از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند

بیماری که دچار فلج مغزی شده بود با ابتکار پزشک یکی از بیمارستان‌های تهران، به زندگی طبیعی خود بازگشت. فردی به نام «عسگر فرجی» که چند روز پیش دچار فلج مغزی شده بود پس از انتقال به یکی ازبیمارستان‌های تهران، از سوی پزشکان متخصص مشکوک به مرگ مغزی معرفی شد.

سرانجام این بیمار توسط نزدیکان به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شد و پس از بررسی‌های کامل و همچنین گزارش بیمارستان قبلی، پزشکان تأیید کردند که وی دچار فلج مغزی شده است.
از آنجایی که تاکنون درمانی برای افرادی که دچار فلج مغزی می‌شوند، وجود نداشته است، یکی از پزشکان بیمارستان که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز هست، کار درمانی وی را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌که بیمار یادشده سه روز در اغما به سر می‌برد، موفق شد وی را به حالت عادی بازگرداند.

حمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه که پزشک معالج این بیمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از آن‌که تیم پزشکی معالج این بیمار به این نتیجه رسید که وی دچار فلج مغزی شده است، معالجه وی را آغاز کردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که داروی اریتروپوئیتین که یک داروی کلیه است را به وی تزریق کنم.
وی ادامه داد: از آن جا که این دارو با دوز بالا تاکنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم که وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌که موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب کردم، در یک دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق کردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن کرد.
همایی افزود: پس از به هوش آمدن این بیمار، تمام کادر بیمارستان علاوه بر خوشحالی، حیرت زده شده‌اند و پرسنل بیمارستان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.

 با توجه‌ به این‌که تاکنون هیچ بیمار فلج مغزی بهبود نیافته است، اقدام این پزشک می‌تواند به عنوان یک موفقیت ارزنده در حوزه پزشکی محسوب شود.

 حال این بیمار خوش شانس هم‌اکنون رضایت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشک معالج وی، هم‌اکنون در بیمارستان قدم می‌زند و همچنین غذا می‌خورد. 

منبع سایت ایرانیان انگلستان 

بعد نوشت : تا نظر متخصصین امر چه باشد ؟

یک خبر مخدوش: "بیمار فلج مغزی به زندگی بازگشت"! - مرکز روزانه آموزش و توانبخشی مهدیه همدان

اظهارات پزشک معالج بیمار فلج مغزی بهبود یافته - الف

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به زندگی دوباره بازگرداند -تابناک

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند  - فارس

بیمار فلج مغزی به زندگی بازگشت - جام جم  

 

 

برگرفته از http://1ahari.blogfa.com/post-373.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد