از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

خداحافظی باشکوه ساعی از تکواندو

خداحافظی باشکوه ساعی از تکواندو

هادی ساعی

قهرمان پرآوازه تکواندو ایران عصر شنبه در حضور بزرگان ورزش برای همیشه با دنیای قهرمانی تکواندو خداحافظی کرد.

به نقل از مهر، مراسم خداحافظی هادی ساعی از دنیای قهرمانی تکواندو از ساعت 15/18 دقیقه عصر روزشنبه با حضور بزرگان ورزش در محل خانه تکواندو برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک برای آخرین بار به روی شیاپ چانگ رفت و در مبارزه ای نمادین با امید غلامزاده شرکت کرد. حسن ذوالقدر هدایت ساعی را در این مبارزه نمادین برعهده داشت. دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک سپس با بوسیدن چهار گوشه زمین مسابقه برای همیشه با دنیای قهرمانی تکواندو خداحافظی کرد.

مرد پرافتخار ورزش تکواندو ایران در شرایطی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد که اشک در چشمانش جمع شده بود و تمامی یارانش در تیم ملی تکواندو، اعضای کادر فنی، مسئولان فدراسیون تکواندو، مسئولان سازمان تربیت بدنی و جمع کثیری از اهالی ورزش در سالن حضور داشتند و به تشویق وی پرداختند.

در این مراسم از سوی فدراسیون تکواندو، تربیت بدنی شهرداری تهران، سازمان صداوسیما، هیئت تکواندو استان تهران، سازمان تربیت بدنی و ... هدایایی به مرد پرافتخار ورزش ایران اهدا شد.

 

نامه خداحافظی هادی ساعی

هادی ساعی

قهرمان جهان و المپیک تکواندو شنبه شب با برگزاری مسابقه نمادین و ارسال نامه برای مردم ایران به صورت رسمی از ورزش تکواندو خداحافظی کرد.   

به نقل از ایرنا، متن نامه هادی ساعی به مردم ایران بدین شرح است:"26 سال است که زندگی و فکرم به تکواندو و عشق به این ورزش معطوف شده است و در مدت 15 سال افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی، هر روز مسئولیتم در این لباس بیشتر شده است.

در تمامی این سال‌ها زحماتم بر دوش مربیان، اساتید و خانواده‌ام بوده است و دست تمامی اساتید و مربیان خود را می‌بوسم و امیدوارم در ساحت شاگردی تا ابد بمانم. از خداوند می‌خواهم تا این شایستگی را به من عطا کند.

در این سال‌ها، درس‌های بسیاری از دوستان و هم تیمی‌هایم آموختم و از دعای خیر مادر و صبوری همسرم سپاسگذارم. من با کسب اجازه از تمامی شما از عرصه قهرمانی خداحافظی می‌کنم. من خداوند را سپاس می‌گویم که نزد هموطنانم رو سفید شدم و آبرو و عزت خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

امیدوارم جوان‌ترها که این عرصه به آنها سپرده می‌شود، قدردان ملت ایران باشند. بالاترین شکوه از آن شماست و این فرزند کوچک را از دعای خیر خود بی‌نصیب نگذارید."

هادی ساعی پس از خداحافظی نیز در گفتگویی کوتاه عنوان کرد:" مسلما برای یک قهرمان خداحافظی از عرصه قهرمانی دشوار است ولی خوشحالم که در این مدت توانستم در حد توان از اعتبار تکواندو ایران دفاع کنم. تکواندو ایران دارای قابلیت‌های بالا و جوانان مستعدی است که با عزم راسخ و اراده ملی موفقیت‌ها را تداوم خواهند بخشید."

 

افتخارات هادی ساعی:

هادی ساعی

* نقره - ارتش‌های جهان 1995

*  برنز- ارتش‌های جهان کرواسی 1996

* طلا -  بازی‌های غرب آسیا 1997

* طلا - جام جهانی آلمان 1998

* طلا - مسابقات جهانی ادمونتون، کانادا 1999

* طلا- انتخابی المپیک سیدنی 1999

* نقره - جام جهانی فرانسه 2000

* برنز- المپیک سیدنی 2000

* طلا - جام جهانی ویتنام 2001

*  طلا- قهرمانی آسیا و اقیانوسیه 2002

* طلا - جام جهانی ژاپن 2002

*  طلا - بازیهای آسیایی بوسان 2002

* نقره - مسابقات جهانی گارمیش- پارتنکیرچن، آلمان 2003

* طلا - انتخابی المپیک آتن 2004

* طلا -  المپیک آتن 2004

* طلا -  مسابقات جهانی مادرید 2005

*  طلا - قهرمانی آسیا تایلند 2006

* برنز - بازی‌های آسیایی دوحه 2006

برنزمسابقات جهانی پکن 2007

* طلا -  المپیک پکن 2008 

 

برگرفته از سایت تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد