از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

افزایش مجردها باعث نکبت در جامعه می شود

رئیس سازمان ملی جوانان گفت؛ ترکیب جمعیتی کشور در وضعیتی قرار دارد که اگر به صورت همه جانبه و دقیق موضوع ازدواج مورد توجه قرار نگیرد، بدون شک در پنج سال آینده، کشور با بحران ازدواج مواجه خواهد شد. من در گذشته با برخی ملاحظات اعلام کردم در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار داریم و اگر تدابیر ویژه یی اتخاذ نشود، وارد شرایط بحرانی خواهیم شد.
علی اکبری با در نظر گرفتن سن ۱۸ تا ۲۵ سال برای دختران و ۲۱ تا ۲۷ سال برای پسران به عنوان سن مطلوب ازدواج، تعداد قطعی جوانان آماده ازدواج کشور را ۱۲ میلیون نفر اعلام کرد؛ در حال حاضر ظرفیت ۶میلیون واقعه ازدواج را داریم، اما پیش بینی ما برای امسال وقوع بیش از۹۰۰ هزار ازدواج است. به فرض که این میزان به یک میلیون برسد که بعید است، باز هم فاصله تا سطح مطلوب، بسیار زیاد است.


وی با بیان اینکه افزایش جمعیت مجرد در یک جامعه، باعث ایجاد نکبت، بدبختی و مصیبت فردی و اجتماعی می شود، با طرح این سوال که آیا این وضعیت قابل پیش بینی نبوده تا مقدمات آن فراهم شود، افزود؛ البته این وضعیت قابل پیش بینی بوده، توجه های اجمالی نیز گاهی اوقات به آن صورت گرفته، اما اصلاً در برنامه های کلان کشور جدی گرفته نشده است، امسال قرار است سند ملی خانواده کشور توسط سازمان ملی جوانان نوشته شود.
به گزارش ایسنا علی اکبری در اولین نشست سراسری هم اندیشی اندیشوران ازدواج با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مشهد گفت؛ برنامه ازدواج جوانان که سازمان در برنامه چهارم عهده دار آن بود، توسط سازمان ملی جوانان تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته، اما در مجموع موضوع جدی گرفته نشده و کارها باید بیش از اینها باشد. رئیس سازمان ملی جوانان نتیجه افسارگسیختگی در روابط جنسی، ترویج بی حیایی، بی عفتی و عبور از مرزهای الهی در غرب را از دست دادن خانواده ها دانست و با هشدار نسبت به از بین رفتن نهاد خانواده در اثر تهاجم فرهنگی در کشور، اظهار کرد؛ هدف تهاجم فرهنگی، از بین بردن خانواده است که در این صورت دیگر چیزی باقی نخواهد ماند و هیچ وقت جامعه بدون نهاد خانواده دوام نخواهد آورد. وی با اعلام اینکه رفع موانع ازدواج نیازمند یک جنبش و نهضت ملی است، خواستار استفاده از تمام ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی کشور در حوزه ازدواج و طلاق و زمینه سازی برای ازدواج جوانان با حضور پررنگ تر و فعال واسطه های امر ازدواج در فامیل و خانواده ها شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد