از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

"نخ و برنز" در مدت چهارماه جان معتاد را می‌گیرند

با وجودی که یک استاد دانشگاه تصریح کرد که هیچ اطلاعی از ساختار دو ماده مخدر جدید " نخ و برنز" در دست نیست اما بنا بر اطلاعات خبرنگار برنا مواد جدید همه از یک خانواده هستند به همین دلیل از راههای مختلف می توانند مورد استفاده قرار بگیرند که از جمله این راه‌ها، تبخیر روی نخ، استعمال از چشم و مخاط ها است.

 

 

به گزارش باشگاه جوانی برنا، ورود دو ماده روانگردان و و مخدر جدید به کشور و ضعف اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در مورد این دو ماده جدید عاملی شد تا خبرنگار ما در تماسهای جداگانه ای با برخی اساتید دانشگاه و مسئولان ذیربط به بررسی ساختاری این دوماده خطرناک تازه وارد در کشور بپردازد اگرچه برخی مسئولان ذی‌ربط از پاسخگویی به این موضوع شانه خالی کردند و برخی دیگر نیز اظهار بی‌اطلاعی داشتند.


دکتر مکری، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار برنا، با تاکید بر اینکه هیچ اطلاعی از ساختار این دو ماده در دست نمی باشد، مواد روانگردان "نخ" و "برنز" را از خانواده شیشه (متافتامین ها) عنوان کرد و گفت: توزیع کنندگان این مواد برای اینکه فروش خود را تضمین کنند، نام های متنوع و مختلف را برای این مواد جدید الورود در نظر می گیرند.


این روانپزشک در پاسخ به این سوال که چرا شیوه مصرف جدیدی برای این ماده در نظر گرفته شده است، گفت: مواد جدید همه از یک خانواده هستند، بنابر این از راه‌ها و گونه های مختلف می توانند مورد استفاده قرار بگیرند که از جمله این راه‌ها، تبخیر روی یخ، استعمال از چشم و مخاط ها است مضاف بر اینکه جذب از طریق زخم و پوست نیز در ماده مخدر "برنز" دیده شده است.


دکتر مکری گستردگی توزیع مواد نخ و برنز را محدود توصیف کرد و گفت: متاسفانه در آخرین جلسه ای که با مدیران مسئول در حوزه اعتیاد داشتیم، آنها هم اطلاعات زیادی از رواج استعمال مواد جدید و ساختار آن نداشتند.

 

به گزارش برنا، کارشناسان، خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و فاصله های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگر افراد را از آثار اولیه این دو ماده عنوان کرده اند و معتقدند مصرف این مواد مخدر، مصرف کننده را گاه تنها تا چهار ماه زنده نگاه می‌دارد.

شنیده های خبرنگار برنا حاکی از این است، این ماده بر خلاف اظهار نظر برخی مسئولان و کارشناسان در سطح برخی استان های کشور توزیع و مورد استعمال قرار گرفته است. "برنز" و "نخ" با شایعه عدم اعتیاد از کشورهایی مانند تایلند وارد ایران شده است در حالی که عواض بسیار خطرناکی برای افراد دارد. 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد