از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

هیچکس حق بازسازی "محمد رسول الله" را ندارد

هیچکس حق بازسازی "محمد رسول الله" را ندارد  

پوستر فیلم محمد رسول الله

فرزند فیلمساز فقید سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد فیلم جدید درباره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بازسازی فیلم سال 1976 پدر او نیست و هیچ مجوزی برای بازسازی "محمد رسول الله" صادر نشده است.

به گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد هفته پیش اسکار زغبی گفت که به زودی تولید فیلم "پیامبر صلح" را آغاز می‌کند و این پروژه سینمایی درباره پیامبر اسلام (ص) را یک بازسازی دانست، اما مالک عقاد پسر فیلمساز سرشناس سوری که سال 2005 کشته شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوزی برای ساخت بازسازی فیلم "محمد رسول الله" صادر نشده است.

وی در بیانیه خود آورده است: در حالی که زندگی حضرت محمد (ص) در حوزه‌ عمومی قرار دارد و هر کس می‌تواند بر مبنای زندگی ایشان فیلمی بسازد، اما اینکه کسی بگوید حقوق بازسازی "محمد رسول الله" را در اختیار دارد، حرفی صحیح نیست.

فیلم سینمایی "محمد رسول الله" را عقاد سال 1977 بر مبنای فیلمنامه ه. ا. ل. کریگ ساخت و در آن آنتونی کوئین، ایرنه پاپاس، مایکل آنسارا، جانی سکا، مایکل گادفری، نویل جیسن، جان بنت و مایکل فارست نقش‌آفرینی کردند. موسیقی فیلم را نیز موریس ژار آهنگساز سرشناس ساخت.

فیلم 182 دقیقه‌ای "محمد رسول الله" که داستان زندگی آخرین پیامبر را به تصویر می‌کشد، نخستین تجربه کارگردانی عقاد بود. او قصد داشت این فیلم را در هالیوود تولید کند، اما به خاطر مخالفت تهیه‌کنندگان هالیوودی ناچار شد فیلم خود را خارج از آمریکا بسازد.

فرزند فیلمساز فقید سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد فیلم جدید درباره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بازسازی فیلم سال 1976 پدر او نیست و هیچ مجوزی برای بازسازی "محمد رسول الله" صادر نشده است.

از آنجا که کسی حاضر به سرمایه‌گذاری روی پروژه نبود، فیلم در آستانه تعطیلی قرار گرفت، تا اینکه معمر قزافی رهبر لیبی حاضر شد بودجه 10 میلیون دلاری فیلم را تامین کند. "محمد رسول الله" در لیبی و مغرب فیلمبرداری شد و چهار ماه و نیم صرف ساخت دکورهای شهر مکه و مدینه شد تا این دو شهر کاملا شبیه زمان پیامبر به نظر برسد.

از دید عقاد این فیلم می‌توانست پلی میان دنیای غرب و اسلام شود. او در سال 1976 در گفتگویی اظهار داشت: ساخت این فیلم به لحاظ شخصی برای من اهمیت بسیار داشت. از آنجا که خودم یک مسلمان هستم که در غرب زندگی می‌کند، همیشه این احساس را داشتم که باید حقایق دین اسلام را بیان کنم.

فیلم سینمایی "محمد رسول الله" به دو زبان عربی و انگلیسی به نمایش درآمد و ژار برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین موسیقی شد. عقاد یکم ژوئیه 1930 در حلب به دنیا آمد. او در 1954 برای تحصیل در رشته سینما به آمریکا رفت و در دانشگاه UCLA در کالیفرنیا ثبت نام کرد.

عقاد برای دو فیلم "محمد رسول الله" و "عمرمختار"، درباره یکی از معروفترین چهره‌های ملی لیبی در سطح جهانی به خصوص میان مسلمانان فیلمسازی شناخته است. او سال 2005 در جریان انفجار بمب در هتلی در شهر امان اردن همراه دختر 34 ساله‌اش کشته شد. عقاد از تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم‌های ترسناک "هالووین" بود.

منبع : مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد