از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

هیچ و باد ...- شعر مشیری

هیچ و باد است جهان؟  

گفتی و باور کردی!؟  

 کاش، یک روز، 

 به اندازه «هیچ» غم بیهوده نمی‌خوردی!   

 کاش، یک لحظه،  

              به سرمستی باد 

                       شاد و آزاد به سر می‌بردی!

ازدواج ‌های اینترنتی، خوبند یا بد؟

ازدواج ‌های اینترنتی، خوبند یا بد؟

با گسترش ابزارهای نوین ارتباطی بویژه اینترنت، آشنایی‌های اینترنتی با طراحی فضاها و اتاق‌هایی به این منظور شکل گرفت. بیشتر مشتریان این اتاق‌ها جوانانی هستند که به دنبال همکلامی و آشنایی در این اتاق‌ها می‌گردند از طرفی جرقه ازدواج‌های اینترنتی نیز در همین اتاق‌ها با شستی‌های کیبورد زده می‌شود، اما این ازدواج‌ها چقدر پایدار و ریشه‌ای هستند؟ آیا شرایط یک آشنایی استاندارد در این فضا فراهم می‌شود؟ مخاطرات این نوع آشنایی‌ها چیست؟

ادامه مطلب ...

تفاوت عشق و هوس

تفاوت عشق و هوس

1 – عشق معطوف به غیر از خود است. در حالیکه محور هوس خود فرد و لذت اوست. جملات زیر را مقایسه کنید:
- ( من) دوستت دارم
- ( من) برات می میرم
- (برای من) هیچکس مثل تو نمیشه
- ( من ) همیشه به فکر توام
-( من) را فراموش نکن
- ( من ) از تو رنجیدم

ادامه مطلب ...

تو همانی هستی که می‌اندیشی!

  
تو همانی هستی که می‌اندیشی!
فرزانه فولادبند :
شنیده‌اید می‌گویند هرطور فکر کنی همان می‌شود؟

واقعیت این است که اگر ما به یک چیز بارها و بارها فکر کنیم، کم‌کم شروع می‌کنیم به باورکردن اینکه آن چیز درست و واقعی است. حالا تصور کنید افکار نادرست و منفی چقدر می‌توانند به ما آسیب برسانند.

اگر شما هم دچار الگوهای فکری اشتباه هستید، هرچه زودتر باید این افکار خودکار را متوقف کرده و آنها را با افکار واقعی‌تر و مثبت‌تری جایگزین کنید.

ادامه مطلب ...

تأیید اولین مورد انتقال ایدز از راه بزاق

 

تأیید اولین مورد انتقال ایدز از راه بزاق

 
تحقیقات-تاکنون 3 راه عمده برای انتقال ویروس ایدز شناخته شده بود؛ انتقال از راه تزریق یا تماس با خون آلوده، انتقال از راه ترشحات جنسی و انتقال از طریق مادر به فرزندش طی بارداری، زایمان و شیردهی.

امابه تازگی راه دیگری از انتقال در ایالات متحده آمریکا تأیید شده است و آن انتقال ویروس از راه خوراندن غذای جویده شده به کودک بوده است.

ادامه مطلب ...

مرد چیست؟ -طنز

امروز در باره موجودی صحبت خواهیم کرد به نام مرد.
از ویژگی ها و صفات مشخصه این موجود بوی عرق، بدن پر مو و عدم توانایی در انجام دادن کار های ظریف می باشد.بر همین اساس این موجود عجیب الخلقه از ناحیه داخل سر و منطقه مغز به صورت بالقوه تعطیل و خالی بوده و کار های خود را بیشتر بر اساس غریزه و نیز میل و تمایل یکی از اعضای میانی بدن خود انجام میدهد!
اما امروز قصد دارم یه سری از ویژگی های این موجود جالب رو براتون شرح بدم تا در صورتی که با جانوری عجیب و غریب رو به رو شدید که دارای رفتار غریبی بود از روی این نشونه ها بفهمید که با یک مرد طرف هستید:

ادامه مطلب ...

اینترنت، مفید برای مغز

اینترنت، مفید برای مغز

به گفته پژوهشگران، این مسئله به خاصیت تعاملی اینترنت و به خصوص لزوم دائم انتخاب میان گزینه‌ها برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر مربوط می‌شود.

استفاده منظم از اینترنت منجر به تحریک و بهبود فعالیت نورون‌های مغزی به ویژه در میان افراد سالخورده می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه «لیبراسیون»، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد، اینترنت تآثیر خوبی بر مراکز مغزی کنترل‌کننده، تصمیم‌گیری و استدلال‌های پیچیده می‌گذارد.

ادامه مطلب ...

فرمول اعتماد به نفس برای خانم ها

فرمول اعتماد به نفس برای خانم ها

ما با این اسلحه به دنیا نمی آییم بلکه باید خود درصدد دستیابی به آن باشیم. هر کسی همیشه این سلاح را در دست ندارد و تنها با صحبت کردن نمی توان آن را به دست آورد. بله از «اعتماد به نفس» صحبت می کنم ما خانم ها برای افزایش اعتماد به نفس در وجودمان با دشواری خاصی روبرو هستیم. اولین دلیل این دشواری این است که ما خانم ها به صورتی غریزی بیشتر از آنکه به خود توجه کنیم، بر مسایل اطرافیان متمرکز می شویم و طبیعی است که زمان کمتری برای پیشرفت و ارتقاء اعتماد به نفس در وجود خود می یابیم. دلیل دیگر این که دختران حتی از ابتدای تاریخ، بیش از آنکه به داشتن جسارت و اعتماد به نفس تشویق شوند. به بی ارادگی و انفعال ترغیب می شده اند.

ادامه مطلب ...

آب یخ‌زده در بطری، سرطان‌زاست

آب یخ‌زده در بطری، سرطان‌زاست

آب یخ زده در بطری

ما از راه‌های مختلفی آب بدن خود را تامین می‌کنیم: نوشیدن نوشیدنی‌‌ها، مصرف مواد غذایی مختلف و فعل و انفعالات درون بدن.

از جمله نوشیدنی‌‌ها، آب معدنی‌‌ است که در سال‌‌های اخیر جایگاه زیادی بین مردم پیدا کرده است.

با توسعه صنایع بسته‌بندی، استفاده از بطری‌‌های ساخته شده از پلی‌وینیل‌کلراید (PVC)، پلی‌اتیلن (PET) و ترکیباتی از این قبیل در صنایع غذایی افزایش یافته است.

آب‌‌های معدنی از جمله محصولاتی هستند که در قالب این بطری‌‌های پلاستیکی به بازار عرضه می‌شوند.

آب داخل بطری‌‌ها این اطمینان خاطر را به مصرف ‌کننده می‌دهد که محصولی سالم را مصرف می‌کند، ولی آیا همیشه این چنین است؟

ادامه مطلب ...

میو ه های آرزو، رسیدنی ست-شعر از عرفان نظر آهاری

تو چه ساده ای و من ، چه سخت
تو پرنده ای و من ، درخت.
آسمان همیشه مال توست
ابر، زیر بال توست
من ، ولی همیشه گیر کرده ام.
تو به موقع می رسی و من،
سال هاست دیر کرده ام.

ادامه مطلب ...

کودک و خدا

کودکی که اماده تولد بود نزد خدا رفت و پرسید. می گویند فردا شما مرا به زمین می فرستید اما من به این کوچکی بدون هیچ کمکی چگونه می توانم برای زندگی به آنجا بروم؟


خداوند پاسخ داد : از بین تعداد بسیاری از فرشتگان من یکی را برای تو در نظر گرفته ام او از تو نگهداری خواهد کرد اما کودک هنوز مطمئن نبود که میخواهد برود یا نه ؟  

  اما اینجا در بهشت من هیچ کاری جز خندیدن و آواز خواندن ندارم واینها برای شادی من کافی هستند خداوند لبخند زد.فرشته تو برایت اواز خواهد خواند و هر روز به تو لبخند خواهد زد.

ادامه مطلب ...

تاثیر آب انار در رفع مواد سمی بدن

تاثیر آب انار در رفع مواد سمی بدن

مصرف آب انار در از بین بردن رادیکال‌های آزاد سمی در بدن موثر است.

گروهی از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خواص آنتی اکسیدانی آب انار را در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن با 9 آب میوه تجاری مقایسه کردند.

بر اساس این بررسی که نتایج آن در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منتشر شد، در میان این آب میوه ها، آب انار بیشترین ظرفیت آنتی اکسیدانی را برای مهار یا خنثی سازی رادیکال‌های آزاد، به میزان 96 درصد داراست.

ادامه مطلب ...

وقتی همه برای فوتسال اشک ریختند

وقتی همه برای فوتسال اشک ریختند

تیم ملی فوتسال کشورمان فقط به خاطر یک گل از راهیابی به جمع 4 تیم برتر دنیا محروم شد در حالی که اگر با یک گل بیشتر تیم اوکراین را شکست داده بودیم اکنون می توانستیم حماسه خود را کامل کنیم و در جمع 4 تیم برتر دنیا قرار بگیریم. هر چند نمایش زیبا و خیره کننده فوتسالیست های ایرانی کمی از قهرمانی نداشت.

ادامه مطلب ...

ارائه MMS از آبان ماه

ارائه MMS از آبان ماه

سلیمانی وزیر ICT در مورد عرضه سرویس MMS گفت: ما قابلیت فنی این را داریم که کار را از فردا شروع کنیم اما از نظر اجرایی به ما قول داده‌اند که بتوانیم از نیمه‌ی اول آبان‌ماه سرویس را به طور عموم ارایه دهیم.

به گفته‌ وزیر ارتباطات در دولت نهم در کشور بیش از 40 میلیون سیم‌کارت در دست مردم است و پیمانکاران و برنامه‌ریزان باید با ارزیابی این مطلب به این نتیجه برسند که مردم به استفاده از تکنولوژی روز جهان علاقه‌مند بوده و حاضرند بهره‌مندی از ICT را در سبد خانواده‌ی خود قرار دهند.

ادامه مطلب ...

پدیده‌ای نادر در هند

پدیده‌ای نادر در هند

معبدی برای عبادت مسلمانان و هندوها

در یکی از روستاهای منطقه «گورکهپور» ایالت «اتارپرادش»، مسلمانان و هندوها، بدون توجه به تمایزات دینی‌شان به پرستش و انجام رسومات عبادی در یک معبد می‌پردازند.

به گزارش «تابناک»، این معبد که «شیوالینگ» نام دارد، در روستای «ساتیاتیواری» است.روی بدنه این معبد، هم نماد الهه «شیو» و هم لغاتی به زبان عربی، مبتنی بر پرستش «الله» حک شده است.

ادامه مطلب ...

نیایش

خدایا!
در سکوت و تنهایی بار دیگر به تو پناه آورده ام تا پناهگاهم شوی.
می دانم اگر رحمتی باشد از سوی توست.
و اگر عشقی باشد باز هم از سوی توست.
ای مهربانترینم!
با تمام وجود می پرستمت

ادامه مطلب ...

سرویس فوق العاده BBC برای هواشناسی

سرویس فوق العاده BBC برای هواشناسی

حتما با سرویس bbc برای هواشناسی آشنایی دارید(اینجا). سرویسی که هواشناسی منطقه مورد نظر شما را با دقت هر چه تمام تر انجام میدهد. در این سرویس، شما میتواند از وضعیت هوای منطقه مورد نظرتان تا ۴ روز بعدی نیز اطلاع یابید. در این نوع هواشناسی شما میتوانید حداکثر و حداقل دما، فشار هوا، رطوبت و همچنین از سرعت وزش باد اطلاع پیدا کنید.
اما به تازگی bbc، یک سرویس جدید به سیستم هواشناسی خود اضافه کرده است که میشود گفت برای من حداقل یک جورایی فوق العاده بود.

ادامه مطلب ...

کافی‌نت به سبک چینی!

کافی‌نت به سبک چینی!

 

در اینجا خبری شگفت‌انگیز خواندم:

برگزاری بازی‌های المپیک در چین این امیدواری را به وجود آورد که محدودیت‌های اینترنتی کاهش یابند، اما با پایان گرفتن این بازی‌ها دیگر خبری از معدود تسهیلاتی که در این مدت به خبرنگاران خارجی و شهروندان چینی داده شده بود، نیست و کاربران اینترنتی چین باید محدودیت‌های جدیدی را تحمل کنند.

ادامه مطلب ...

رنگ هایی از نژاد پارسی

در هنر، رنگ از اهمیت و جایگاه ویژه برخوردار است، در زندگی نیز کم و بیش اینگونه است. پرستاران، ورزشکاران، پلیس ها، هر کدام با رنگی شناخته می‌شوند. حتی مردم یک کشور یا قاره نیز ممکن است با یک رنگ شناخته شوند.
شاید بسیاری از ساکنان کنونی ایران ندانند که در بین میلیون‌ها رنگی که چشم انسان توان دیدن آنها را دارد، سه رنگ وجود دارد که به دلیل کاربرد فراوان در هنر ایرانی به نام ایرانیان نام گذاری شده اند.

ادامه مطلب ...

مسکٌن قوی ‌تر از مورفین

مسکٌن قوی ‌تر از مورفین

پژوهشگران آمریکایی یک پروتئین مسکن درد کشف کردند که حتی کارسازتر از مورفین است.

این پروتئین که در پروستات ساخته می ‌شود، برای تسکین درد هشت برابر مؤثرتر از مواد تسکین دهنده در تریاک است.

به گزارش سرویس بین‌الملل "تابناک" به نقل از سایت آلمانی علوم، پژوهشگران از گذشته نیز این پروتئین را که یکی از آنزیم های پروستات با نام "فسفاتاز اسیدی پروستات" (پی.آ.پی) است، می ‌شناختند و از آن در ردیابی و تشخیص سرطان پروستات استفاده می ‌کردند. ادامه مطلب ...

گنجشک و خدا

روزها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت

فرشتگان سراغش را از خدا گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت ". می آید ، من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می دارد و سر انجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست .

فرشتگان چشم به لبهایش دوختند ، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود :

" با من بگو از انچه سنگینی سینه توست .

ادامه مطلب ...

تو را نادیدن ما غم نباشد -شعر سعدی

تو را نادیدن ما غم نباشدمن از دست تو در عالم نهم رویعجب گر در چمن برپای خیزیمبادا در جهان دلتنگ روییمن اول روز دانستم که این عهدکه دانستم که هرگز سازگاریمکن یارا دلم مجروح مگذاربیا تا جان شیرین در تو ریزمنخواهم بی تو یک دم زندگانینظر گویند سعدی با که داریحدیث دوست با دشمن نگویمکه در خیلت به از ما کم نباشدولیکن چون تو در عالم نباشدکه سرو راست پیشت خم نباشدکه رویت بیند و خرم نباشدکه با من می​کنی محکم نباشدپری را با بنی آدم نباشدکه هیچم در جهان مرهم نباشدکه بخل و دوستی با هم نباشدکه طیب عیش بی همدم نباشدکه غم با یار گفتن غم نباشدکه هرگز مدعی محرم نباشد

من از خدا خواستم ...

من از خدا خواستم به من توان و نیرو دهد

و او بر سر راهم مشکلاتی قرار داد تا نیرومند شوم.

من از خدا خواستم به من عقل و خرد دهد

و او پیش پایم مسایلی گذاشت تا آنها را حل کنم.

ادامه مطلب ...

دایی را به خدا به واگذار کرده ام

دایی را به خدا به واگذار کرده ام

جواد کاظمیان

هافبک ایرانی تیم فوتبال عجمان امارات گفت: در این چند سال ضربه های زیادی از دایی خورده ام که شاید به نوعی به همه آنها عادت کرده باشم، البته خیلی وقت است که ایشان را به خدا واگذار کرده ام.

ادامه مطلب ...

خدای من اینجاست

هرگز شک نکنید  که خدای من اینجاست همین نزدیکی ها.
   او صدای تکبیر ، بانگ خاموش مناجات مرا میشنود
   و پشیمانی عریان مرا میبیند.
   آری ، این جاست ، همین نزدیکی ها
   و چه زیبا می آموزد:
   مال ما نیست جهان

ادامه مطلب ...

از سخنان دکتر شریعتی

 

در دشمنی دو رنگی نیست 

 

             کاش 

 

 دوستان هم در موقع خود چون دشمنان بی ریا بودند 

 

<<دکتر شریعتی>>

دعا

خدایا! مرا از غم تنهایی پناه ده، و به نیت نیکو راهنما باش، وبه تندرستی عهده دار باش؛ و از ترس نگاهدار و دلیری را بر دلم افکن.

خدایا! مرا در قضاوت به راه درست توفیق ده و از ریا برکناردار.

خدایا! بستر کرامت خود را برایمان بگستران، و به نومیدی از خود محروم منما.

ادامه مطلب ...

هدایت پروژه "قلب اروپا" توسط یک ایرانی

هدایت پروژه "قلب اروپا" توسط یک ایرانی

پروژه "قلب اروپا" (EuHeart) با حضور مستقیم پروفسور رضا رضوی استاد ایرانی کالج سلطنتی لندن با هدف هماهنگ سازی تازه ترین فناوریهای پزشکی ارائه شده در زمینه مدلسازی قلب و عروق و محاسبات لازم برای ارتقای وضعیت سلامت بیماران قلبی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت فیلیپس در این پروژه هدایت کنسرسیومی متشکل از تیمهای تحقیقاتی، آکادمیک و پزشکی برجسته اروپایی را برعهده گرفته تا در پایان یک دوره 4 ساله هدف مهم و تعریف شده ای همچون یکپارچه سازی فناوریهای ابداعی در زمینه کمک به بیماران قلبی و عروقی محقق شود.

ادامه مطلب ...

به یاد عشقو رگای پر خون

به یاد عشقو رگای پر خون

عشق

زناشویی یکی از صمیمی ترین و خصوصی ترین انواع ارتباط انسانی و از نیازهای فطری بشر است . زمانیکه دو نفر ناآشنا و با سلایق مختلف کنار هم قرار می گیرند دوام و کیفیت دوستی آنها به دانش ، مهارت و هنر هر یک از آنها در تحکیم این ارتباط بستگی دارد . کم و بیش همه ما شاهد بوده ایم زن و شوهرهائیکه اگر چه در کنار هم هستند ولی بسیار از هم فاصله دارند . در حقیقت به دلیل عدم درک صحیح نیازها و شخصیت یکدیگر نه تنها صمیمیتی بین آنها نیست بلکه به اجبار در کنار هم زندگی می کنند که این اجبار می تواند ناشی از تعصبات اجتماعی مثل اعتقاد به ناشایسته بودن طلاق ، حمایت از فرزندان و مشکلات معیشتی و … باشد .

ادامه مطلب ...

پسری که بی دست می جنگید

پسری که بی دست می جنگید

کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد. پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد!

استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاهها ببیند. در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد. بعد از شش ماه خبر رسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می شود . استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد. سر انجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان ، با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد !

ادامه مطلب ...

هومر

هومر، مرد اسطوره

هومر

شاعر و داستان سرا نابینا

(قرن هفتم ق.م)

  هومر کهن ترین و نامدارترین حماسه سرای یونانی است. وی را از افتخارات سرزمین یونان قدیم می دانند.در قرن نوزدهم در وجود چنین شاعری شک کردند،ولی اکنون اکثر محققان معتقدند که وی در قرن هفتم قمری می زیسته است.بنابر روایات ، نابینا بوده است و شاید نخستین شاعر نابینا در تاریخ باشد . متاسفانه درباره زندگی هومر سخنور نابینای یونان باستان ،آگاهی درست و بسیاری در دست نیست،اما هردوت معتبرترین مورخ عهد باستان با قاطعیت نوشته است:

ادامه مطلب ...

همه چیز درباره سنگ کلیه

همه چیز درباره سنگ کلیه

سنگ کلیه

کلیه ها عمل تصفیه خون را با خارج کردن مقدار اضافی سدیم(نمک) و دیگر مواد زاید و محلول در آب انجام می دهد.

اشباع و غلیظ شدن ادرار باعث ته نشینی و رسوب ترکیبات آن در کلیه ها می شود و در نتیجه سنگ کلیه به وجود می آید که قابل حل در ادرار نیست.

اجزای غیر قابل حل با هم جمع می شوند و تبدیل به سنگ سختی می شود.

اسیدی یا قلیایی بودن ادرار نیز باعث تشکیل سنگ می شود.

 

ادامه مطلب ...

از نوشابه‌ گازدار تا آبمیوه‌ غنی شده

از نوشابه‌ گازدار تا آبمیوه‌ غنی شده  

گویا طی چند سال گذشته ادبیات تبلیغات تولید‌کنندگان نوشابه و آبمیوه‌ دستخوش تغییرات اساسی شده است، حتی بسیاری از تعاریف، فقط ظرف مدت چند ماه به جای تغییر، کاملا بالعکس شده‌اند.

برای نمونه لغت "گازدار" به "بدون گاز" یا "غنی‌شده" و "شیرین" تبدیل به "بدون قند" شده است. تمام این‌ موارد نشان دهنده‌ این موضوع است که ذائقه‌ مصرف‌کنندگان، روز به روز با توصیه‌های کارشناسان هماهنگ‌تر می‌ شود.

ادامه مطلب ...

در مورد سربازی نظر بدهید

در مورد سربازی نظر بدهید 

سرباز

همانگونه که می دانید فوریت طرح اصلاح خدمت سربازی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و برای اولین بار مسئولین امر و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جوانان خواسته است در مورد سربازی که با زندگی و آینده آنان گره خورده، نظر دهند و  پیشنهادهای اصلاحی خود را در خصوص طرح اصلاح قانون خدمت نظام وظیفه در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

در اطلاعیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح شده است: نظر به اینکه طرح اصلاح خدمت سربازی از قانون خدمت نظام وظیفه در دستور کار بررسی این کمیسیون قرار دارد ؛ از کلیه هموطنان و به وی‍ژه جوانان عزیز درخواست می شود نظرات خود را در اختیار اعضای این کمیسیون قرار دهند.

 

هموطنان عزیز می توانند نظرات و پیشنهادات خود را حداکثر ظرف مدت 10 روز به آدرس: تهران ، میدان بهارستان، مجلس شورای اسلامی ، ابتدای خیابان مجاهدین اسلام، دبیرخانه مجلس و یا صندوق پستی 177-11575 و یا پست الکترونیکی : http://news.parliran.ir ارسال کنند. ادامه مطلب ...

از عشق برخاستن -از سخنان اوشو

 از عشق برخاستن  

جواب اوشو (باگوان راجنیش) به کسی که گفت «شما بی مریدانتان که هستید؟» :  

 

« من همانم که هستم» ؛ چه مریدی باشد چه نباشد .بود و نبودشان مرا کاری نیست . 

اتکایم به تو نیست.همه جد و جهدم در اینجا این است که تو را نیز از وابستگی برهانم. 

ادامه مطلب ...

عشق باید رایحه تو باشد

عشق  رابطه  نیست .
عشق نباید خود را جمع کند .
عشق   باید خود را بگستراند.
عشـق  باید  خاصیت  تو  باشد.
عشق باید شخصیت تو  باشد.
عشق باید وجود  تو  باشد.

عشق باید رایحه توباشد 

 

 

برگرفته از : http://delovan.blogsky.com/

دمدمه نای-درباره مولانا

دمدمه نای

جلال الدین محمد بلخی که به تاریخ ششم ربیع الاول 604 هـ .ق در شهر بلخ پا به عرصه وجود گذاشت بی شک بزرگترین شاعر متصوف ایران است او خود را از نوادگان ابوبکر خلیفه اول میداند و پدرانش در بلخ همه از علما بودند.

مگر 12 سال در زادگاهش همه روزگاران زنده گی خود را خارج از بلخ به سر برد.هنوز سیزده سال از بهار زنده گی اش سپری نشده بود،پدرش بهاالدین مشهور به بهاولد رخت کوچیدن از میهن را به دوش بربست .گسترش فساد اخلاقی و سیاسی در دستگاه حکومت محمدخوارزمشاه تیره گی مناسبات بهاولد با خوارزمشاه،گسترش بسترهای داغ تشنج اجتماعی – سیاسی که به هویدا شدن وضع در جهت یورش مغولان منجرشد،پدر مولوی را به هجرت واداشت .

ادامه مطلب ...

دانشگاههای معتبر و معروف جهان

دانشگاههای معتبر و معروف جهان

دانشگاه شانگهای چین به رسم هر سال فهرست رده بندی سالیانه بهترین دانشگاه های جهان را منتشر کرد. مانند هر سال دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست آمریکا با فاصله زیادی از سایر دانشگاه ها در صدر این رده بندی است.  

2242-1.JPG

ادامه مطلب ...

گوته و اسلام

گوته و اسلام

یوهان ولفانگ گوته بزرگ ترین شاعر آلمانی که علاقه اش به اسلام علاقه ای درونی و خارج از قواعد معمولی ست.

. نخستین جلوه ی این علاقه در دوران جوانی گوته یعنی 23 سالگی اوست که مدحی بسیار زیبا در وصف پیامبر گرامی اسلام می سراید. در 70  سالگی نیز آشکارا بیان می کند که در این اندیشه است که همه شب های قدر را که قرآن در آن نازل شده است،شب زنده داری کند بین 23 تا 70 سالگی نیز به شیوه های مختلف علاقه خود به اسلام را نشان داده است . گرایش گوته به اسلام بیش از هر چیز دیگر در دیوان شرقی غربی او نمود پیدا می کند . یکی از ابیات شگفت انگیز دیوان ،بیتی است که شاعر در آن گمان این که مسلمان است را منتفی نمی داند.

ادامه مطلب ...

نیایش

خدایا !

هر که با تو به راه افتاد و در مسیر تو گام زد  

غریق روشنی است و آیینه ی جلوه های رحمانیو هر که به تو آویخت ، به ریسمان تو چنگ زد ،پشت و پناه از تو طلب کر د 

 

 میهمان آرامش است و 

 اطمینان ، همسایه دیوار به دیوار قلب اوست .

جملاتی زیبا از انیشتین

 

دوچیز بی‌پایان هستند:  

 

 اول «منظومه شمسی»، دوم «نادانی بشر»،  

           

         در مورد اول زیاد مطمئن نیستم.

ادامه مطلب ...

روشهای مبارزه با بحران بی شوهری!!! -طنز

در راستای اینکه بحران بی شوهری در جامعه امروز به وجود آمده کلیه خانمهای محترم می تونن از روش های زیر استفاده کنن و البته مراقب باشن که سوءاستفاده نکنن .

۱ـ روش کوزه ای : همان روش قرن های قدیم که دختر کوزه به دوش به سمت رودخانه می رفت پسر به کوزه می خوره کوزه بشکست و بعد چنین گفته اند که : اگر با من نبودش هیچ میلی ... چرا ظرف مرا بشکست لیلی

نتیجه گیری : بحران ازدواج حال حاضر بخاطر لوله کشی شدن آبه .

ادامه مطلب ...

خاطره پروفسور حسابی از ملاقات با انیشتن

پروفسور حسابی چند نظریه مهم در علم فیزیک داشتند که مهم ترین و آخرین آن ها نظریه بی نهایت بودن ذرات بود , در این ارتباط با چندین دانشمند اروپایی مکاتبه و ملاقات می کنند و همه آنها توصیه می کنند که بهتر است که بطور مستقیم با دفتر پروفسوراینشتن تماس بگیرد بنابراین ایشان نامه ای همراه با محاسبات مربوطه را برای دفتر ایشان در دانشگاه پرینستون می فرستند بعد از مدتی ایشان به این دانشگاه دعوت میشوند و وقت ملاقاتی با دستیار اینشتن برایشان مشخص میشود پس از ملاقات با پروفسور شتراووس به ایشان گفته می شود که برای شما وقت ملاقاتی با پروفسور اینشتن تعیین می شود که نظریه خود را بصورت حضوری با ایشان مطرح کنید. پروفسور حسابی این ملاقات را چنین توصیف می کنند:

ادامه مطلب ...

عشق-شعر مشیری

 عشق 

عشق، هر جا رو کند آنجا خوش است.

گر به دریا افکند دریا خوش است.

 

گر بسوزاند در آتش، دلکش است.

ای خوشا آن دل، که در این آتش است.

ادامه مطلب ...

دعا

ای خدایی که آموختی آنچه به دیگران نیاموختی 

 ای خدایی که قدرت فهم عطا نمودی 

 ای خالقی که بر تر از همه چیزی و هیچ به تو نیاز ندارد 

 ای خالق زیبای بی نیاز من ای که نیاز نیز محتاج تو است

ادامه مطلب ...

زن از نگاه پیامبر (ص)

معیاری برای محبوبیت

زن از نگاه پیامبر (ص)

لاش و فعالیت زن در منزل، نقش به‏سزایى در رشد و تکامل خانواده از نظر تربیتى، فرهنگى، اخلاقى و اقتصادى دارد. متأسفانه در گذشته تلاش زنان بر اثر تحقیر، ارزش و قیمتى نداشت. رسول خدا - ص - با توجه به نقش عمده و حیاتى زن در سعادت خانواده، به تلاش زن، چنان ارزش و قیمت داد که در ردیف ارزش و قیمت پیکار مجاهدان فى سبیل الله قرار گرفت؛ چنین نگاهى به ارزشمندى فعالیت زنان، حکایت از جایگاه والاى زنان در نزد خداوند سبحان و رسول برگزیده او دارد.

ادامه مطلب ...

مهریه جالب دختران علیرضا افتخاری

مهریه جالب دختران علیرضا افتخاری 

علیرضا افتخاری و دخترانش

 

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا افتخاری یکی از خوانندگان محبوب سنتی ایران، مهریه دخترانش را حفظ قرآن کریم و غزلیات حافظ شیرازی قرار داده است که که تا کنون داماد بزرگش 350 غزل حفظ کرده و داماد کوچکش 8 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است. این در حالی است که تعیین مهریه های سنگین و نجومی چنان مرسوم شده است که مانند دیگر رسومِ دست و پا گیر، سدی بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان شده و بهتر است ما نیز با پیش گرفتن چنین سنت های حسنه ای راه ازدواج را برای جوانان آسان کنیم.

 

ترفند: دسترسی سریع‌تر به دکمه‌ها در آفیس 2007

ترفند: دسترسی سریع‌تر به دکمه‌ها در آفیس 2007

یکی از ایراداتی که بسیاری به Office 2007 می‌گیرند، Ribbon (ریبون یا نوار) بزرگی است که در بالای رابط کاربری جدید قرار گرفته است. علاوه بر بزرگی بی‌جهت، ایراد اصلی این است که مثل آفیس 2003 همه دکمه‌ها و نوار ابزارها با یک کلیک در دسترس نیست. بلکه باید اول متوجه شوید که دکمه مورد نظر شما به کدامیک از تب‌های این ریبون مربوط می‌شود و سپس در آن ریبون دنبال آن بگردید و هر بار هم که با آن دکمه کار دارید، همین کارها را انجام دهید! در حالی که قبلأ همه دکمه‌ها بالای محیط کاری بودند و با یک کلیک به آن‌ها دسترسی داشتیم. اما مایکروسافت برای حل این مشکل راهی نیز در نظر گرفته است که دسترسی شما به دکمه های مختلف ریبون را آسانتر می‌کند. در این ترفند قصد داریم آن را برای شما بازگو کنیم.

ادامه مطلب ...