از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

کاشف ویروس ایدز: کشف واکسن ایدز تا پنج سال آینده

پروفسور فرانسوی "لوک مونتانیه" برنده نوبل پزشکی سال 2008، روز گذشته در حاشیه کنفرانسی در پایتخت سوئد بر دیدگاه خود جهت ساخت...

پروفسور فرانسوی "لوک مونتانیه" برنده نوبل پزشکی سال 2008، روز گذشته در حاشیه کنفرانسی در پایتخت سوئد بر دیدگاه خود جهت ساخت واکسن ایدز تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه(INA)، پروفسور "لوک مونتانیه" کاشف ویروس ایدز و برنده جایزه نوبل رشته پزشکی سال 2008 روز گذشته در حاشیه یک کنفرانس خبری در "استکهلم" پایتخت سوئد خاطر نشان کرد: تعیین زمان دقیق ساخت واکسن ایدز برای من خیلی مشکل است. ولی به احتمال زیاد این واکسن چهار تا پنج سال آینده ساخته خواهد شد.

کاشف ویروس ایدز خاطر نشان کرد: ساخت واکسن پیشگیری از بیماری عالم‌گیر ایدز به مراتب سخت‌تر از ساخت واکسن درمانی این بیماری مهلک است.

برنده جایزه نوبل پزشکی سال 2008 اظهار داشت: ویروس HIV که عامل بیماری ایدز است، ویروسی بسیار قوی است. بیماری ایدز نیز بیماری بسیار پیچیده و کشنده است. ما در حال حاضر در حال بررسی و تحقیق بر روی این ویروس هستیم تا به چگونگی عمل کرد آن پی برده و بتوانیم واکسن درمان آن را بسیازیم.

آمار منتشر شده حاکی از این مساله است که تا کنون 25 میلیون نفر در سطح جهان براثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود گذشت سال‌های طولانی از کشف HIV عامل بیماری ایدز ، گسترش این بیماری کشنده در جهان موجب شده که اهمیت این کشف روز به روز برجسته‌تر شود. شاید به همین خاطر بود که جایزه نوبل پزشکی امسال به دو محققی اعطا شد که کاشف این ویروس خطرناک هستند.

پروفسور "فرانسوا باره سینوسی" و پروفسور "لوک مونتانیه" دو محقق فرانسوی هستند که در ماه می‌سال 1983 کشف یک ویروس جدید در بدن یک بیمار مبتلا به ایدز را گزارش دادند. پروفسور "لوک مونتانیه" پس از دریافت جایزه خود، اعلام کرد که جایزه خود را به بیماران مبتلا به ایدز تقدیم می‌کند و اظهار امیدواری کرد که در چند سال آینده یک واکسن درمانی برای این بیماری عرضه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد