از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

موتور جستجوی مهم تر از گوگل

فیزیک دان مشهور بریتانیای در ماه می ۲۰۰۹ قصد ارائه یک موتور جستجو را دارد که به گفته متخصصان می تواندمهم تر از گوگل باشد .

پروفسور استفان ولفرام موسس شرکت نرم افزاری Wolfram Research اطلاع داد که بخش عمده فاز اول” موتور محاسباتی دانش ” به اتمام رسیده .بسیاری از موتورهای جستجوی کنونی نظیر گوگل و یاهو مابین بیلیون هاصفحه اینترنتی جستجو می کنند و بر اساس کلمات کلیدی و یا عبارات مجموعه جوابی را برای پرسش شما ایجادمی کنند .پروفسور ولفرام می گوید : در حال حاضر ما به پرسش های پاسخ می دهیم که قبلآ به تناوب پرسیدهشده باشد ولی امکان پاسخ به سوالات جدید را نداریم .

 

موتور جستجوی این فیزیک دان زاده لندن که فعلآ نام “wolfram Alpha ” به خود گرفته می تواند متوجه مقصودشما شده و برای شما یک پاسخ کوتاه پیدا می کند.

به عنوان مثال  ” اتم هیدروژن چند تا پروتون دارد ؟ ” و یا ” مرکز بین المللی فضای کجا واقع شده ؟ ” .

پروفسور ولفرام می گوید تنها یک فیلد ورودی داده ساده رابط بین شما با سیستم غول پیکرشامل تریلیون ها دادهطبقه بندی شده و میلیون ها خط الگوریتم میباشد.چنین قابلیت پردازش زبان طبیعی خوانده میشود یعنی قابلیتدرک زبان روزمره انسان توسط ماشین.

چنین سیستمی تنها در فیلم های علمی تخیلی تاکنون دیده شده .نسخه آلفا این موتور جستجو می تواند به سوالاتیدر زمینه تکنولوژی ، جغرافی ، آب و هوا ، آشپزی ، تجارت ، مسافرت ، مردم و موسیقی پاسخ دهد.پروفسورولفرام می گوید مردم از ۵۰ سال پیش تاکنون انتظار دارند که کامپیوتر پاسخ پرسش های آنها را بدهد چیزی کهتاکنون یک چالش محسوب میشده .

پیوست : چند تا نکته یکی اینکه انسان های مثل پروفسور ولفرام نشون میدن که تلاش و فکر یعنی چی ، موضوعیکه خیلی ها تنها در کتاب های هوش مصنوعی خوندن این آدم ها تبدیل به واقعیت می کنن و در ضمن این افراد هستندکه سبد بسکتبال موفقیت و سنجش رو بالا می برند . دوست داشتنی هستید ، دوست داشتنی . 

 

موتور جستجوی ولفرام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد