از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تیم فاطیما سمبل مقدس فوتبال پرتغال

تیم فاطیما سمبل مقدس فوتبال پرتغال

فاطیما تنها تیم فوتبال جهان است که روی برگه بلیطش حک شده "مثل همیشه، بدون قیمت".

سال‌های سال از حادثه عجیب و تاریخی آشنایی 3 کودک قدیس، با بانویی پاک به نام فاطیما در کوه لوآلگرا پرتغال می‌گذرد. امروز تیم فوتبال فاطیما، به سمبلی از این شهر مقدس تبدیل شده است.

 تیم فاطیما سمبل مقدس فوتبال پرتغال

بازیکنان این تیم پرتغالی معمولا بدون حقوق و برای خدمت به عبادتگاه فاطیما پس از قبول شدن در آزمون پزشکی- ورزشی، به عضویت تیم در می‌آیند؛ اما معمولا کمک‌های خیریه مردم و هواداران شامل حال آنها می‌شود.

تیم فاطیما سمبل مقدس فوتبال پرتغال

قبل از هر بازی، نام‌های 3 کودک مأنوس با فاطیما یعنی لوسیا، جاکینتا و فرانسیسکو آورده می‌شود و پس از مراسم دعا و نیایش، بازیکنان برای حضور در میدان آماده می‌شوند.

بازی احساسی و فوق العاده تعصبی این بازیکنان، برای سایر تیم‌ها دردسر ساز شده است؛‌ به نوعی که این تیم در 4 سال گذشته با سرعتی عجیب، از دسته چهارم به دسته دوم صعود کرده و در جام حذفی امسال نیز با شکست دادن پورتو و اسپورتینگ لیسبون، بخت فراوانی برای قهرمانی دارد. حتی هواداران تیم رقیب نیز از موفقیت فاطیما خوشحال می‌شوند.

در وب سایت اختصاصی باشگاه فاطیما آورده شده است: "بلیط مثل همیشه، بدون قیمت"‌ به واقع نیز همینطور است و مردم ناحیه فاطیما، با اینکه از قشر ثروتمندی نیز نیستند؛ بلیط دیدارها را برای کمک و کارهای خیریه با چند برابر قیمت خریداری می‌کنند.

تیم فاطیما سمبل مقدس فوتبال پرتغال

در چگونگی و شرح حال حادثه 1917 بحث‌ها و نقل قول‌های فراوانی وجود دارد؛ اما حق با چه گروهی است، این روزها چندان اهمیت ندارد و قداست تپه فاطیما برای مردم آن ناحیه اثبات شده است.

این باشگاه به سال 1958 تاسیس شده و پدر مانوئل انریکه، کشیش آن زمان پرتغال، این ناحیه را به عنوان یک محیط فرهنگی- ورزشی به رسمیت شناخت و بازیکنش تا ابد به عنوان خادمین عبادگاه فاطیما شناخته شده‌اند.

روی کارلوس ویتوریا، سرمربی فاطیما با بازیکنانی گمنام اما متعصب، صعودی چشمگیری در فوتبال پرتغال داشته است.

مردان تیم فوتبال معبد فاطیما در دومین خیز خود برای قهرمانی جام حذفی پرتغال، پس از شکست دادن پورتو، اسپورتینگ را هم از پیش رو برداشتند. آنها در خانه اسپورتینگ لیسبون به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کردند تا به جمع 16 تیم برتر جام حذفی بپیوندند.

جالب است بدانید تیم فوتبال معبد فاطیما با پیروزی های خود حتی هواداران حریفان را نیز خوشحال می‌کند. این مسئله باعث سردرگمی رقبا شده است؛ به طوریکه بازیکنان نباید بعد از گلزنی به این آن، خوشحال شوند.

منبع : فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد