از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

هدایت پروژه "قلب اروپا" توسط یک ایرانی

هدایت پروژه "قلب اروپا" توسط یک ایرانی

پروژه "قلب اروپا" (EuHeart) با حضور مستقیم پروفسور رضا رضوی استاد ایرانی کالج سلطنتی لندن با هدف هماهنگ سازی تازه ترین فناوریهای پزشکی ارائه شده در زمینه مدلسازی قلب و عروق و محاسبات لازم برای ارتقای وضعیت سلامت بیماران قلبی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت فیلیپس در این پروژه هدایت کنسرسیومی متشکل از تیمهای تحقیقاتی، آکادمیک و پزشکی برجسته اروپایی را برعهده گرفته تا در پایان یک دوره 4 ساله هدف مهم و تعریف شده ای همچون یکپارچه سازی فناوریهای ابداعی در زمینه کمک به بیماران قلبی و عروقی محقق شود.

این کنسرسیوم متشکل از بیمارستانها و دانشگاههایی از آلمان، هلند، اسپانیا، انگلیس،فرانسه و بلژیک است که طی 4 سال و با فعالیت مسمتر 16 دانشگاه و مرکز آموزش عالی بالغ بر 14 میلیون یورو به عنوان بودجه تحقیقاتی جذب خواهد کرد.

پروفسور رضا رضوی

در پروژه بزرگ EuHeart فازهای درمانی بیماران قلبی در سطوح گوناگون مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

شرایط خاصی که محققان این دانشگاهها در قالب این پروژه به آن توجه خواهند داشت شامل نارسایی های قلبی و عروقی، اختلالات ضربان قلب و مواردی از این دست خواهد بود.

کنسرسیوم  EuHeart هدف اصلی خود را بر روی توسعه مدلهای رایانه ای قلب انسان متمرکز خواهد کرد تا با استفاده از آن و یک سری داده های کلینیکی برای هر بیمار قلبی با شرایط خاص خود نسخه های درمانی مربوط به آن ارائه شود.این داده ها می توانند پرتونگاری مقطعی محاسباتی، MRI اندازه گیریهای جریان و فشار خون باشند.

مدلهای رایانه ای که در این پروژه ارائه خواهند شد با رفتار قلب و شاهرگ آئورت در بافتها و اندامهای مرتبط ترکیب شده تا با استفاده از آن بتوان نسخه درمانی مؤثر برای بیماران اراده کرد.

پروفسور رضوی استاد ایرانی علوم قلبی عروقی و رئیس کمیته علوم تصویربرداری کالج سلطنتی لندن به عنوان عضو برجسته این پروژه و هماهنگ کننده کلینیکی  EuHeart حضور دارد.

وی با اشاره به قابلیتهای گسترده این پروژه اروپایی گفت: با استفاده از  EuHeart می‌توان آینده روشنی برای درمان مؤثر بیماران قلبی و عروقی متصور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد