از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

بررسی طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌‏ها در مجلس

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: 

 طرح تصویب تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌‏ها  

در مجلس بررسی م‍ی ‌‏شود.


بحث جداسازی جنسیتی یکی از پروژه‌‏هایی است که به طور متناوب طی سال‌‏های اخیر دنبال شده است و بسیاری از دانشجویان به طرح تفکیک جنسیتی اعتراض کرده‌‏اند.

طرح سهمیه‌‏بندی جنسیتی با مخالفت شدید سازمان‌‏ها و فعالان حقوق دانشجویان رو به رو شده است. با این حال یکی از اعضای انجمن دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد قم خبر داد.

وی افزود: در دانشگاه آزاد قم سه روز اول هفته به دخترها و سه روز دیگر به پسرها اختصاص دارد.

اما با این حال فاطمه آجرلو، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از این موضوع اظهار بی‌‏اطلاعی کرد و گفت: موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌‏ها باید در مجلس بررسی شود.

فاطمه آجرلو جداسازی جنسیتی فقط در بعضی از واحدهای دانشگاهی را آسیب رساندن به حوزه علمی و آموزشی دانشگاه‌‏ها عنوان کرد و اظهار داشت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌‏ها باید از نظر علمی بررسی شود و اگر نتیجه این بود که جداسازی آسیبی به روند علمی و آموزشی دانشگاه وارد نمی‌‏کند باید دستورالعمل آن برای تمام دانشگاه‌‏ها ابلاغ شود و در غیر این صورت هیچ دانشگاهی نباید این کار را انجام دهد.

وی در ادامه به فضای نامناسب فرهنگی در دانشگاه‌‏ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فضای فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌‏های دولتی و آزاد مورد قبول نیست و باید در مباحث جامعه شناختی و روان‌‏شناختی گفتمان و ریشه فرهنگی را مد نظر داشته باشیم.

 

 
منبع:ilna.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد