از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

سرعت اینترنت همراه اول سه برابر می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دولتی گفت : با ارتقای شبکه همراه اول به نسل 75/2(EDGE )سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل به سه برابر افزایش می یابد.
 

"وحید صدوقی"در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار برنامه بهینه سازی سرویس GPRS و ارتقا شبکه برای ارائه سرویس های نسل 75/2(EDGE) را در برنامه های آتی خود قرار داده است که برای این منظور حداقل دو مرکز BSC (کنترل کننده ایستگاههای پایه (به صورت پایلوت در تهران نصب و راه اندازی کرده ایم.
وی با بیان اینکه تست های لازم برای ارتقای شبکه همراه اول به EDGE در حال انجام است ، ادامه داد: تا زمانی که تایید نهایی را دریافت نکرده ایم نمی توانیم سرویس را بطورکامل فعال کنیم .
صدوقی اظهار داشت: فعلا این سرویس به صورت آزمایشی در دو منطقه تهران فعال شده است و تمامی تلاشمان این است که بتوانیم این سرویس را در سریعترین زمان ممکن در کل شبکه مورد استفاده قرار دهیم.
صدوقی همچنین با بیان اینکه توسعه شبکه همراه اول در آینده تلفیقی از نسل های دوم و سوم تلفن همراه خواهد بود، گفت: برای نرم افزار شبکه تجهیزاتی خریداری خواهیم کرد که نسل دوم و سوم را پوشش دهد.
وی گفت: در این خصوص با چندین وندور(شرکت پیمانکاری ) آسیایی و اروپایی وارد مذاکره شده ایم تا پایلوت این طرح را در کشور نصب و راه اندازی کنند.
سرویس GPRS اپراتور اول تلفن همراه هم اکنون در استان تهران ، کرج ،استانهای شمالی  و تمامی مراکز استان های کشور فعال است.
در زمان حاضر سرعت سرویس GPRS بین 30 تا 50کیلوبیت در ثانیه است و هزینه استفاده از سرویس در زمان اوج ترافیک (peak) از ساعت 8 الی 23 به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 8/14ریال و در زمان غیر ‎اوج ترافیک ( off peak) از ساعت 23 الی 8 روز بعد و همچنین روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات چهارریال است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد