از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تصویر سازی ذهنی جهت خوددرمانی و موقعیت های ناگوار

تصویر سازی ذهنی جهت خوددرمانی و موقعیت های ناگوار 

 

استفاده نیروی ذهن به منظور تصویر سازی ذهنی با هدف خوددرمانی می تواند درمانی موثر باشد. این روش نوعی تلقین بصری است که می توان آن را به همراه تلقین کلامی مورد استفاده قرار داد. محدوده کاربرد این روش می تواند به گستردگی نیازهای شما باشد.

استفاده نیروی ذهن به منظور تصویر سازی ذهنی با هدف خوددرمانی می تواند درمانی موثر باشد. این روش نوعی تلقین بصری است که می توان آن را به همراه تلقین کلامی مورد استفاده قرار داد. محدوده کاربرد این روش می تواند به گستردگی نیازهای شما باشد.
در تمرین های پیشین دیده اید که شبکه شعور چگونه به شما امکان میدهد که با هر یک از بخش های بخش های بدن تان تماس برقرار کنید. همچنین پی برده اید که بدن به این ارتباط شما با شیوه هایی دور از انتظار پاسخ می دهد. بدن دارای قابلیت خوددرمانی طبیعی است که همواره فعال است. مگر در مواردی که ما به طریقی همچون ارسال پیام های منفی در کار آن مداخله می کنیم. این قابلیت , عملکردی از نیروی تعادل بخش در تمام سلول های زنده بدن شماست که بر اساس آن , اگر جایی از بدن شما دچار آسیب شود , سلولها فورا در صدد ترمیم آن و برقراری تعادل بر خواهند آمد.
شما می توانید با استفاده از تصویر سازی های ذهنی سازنده با روند خوددرمانی بدن همکاری کنید و شاهد پاسخ بی نهایت مثبت بدن به این همکاری باشید . این تمرین را می توانید در مورد خود یا برای آموزش این روش خود درمانی به دیگران به کار گیرید.

می توانید این تمرین را در مواقعی که دچار حادثه می شوید یا پس از یک عمل جراحی برای تقویت قابلیت خود درمانی بدن ابه انجام برسانید.خود را در راحت ترین وضعیت ممکن قرار دهید و بدن تان و ذهن تان را وانهاده سازید  . آرام و طبیعی تنفس کنید.
اکنون بگذارید ذهن تان بر ناحیه آسیب دیده بدنتان تمرکز کند و افکاری مملو از عشق را به آنجا ارسال دارد. ببینید که همه سلول های آن اندام یا بافت آسیب دیده فعال میشوند تا با بیشترین سرعت ممکن عمد خود درمانی را به اجرا در آورند . ببینید که جریان خون تمام مواد غذایی را که سلولها برای انجام وظیفه خود نیاز دارند با آنها می رساند.
اگر احساس میکنید انباشتن آن ناحیه از رنگ موثر است , ببینید که نور آنجا را می پوشاند و به فرایند مربوطه کمک می کند.
این تصوی سازی  ذهنی را تا هر زمان که تمایل دارید ادامه دهید .از قوه الهام خود برای افزودن هر چیز لازم دیگر , کمک بگیرید . بگذارید آن ناحیه آسیب دیده به شما بگوید که روند درمان چه زمانی کامل می شود. از این باببت سپاسگذاری کنید.
این تصویر سازی ذهنی را در صورت لزوم تکرار کنید. به یاد داشته باشید که به هنگام انجام این کار شما نباید نگران باشید بلکه احساس کنید که در حال در دست گرفتن مهار اوضاع هستید. با این کار شما در واقع کمکی به روند خوددرمانی بدنتان می کنید . مطمئن شوید که افکار شما به شیوه ای مثبت در این روند مداخله می کند.
به کار گیری انرژی های شفابخش در موقعیت های ناگوار
گاهی برخی پیش آمد ها یا رفتار ها نیازمند انرژی های شفابخش هستند . به عنوان مثال ممکن است که شما پس از بگو مگو یا اختلاف نظر  با کسی که بین شما و او فاصله ایجاد کرده است , از این موضوع پشیمان شوید و در یابید رفتارتات چنان غیر سازنده و مخرب بوده است که هیچ کمکی به حال هیچ یک از شما نمیکند. ممکن است دوست داشته باشید که این پیشامد را رفع و رجوع کنید , اما ندانید که چگونه دانش تصویر سازی ذهنی و خود درمانی را در این مورد بکار گیرید.

شخصی زمانی با همسرش بگو مگو کرد و سپس از این کار پشیمان شد در موقعیتی مشابه قرار داشت . او قادر نبود صبحانه اش را به پایان ببرد بنابراین چمدانش را برداشت و بدون خداحافظی با شتاب از خانه بیرون رفت. قرار بر این بود که او دو روز آینده برای یک ماموریت کاری در مسافرت به سر برد. . هنگامی که مشغول رانندگی به سوی ایستگاه قطار بود , در مورد ابراز خشم و پرخاش به همسرش احساس ناراحتی می کرد و از بکار بردن کلمات خش , و خداحافظی نکردن از او پشیمان بود. دلش می خواست در این مورد کاری انجام دهد. این بود که در سالن ایستگاه تلاش ناموفقی برای تماس تلفنی با همسرش به خرج داد . او قبلا یک شیوه تصویر سازی ذهنی را آموخته بود و پیش بینی می کرد می تواند آن را در این موقعیت امتحان کند.
زمانی که اریک در داخل کوپه قطار ارتباط بین خود و همسرش را مجسم کرد, طناب صورتی رنگی به او نمایانده شد که بیش از اندازه کشیده و ساییده شده بود. بنابراین کوشید در تصورش با به کارگیری نور صورتی و طلائی این ارتباط را ترمیم کند. بعد از آن روز , سر جلسه کاری به او اطلاع دادند که پشت تلفن او را می خواهند. همسرش بود. اریک پس از اینکه با همسرش صحبت کرد احساس کرد که آن دو از یکدیگر جدا نیستند.
به کار گیری انرژی های شفابخش در موقعیت های ناگوار به شیوه های متعددی امکان پذی است . تمرین تصویر سازی ذهنی زی یکی از این شیوه هاست.

تمرین:
در تصور خود موقعیت مورد نظر را که نیازمند انرژی های شفابخش است در نظر آوریدو چنین رویکردی به آن داشته باشید. لازم نیست به مرور آنچه قبلا روی داده بپردازید. صرفا این موقعیت را در زمان حاضر فرض کنید.
در چشمان ذهن تان طرف مقابل خود را ببنید . به او بگویید که شما چقدر درمورد این پیش آمد متاسف هستید و قصد دارید آسیب ایجاد شده را با کمک او ترمیم کنید. صبر کنید تا ببینید که آیا او پاسخ میدهد یا نه , و هرچه را که او می گوید بپذیرید .
اکنون آن موقعیت را همچون شخصی که در بالا گفته شد در شکلی نمادین ببینید. در صورت تمایل می توانید خود و دیگر افراد را به آن اضافه کنید. به نظر می رسد این موقعیت به چه نوع انرژی شفابخشی نیازمند است؟
اگر آن موقعیت به مقداری نیروی عشق نیازمند است , شکل نمادین خود را فرورفته در نور صورتی ببینید.
اگر نیازمند حمایت و تقویت است , ببینید که نماد شما در یک نور طلائی فرورفته است.
  سر انجام اشخاص درگیر ماجرا را خندان و دوباره در کنار هم ببینید . شما اکنون انچه را می توانستید از راه دور انجام دهید به انجام رسانده اید.این موقعیت را به دست نیروهای برتر بسپارید و در این باره آسوده باشید.


نوشته جک آنجلو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد