از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

نظر اوشو درباره کتاب آسمانی قرآن

نظر اوشو درباره کتاب آسمانی قرآن 

 

قرآن کتابی نیست که برای خواندن باشد، بلکه کتابی هست که باید آنرا سرود.

اگر تو آن را بخوانی اشتباه میکنی! اما اگر تو آن را سرودی شاید خدا را پیدا کنی!

قرآن توسط یک پژوهشگر یا فیلسوف و دانشمند نوشته نشده است. محمد کاملا بی سواد بود، او حتی نمیتوانست اسم خودش را بنویسد ولی او توسط خدا تسخیر شد بود؛ برای اینکه او کاملا پاک و معصوم بود، او انتخاب شده بود که این آواز را شروع کند و این آواز قرآن بود.

من زبان عربی را بلد نیستم و نمی فهمم. ولی میتوانم قرآن را درک کنم برای اینکه میتوانم آهنگ و زیبایی  آن نوای عربی را درک کنم.

چه کسی به معنا اهمیت میدهد!؟ وقتی تو زیبایی یک گل را می بینی آیا میپرسی این چه معنی دارد!؟ خود گل کافی است، وقتی شعله آتش را می بینی آیا میپرسی این چه معنی دارد؟! آتش کافی است، قشنگی معنی آن است.

این خیلی بی معنی است که اینچنین چیزی را معنی کنیم؛ اینچنین ریتمی که دارای وزن و زیبایی است پر معنی نیز هست - بنابراین قرآن این چنین است

 و من سپاسگزارم که انتخاب شدم از طرف خدا و یادت باشد خدایی به آن معنا که تو در ذهنت ساختی و فکر میکنی وجود ندارد! این یک درک و تجربه عمیق است، هیچکسی نیست که بمن اجازه داده باشد یا مرا انتخاب کرده باشد!

 متشکرم از خدا که اجازه داد بمن تا این قسمت را با قرآن تمام کنم - باید زیبا باشد! باید بی معنی باشد! بسیار پر اهمیت است ولی هنوز غیر منطقی و عجیب ترین کتاب در کل تاریخ بشر است و مانند این کتاب نداریم.

(اشو – از کتاب : کتاب هایی که دوست داشتم)  

 برگرفته از http://iranosho.iranblog.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
اشو شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:29 ب.ظ http://ods.blogfa.com

سلام!
خوب است وقتی مطلبی را از جایی بر میداری منبع آن را هم ذکر کنی!!
در ضمن اشو مطالب زیادی راجع به قرآن گفته!! دوبار تعریف کرده و دویست بار کوبیده!!اما اگر آنها را هم بخواهی در وبلاگت بگذاری یک شبه اعدامت میکنند!!
موفق باشی

سلام

ممنون از تذکرتون .منبعش را هم گذاشتم .خوب من از این نظر اوشو خوشم اومد و تو وبلاگم گذاشتم . اما نظریات دیگشو که باعث اعدامم بشه( و حتما باب طبع منم نیست) نمیذارم . از جونم که سیر نشدم .

ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدی . شما هم موفق باشی .یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد