از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

پیش بینی یک آینده نگر معروف آلمانی: آفلاین بودن مد خواهد شد

 تب اینترنت و آنلاین بودن هم بتدریج در حال سرد شدن است و تعداد فزاینده ای از مردم به این نتیجه رسیده اند که دنیای مجازی نمیتواند جایگزین مناسبی برای دوستان و محیط واقعی در زندگی باشد. و باید مدت زمان استفاده از اینترنت را کم کرده و بیشتر به کار و زندگی عادی خود و با دوستان و آشنایان بپردازند.

این را آقای ماتیاس هورکس Matthias Horx موسس انستیتوی آینده "Future Institute" در فرانکفورت آلمان می گوید. وب سایت او  www.horx.com  است.

 

 

رستورانها و کافه ها بتدریج از ورود موبایل و لپ تاپ به سالن هایشان جلوگیری می کنند. بیزینس های زیادی اینروزها حداقل یک روز کاری در هفته را (جمعه ها) بعنوان روز بدون ایمیل   eMail-free-day  نامگذاری کرده و سیستم ایمیل شرکت را مسدود کرده و کارکنان را تشویق به گردهمایی دوستانه و صرف چای یا قهوه و گپ زدن با یکدیگر می کنند تا فضا و روابط اجتماعی و دوستانه واقعی حفظ شود.

آفلاین بودن از سال 2009 میلادی به بعد بر آنلاین بودن ترجیح داده خواهد شد. بسیاری از بانکها هم بتدریح جوایز و مشوق های مالی برای جلب مشتری را کنار گذاشته و هدایای هنری، ادبی و فرهنگی را به مشتریان ثروتمندشان ارایه میدهند .    

این روند رو به توسعه باعث ایجاد کلوپ های اجتماعی فراوانی خواهد شد. فعلا در صنعت توریسم مسافران با خاموش کردن لپ تاپ و کامپیوترها یشان در هتلها گردهم می آیند و در باره مسایل مورد علاقه شان بحث می کنند.

 قبلا هم چنین کلوپ ها و گرایشهای اجتماعی در فرهنگ غذاخوری (گرایش به خوراکیهای ارگانیک) و علاقه به حفظ محیط زیست و حنبش سبز گرایی ایحاد شدند و بسیار مورد توحه قرار گرفته. مردم دیگر نمی خواهند فقط یک کد یا شماره یا chat name باشند بلکه ترحیج میدهند که یک کاراکتر و شخصیت واقعی و با استایل ویژه آنهم در اجتماع جقیقی باشند. والدین مشارکت بیشتری در امور مدارس و امور خیریه دارند و کلوپ های مردمی واقعی (در مقایسه با حضور مجازی در اینترنت) بتدریج بیشتر شده اند. خلاقیت و اجتماع گرایی و کاهش زمان استفاده از اینترنت و افزایش زمان آفلاین بودن بتدریچ بیشتر خواهد شد. البته این یک پروسه آهسته اما رو به افزایش است. ..  

 

ترجمه اکبر شیخ زاده - تورنتو ، منبع: earthtimes.org

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد