از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تیری از تیرهای شیطان

تیری از تیرهای شیطان

ادم هست که پیرمرد قد کوتاه و سفیدموی و خوش‌روی همسایه، وقتی ما جوان‌تر‌ها را نصیحت می‌کرد، با همان لهجه و لبخند زیبای خودش می‌گفت:

اگر یه نفر از توی یه کوچه رد بشه و درِ خونه باز باشه و اون بنده خدا توی خونه را نگاه کنه و ناغافل یه تیری از خونه بیاد و به چشمش بخوره، خودش مقصره، چون نگاهش رو حفظ نکرده...!

گفتم: خب آدم موقع رد شدن، شاید توی خونه را هم ببینه؟!

گفت: دیدن با نگاه کردن فرق داره!

گفتم: چه فرقی دارد؟!

گفت: ‌آدما همه جا و همه چیز رو می‌بیند، ولی اگر روی یکی از اونها مکث کنن یا با قصد خاصی نگاه کنن، دیگه می‌شه نگاه کردن، نه دیدن!

گفتم: حالا اهمیتش چیه؟

گفت: مگه نشنیدی که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: «نگاه به نامحرم، تیری از ناحیه شیطان است.»

گفتم: ‌این تیر با ما چه کار می‌کنه؟

گفت: آدم رو از پا در می‌آره!

گفتم: حالا تکلیف چیه؟

گفت: «چشم بستن از نگاه به نامحرم که این نگاه، حرامه.»

 

 

منبع:

مجله طوبی، ش 28، محمدمهدی قدیمی .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد