از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

برترین کشورها در ارائه اینترنت پرسرعت

برترین کشورها در ارائه اینترنت پرسرعت

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد دو کشور سوئد و هلند در زمینه ارائه با کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت در اروپا برترین رتبه را کسب کرده‌اند.

لت این مساله استفاده گسترده از کابل‌های فیبر نوری و به روز رسانی تجهیزات مخابراتی و زیرساخت‌های مورد نیاز اعلام شده است.

از سوی دیگر بررسی‌های مشترک دانشگاه آکسفورد و Ovied که با حمایت شرکت بزرگ سیسکو انجام شده نشان می‌دهد کشور ژاپن از بهترین زیرساخت‌های موجود در جهان برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار است، زیرا این کشور نیز از شبکه‌های فیبرنوری بهره می‌برد.

این بررسی نشان می‌دهد تنها ژاپن زیرساخت‌های لازم برای استفاده از نسل جدید سرویس‌های اینترنتی و از جمله سرویس‌های پرسرعت چندرسانه‌ای را ایجاد کرده است. از سوی دیگر کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان، اسپانیا و ایتالیا از حداقل کیفیت لازم برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به دور بوده و سرویس‌دهی آنها کمتر از حد متوسط بوده است.

برای انجام این بررسی 8 میلیون آزمایش در ماه می گذشته انجام گرفته و سرعت دانلود و آپلود دیتا در 42 کشور جهان بررسی شده است. هدف از انجام این مطالعه بررسی شرایط کشورهای مختلف جهان برای بهره‌مندی از نسل جدید برنامه‌های کاربردی تحت وب و به خصوص دسترسی به برنامه‌های ویدیویی با کیفیت و دقت بالا در فضای مجازی اعلام شده است.

در این مطالعه وضعیت کشورهای اروپایی ، آمریکایی، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) ، برزیل، روسیه، هند و چین مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعه نشان می‌دهد که نیمی از کشورهای مورد بررسی از اینترنت پرسرعت، با کیفیت و مورد نیاز برای ارائه سرویس‌های جدید تحت وب بهره‌مند هستند. 10 کشور برتر در این بررسی عبارت بودند از ژاپن، سوئد، هلند، لاتویا، کره جنوبی، سوییس، لتونی، دانمارک، آلمان و اسلوونی. در این کشورها دسترسی به اینترنت با سرعت بیش از 10 مگابیت در ثانیه به سادگی و با بهای مناسب امکان‌پذیر است.

در این گزارش تصریح شده که موفقیت سوئد و هلند در اروپا حاصل افزایش سرمایه‌گذاری برای گسترش شبکه فیبر نوری، افزایش رقابت میان شرکت‌های بخش خصوصی و نیز تاکید دولت بر سیاست‌گذاری و خط مشی‌های طولانی مدت خود است.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاری اولیه ژاپن در زمینه ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند مخابراتی و ارتباطاتی موجب شده تا این کشور از تمامی کشورهای جهان برتر باشد.

کی دیگر از نتایج جالب این تحقیق آن است که بین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت ارتباطی وجود ندارد و به عنوان مثال افزایش ضریب نفوذ اینترنت موجب افزایش کیفیت آن نمی‌شود وبالعکس.

این تحقیق حاکی است که ظرف 3 تا 5 سال آینده استفاده از نسل جدید سرویس‌های اینترنتی که بهره‌مندی از آنها مستلزم دسترسی به پهنای باند فراوان است آغاز می‌شود و ضروری است کشورهای دیگر جهان نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورود به عصر نوین اطلاعات آماده شوند.

انجام دهندگان این تحقیق اظهار امیدواری کرده‌اند که دولت‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی با مطالعه نتایج این بررسی بیش از گذشته به ضرورت تسهیل دسترسی مردم، دولت و شرکت‌های بخش خصوصی به اینترنت پرسرعت پی ببرند.

از جمله شگفتی‌های این بررسی کسب رتبه برتر توسط برخی کشورهای در حال توسعه مانند لاتویا ، لتونی و استونی نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و روسیه است که به ترتیب رتبه های 16 و 17 را کسب کرده اند. کارشناسان معتقدند همین مساله نشانگر آن است که بسیاری از کشورهای در حال توسعه از توان و پتانسیل لازم برای پشت سرگذاردن ملل توسعه یافته جهان در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برخوردارند و می‌توانند از این طریق زمینه رشد و توسعه سریع خود را فراهم آورند.

 

منبع: خبرگزاری فارس 

 

برگرفته از  /http://www.tebyan.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد