از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

قالی ظریف و دستباف او-شعر عرفان نظر آهاری

قالی ظریف و دستباف او 

 

قلب من
قالی خداست
تار و پودش از پر فرشته هاست
پهن کرده او دل مرا
در اتاق کوچکی در آسمان خراش آفتاب
برق می زند
قالی قشنگ و نو نوار من
از تلاش آفتاب

***
شب که می شود خدا
روی قالی دلم
راه می رود
ذوق می کنم گریه می کنم
اشک من ستاره می شود
هر ستاره ای به سمت ماه میرود
***
یک شبی حواس من نبود
ریخت روی قالی دلم
شیشه ای مرکب سیاه
سال هاست مانده جای آن
جای لکه های اشتباه
***
ای خدا به من بگو
لکه های چرک مرده را کجا
خاک می کنند؟
از میان تار و پود قلب
جای جوهر گناه را چطور
پاک می کنند؟
***
آه
آه از این همه گناه و اشتباه
آه نام دیگر تو است
آه بال می زند به سوی تو
کبوتر تو است
***
قلب من دوباره تند تند می زند
مثل اینکه باز هم خدا
روی قالی دلم قدم گذاشته
در میان رشته های نازک دلم
نقش یک درخت و یک پرنده کاشته
***
قلب من چقدر قیمتی است
چون که قالی ظریف و دست باف اوست
این پرنده ای که لا ی تار و پودش است
هد هد است
می پرد به سوی قله های قاف دوست 

 

 

 

عرفان نظر آهاری

نظرات 1 + ارسال نظر
یاس باران دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.yasbaranzade.blogfa.com

سلام
آقای نظر آبادی
کتاب های کوچک و زیبای شما رو قبلا خونده بودم
اما خوشحالم که اشعار صمیمی و دلنشینتون رو تو سایت می خونم
خوشحال می شم به من هم سری بزنید

سلام دوست عزیز .
این شاعر محترم با این شعرای قشنگشون خانم هستند نه آقا .
خانم عرفان نظر آهاری .
سایتشون هم هست : http://www.nooronar.com/
امیدوارم به سایتشون سر بزنید .
در ضمن از اینکه با وبلاگ من هم سر زدید سپاس .
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد