهد.

سیب پنی‌سیلین طبیعی

سیب پنی‌سیلین طبیعی با مصرف روزی یک سیب، دکتر را از خود دور کنید‌

سیب میوه‌ایست بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های «آ»، «ب»، «ث» و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب نتروپتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌. یک جمله معرفی انگلیسی نیز موید این مطلب است؛ Eat An AppIe A Day Keep The Doctor Away یعنی روزی یک سیب میل کنید و دکتر را از خود دور کنید‌.

ادامه مطلب ...

آتاتورک و دردسرهای میخوارگی و شهوترانی

آتاتورک و دردسرهای میخوارگی و شهوترانی

سینماهای ترکیه فیلمی مستند در مورد زندگی مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار نظام سکولار آن کشور، را به نمایش گذاشته‌اند که در عین پربیننده بودن با انتقاداتی همراه شده است.

این فیلم مستند که «مصطفی» نام دارد نخستین مستندی است که بر «زندگی خصوصی» آتاتورک متمرکز شده و از این زاویه به بنیادگذار ترکیه نوین نگریسته است.

به نوشته روزنامه گاردین، از آتاتورک با عنوان «یکی از موفق‌ترین طراحان مدرن‌سازی جامعه در قرن بیستم» یاد می‌شود اما نحوه ترسیم زندگی و عملکرد او در این فیلم با انتقاداتی روبه رو شده است.

ادامه مطلب ...

دارم دعا می کنم -شعری از یغما گلرویی

دارم دعا می کنم
دعا می کنم که کودکان تقویم های نیامده
نام خفاش و خورشید را در کنار هم بنویسند
دعا می کنم که صدای سرخ سسنگ انداز
در چارچوب بال هیچ چکاوکی شنیده نشود
دعا می کنم که هیچ دیواری
چشم در راه پگاه پنجره نماند
دعا می کنم که هیچ آسمانی
از سقوط حواصیل ترانه نخواند
دعا می کنم که مهربانی باد
برگ برگ حکایت ما را
به نشانی سبز ستاره ها برساند
دعا می کنم که بیایی
بیایی و بر خاک این بغض ناپایدار
بذر بوسه و بهار و بادبادک بپاشی
دارم دعا می کنم

انجمن هنری مردگان

انجمن هنری مردگان

معرفی یک گورستان : مقبره الشعرا

مقبره الشعرا

از مقبره الشعرا یا آرامگاه شاعران در سرخاب تبریز تا قبل از قرن هشتم نامی برده نشده  است . قدیمی ترین کتبی  که نام مقبره الشعرای تبریز را به صراحت نوشته است ، تاریخ گزیده و  نزهه القلوب حمد الله مستوفی است که در سال های 730 و 740 هجری قمری تالیف شده است. باید گفت که نام مقبره الشعرا سرخاب ظاهرا" پس از دفن شدن شاعران معروف قرن ششم مانند خاقانی و ظهیر و شاعرانی که بعد از آنها در آنجا دفن شده اند در کتب تاریخ و تذکره آمده و رفته رفته معروفیت یافته است.شهر تبریز پس از آنکه در قرن ششم مرکز حکومت اتابکان آذربایجان شد پناهگاه شاعرانی که زندگی آرام و آسوده ایی را دور از جنگ و نزاع می جستند  گردید ، خاقانی و ابوالعلا و فلکی از شروان و گنجه ، ظهیر فاریابی و شاهپور نیشابوری از خراسان به تبریز آمدند و در این شهر ساکن  شدند  و پس از مرگ  ، یکایک آنان در حظیره مخصوصی دفن شدند که  این حظیره را در تاریخ و تذکره ها به عنوان مقبره الشعرا یاد کرده اند ، شاعران  دیگری نیز  از عهد ایلخانیان تا ایلکانیان و دوره آق قویونلو در تبریز بودند و یا از نقاط دیگر به تبریز آمده و در این شهر در گذشته اند که  غالبا در همین حظیره و در جوار خاقانی مدفون هستند.

ادامه مطلب ...

گناهکاران نمازخوان ؟!

گناهکاران نمازخوان ؟!

بازدارندگى‌نماز

چرا با این‌که‌ نماز، بازدارنده انسان از زشتى‌هاست ولى بعضى نمازخوان ها ‌گناه می کنند؟

نماز عملى عبادى و ذکر و توجه خاصى به خداوند سبحان است و اثر طبیعى آن ایجاد روحیه‌اى در انسان است که او را از فحشا و منکر باز مى‌دارد و نفسش را از زشتى‌هاى گناه پاک مى‌کند. طبیعت نماز، انسان را به یاد نیرومندترین عامل باز دارنده؛ یعنى اعتقاد به مبدأ و معاد مى‌اندازد، داراى اثر بازدارندگى از فحشا و منکر است، زیرا کسى که روزى پنج بار با بدن پاک و لباس پاک روى به درگاه خدا آورده و تکبیر بگوید، خدا را از همه چیز برتر و بالاتر شمرده و به یاد نعمت‌هاى او افتد و حمد و سپاس او را گوید و...

ادامه مطلب ...

از عبارت «اینترنت پرسرعت» استفاده نکنیم!!

وقتی قرار است همین‌ روزها خط اینترنتی با سرعت ۳۲ مگابیت در ترکیه راه‌اندازی شود و در اختیار مشتریان قرار گیرد، چرا ما به خط 128 کیلوبیتی خودمان اینترنت پرسرعت می‌گوییم؟




از عبارت «اینترنت پرسرعت» استفاده نکنیم!!
کدام اینترنت!؟ کدام پرسرعت!؟

اول - ای.دی.اس.ال (ADSL) تنها یکی از روش‌های ارائه و دسترسی به اینترنت در جهان است. روشی نه چندان جدید که در ایران تنها در یکی- دو سال اخیر کمی فراگیر شده و شهروندان به ‌تدریج با مزایای آن آشنا می‌شوند، هرچند که اکثرا هنوز امکان دسترسی به آن را ندارند.

ادامه مطلب ...

چرا حلقه ی ازدواج در انگشت چهارم باید قرار گیرد؟


ابتدا کف دو دستتان را روبروی هم قرار دهید و دو انگشت میانی دست های چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانید.
2. چهار انگشت باقی مانده را از نوک آنها به هم متصل کنید
۳.به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند .
4. سعی کنید انگشتان شصت را از هم جدا کنید. انگشت شصت نمایانگر والدین است. انگشت های شصت می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند . به این صورت والدین ما روزی ما را ترک خواهند کرد.
ادامه مطلب ...

جادوگر و ناگفته هایش از فوتبال

جادوگر و ناگفته هایش از فوتبال

علی کریمی و جشن تولد

محمد علی کریمی بازیکنی که القاب فراوانی همچون جادوگر، مارادونای فوتبال آسیا و ... را یدک می کشد، تا امروز که 30 سال از عمرش گذشته، اتفاقات تلخ و شیرین متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

البته وی در چند ماه اخیر بسیاری از اخبار فوتبالی را به خود اختصاص داده است، خط خوردنش از تیم ملی به بهانه سفارشی بودن، نرفتن به پروجا و اتلتیکو مادرید، بازگشتش به فوتبال ایران و پرسپولیس، برنامه 90 و ... بخش هایی از این اتفاقات بوده که خواندن حرف های جدید کریمی بسیار جذاب و جالب خواهد بود:

ادامه مطلب ...