از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های کشور توزیع شد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ـ گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز تحقیقات بیماری‌های خونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی داود یادگاری گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع آنفلوانزا بهترین روش جلوگیری از ابتلا به این بیماری پیشگیری از ابتلا به آن است که مناسب‌ترین شیوه پیشگیری، واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

یادگاری افراد بالای 65 سال، کودکان بالای 6 ماه و زیر 5 سال (با نظر متخصصان اطفال)، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت، کلیوی و اشخاصی که به سایر بیماری‌های مزمن دچارند، مادران باردار، کودکان مبتلا به آسم، پرسنل مراکز درمانی و شاغلان خانه‌های سالمندان و عده‌ای که مراقبت از سالمندان را عهده‌دارند به عنوان افراد در معرض خطر برشمرد که واکسیناسیون آنان ضروری است.
وی اضافه کرد: این افراد ‌باید هر سال پیش از شروع سرما ـ اواخر شهریور و اوایل مهر، در برابر ویروس آنفلوانزا واکسینه شوند.
یادگاری تصریح کرد: ویروس آنفلوانزا به دلیل مسری بودن به سرعت منتشر می‌شود و با وجود آن که خود به خود بهبود می‌یابد، به دلیل گستردگی انتشار ویروس لطمه‌های زیادی به فرد و جامعه می‌زند که شایع‌ترین آن پدیده غیبت، از محل کار و مدرسه در بزرگسالان و کودکان است.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری آنفلوانزا در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، می‌تواند با شدت و مشکلات بیشتری همراه بوده که عوارض عفونت ریوی ناشی از تهاجم ویروس یا عفونت ثانویه ریوی، سینوزیت، عفونت گوش و ... در گروهی که بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی دارند، باعث تشدید آن بیماری می‌شود.
وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست‌ها اظهار داشت: توصیه می‌شود، مبتلایان به آنفلوانزا پس از ابتلا در خانه استراحت کرده تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. همچنین از حضور در محیط‌ های شلوغ و پرتجمع بپرهیزند.  

 

برگرفته از
http://www.bornanews.ir/NSite/fullstory/?id=197809

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد