از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

سرویس فوق العاده BBC برای هواشناسی

سرویس فوق العاده BBC برای هواشناسی

حتما با سرویس bbc برای هواشناسی آشنایی دارید(اینجا). سرویسی که هواشناسی منطقه مورد نظر شما را با دقت هر چه تمام تر انجام میدهد. در این سرویس، شما میتواند از وضعیت هوای منطقه مورد نظرتان تا ۴ روز بعدی نیز اطلاع یابید. در این نوع هواشناسی شما میتوانید حداکثر و حداقل دما، فشار هوا، رطوبت و همچنین از سرعت وزش باد اطلاع پیدا کنید.
اما به تازگی bbc، یک سرویس جدید به سیستم هواشناسی خود اضافه کرده است که میشود گفت برای من حداقل یک جورایی فوق العاده بود.



بر روی WEATHER BETA کلیک کنید تا وارد بخش جدیدی از هواشناسی bbc شوید. بخش جدید هواشناسی bbc هنوز به طور کامل مثل اینکه طراحی و تکمیل نشده است. به هرحال آن چیزی که بیشتر نظر من رو جلب کرد، قسمت تماشای وضعیت هوا در طول ۵ روز به صورت نقشه بود.

همانطور که میبینید نقشه هواشناسی و وضعیت ابرها و تغییرات جوی به صورت یک سری عکس های پیوسته نمایش داده می شود. در مجموع ۱۰ تصویر پیوسته برای ۵ روز، نمایش داده میشود. که برای مثلا روز شنبه هم وضعیت هوا در شب و هم در روز، در نظر گرفته شده است.
در همین نقشه و در tab بعدی میتوانید وضعیت دمای هوا را هم بر روی نقشه ببینید. البته در آخرین tab، یعنی tabیی که مربوط به فشار هوا میشود، به علت وجود مشکلات فنی، فعلا نمایش داده نمیشود(خود bbc اینطور میگوید).
به هر حال، این نسخه ابتدایی و بتا است و به وجود آمدن اینچنین ایراداتی، معمول است. ولی باید قبول کرد که هواشناسی جدید bbc چیزهای جدیدی دارد و شیوه انتقال اطلاعات را به کاربر بسیار بهبود بخشیده است. 

 

برگرفته از http://www.1reza.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد