از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

لاریجانی : فردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد معتاد بود نه جانباز

رئیس مجلس با اشاره به خودسوزی فردی در مقابل مجلس گفت: طبق بررسی‌های که حراست مجلس به عمل آورده است مشخص شده ایشان هیچگونه سابقه جبهه و جنگ و جانبازی نداشته بلکه سابقه زندان و اعتیاد و ... داشته است.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری آئین نامه‌ای با استناد به بند 11 ماده 23 آئین نامه داخلی مجلس مربوط به حفظ شأن و جایگاه مجلس گفت: از روز گذشته که حادثه‌ای ناگوار مقابل مجلس اتفاق افتاد و فردی با ریختن بنزین روی خود، خودسوزی کرد، در رسانه‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها علت این خودسوزی اینگونه اعلام شد که نمایندگان مجلس به فرد یاد شده اجازه ملاقات نداده بودند.
وی افزود: موضوع جانباز بودن یعنی استفاده از جایگاه مقدس جانبازی از دیگر مواردی بود که رسانه‌ها به آن پرداختند و به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کردند که هر دو مورد خطا و غیرواقعی است.
بروجردی تصریح کرد: بر اساس استعلام صورت گرفته از بنیاد شهید انقلاب اسلامی و استانداری تهران، این فرد به هیچ وجه سابقه جبهه و جانبازی نداشته است.
وی افزود: نمایندگان تهران جناب آقای کوثری در تاریخ 25/9/87 به ایشان وقت ملاقات داده و با شنیدن مشکلات ایشان برای او اقدامات لازم را انجام دادند و آقای کاتوزیان نیز در تاریخ 7/10/87 اقدام مشابهی را انجام دادند و آقای فدائی نیز در تاریخ 5/11/87 با ایشان ملاقات کردند و مشکلات ایشان را شنیدند و اقدام کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: انتظار ما به عنوان مجلس از رسانه‌ها این است که چنین خبر حساسی را در این موقعیت مهم یعنی 30 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که یک فرد جانباز به علت بی‌توجهی خودسوزی کرده است بدون استفسار و دریافت خبر صحیح منتشر نکنند تا افکار عمومی بیهوده نگران شوند.
وی ادامه داد: این فرد بر اساس مستندات موجود جانباز نبوده و نمایندگان تهران در سه مورد به ایشان اجازه ملاقات دادند و مشکلاتشان را پیگیری کردند و خودسوزی به علت سابقه روحی و روانی ایشان بوده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه تذکر شما بجا بود، اظهار داشت: در بررسی که حراست مجلس در این خصوص به عمل آورده است مشخص شده است که ایشان هیچ‌گونه سابقه جبهه و جانبازی نداشته بلکه سابقه زندان و اعتیاد و مشکلاتی از این دست داشته است که هیچ ارتباطی با امور جانبازی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد