از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

چشم چرانی و غریزه ی جنسی

چشم چرانی


اقوام روزگار به اخلاق زنده اند


قومی که گشت فاقد اخلاق مرده است


دین مقدس اسلام استفاده و ارضاء غریزه ی جنسی را که یکی از خواسته های فطری بشراست را جایز دانسته بلکه آنرا از شعونات سعادت دانسته است ولی لذت و استفاده از تمایلات نفسانی راتا حدی ضروری دانسته که موجب سرنگون شدن انسان درمنجلاب شهوات نگردد .اصولا اگر غریزه ی جنسی از حد تعادل خود خارج شودزیانهای جبران نا پذیری به بار خواهد داشت ...برای مثال کسی که در مصرف ویتا مین و پرو تئین زیاده روی می کند از حدی که مورد نیاز است در آغاز به نظر می رسد استفاده ی زیادی می برد و بیش از فردی معمولی لذت می برد ولی روزها که سپری می شود و این شخص پر خور به یک حالت گرسنگی دایم مبتلا میشودآقای دکتر پریور در این باره می گوید نخستین عارضه ی پرخوری فعالیت شدید معده و دستگاه گوارش است که به خستگی و ناتوانی دستگاه گوارشی منتهی می شود و سایرآسیبها که بعضی عبارتست از فساد خون وسفت شدن خون و ضعف فعالیت کبدی و ترشح صفرا وتولید بواسیر وامراض دیگر...البته انسان نباید خوردن راترک کند امادر این مورد زیاده روی و اسراف هم درست نیست


 

نه چندان بخور کز دهانت در آید/نه چندان که از ضعف،جانت بر آید بنابراین یکی از هدفهای اسلام نگه داشتن روش اعتدال در لذتهاست تا به روح و جسم انسانها آسیب وارد نشود... در گوشه و کنار این شهر ها و در جوامع امروز گروهی زنان و مردان چشم چران مخصوصا از طبقه ی جوان به تعداد زیادی به چشم می خورد که در جای خود آمار و نمونه ی دیگری بر اثبات انحطاط اخلاقی و ضعف فرهنگ سطحی و تمدن غیر واقعی است چشم چرانهای منحرف و به عبارت دیگر چشم چرانان حرفه ای فاقد فضایل اخلاقی و شعور اجتماعی بوده و با ضعف ایمان  وفقدان تربیت صحیح خود دائما مزاحم دیگرانند  و به حیثیت و شرافت همنوعان خود تعدی و تجاوزمی نمایند.منحرف چشم چران از اینکه کسی به ناموسش تجاوز کند ناراحت نمی شود .اگر جامعه ی بشریت از نظر اخلاقی سیر قهقرایی طی می کند؛ اگر چنین منحرفیتی را در خود می پروراند ؛بعلت شعور اجتماعی است به علت فساد عمومی است به علت عدم ایمان و رعایت اجرای اصول و مقررات مذهبی و بالا خره به سبب ضعف فرهنگ است.جامعه ی امروز به سوی اضمحلال و نیستی میرود و این به علت انتخاب مسیر انحرافی است .علم پسیکانالیز هم چشم چرانی را انحرافی مطرود تلقی کرده است. در عین حال باید توجه داشت که از نظر علمی در مقابل منحرفین چشم چران که از دیدن بدن عریان دیگران لذت جنسی می برند عده ی دیگری از منحرفین وجود دارند که از نمایان ساختن اندام عریان و نیمه عریان خود و نشان دادن آن به دیگران لذت می برند اینها (خود نمایان ) نامیده می شوندمرد یا زنی که لباس تنگ و چسبیده و کوتاه می پوشد تا به این وسیله اعضاء تحریک آمیز خود را بهتر جلوه دهد؛مرد یا زنی که لباسهای مخصوص از فرم و رنگ پوشیده تا موجب تحریک چشم چرانها شود و بالاخره علاقمندان حرفه ای به پلاژ و سواحل دریا که با پشت پا زدن به کلیه قید و بند ها ی انسانی آزادانه  اندام خود را در اختیار چشم های شهوانی چشم چرانها قرار می دهند و نظایر اینها باید خودرا بشناسند و بدانند که از منحرف ترین ها محسوب می شوند.عجیب اینکه اغلب این افراد بدون توجه به این مرض و سرطان اجتماعی و بدون توجه به آثار منحرف و نا معقول آن خود را پیشرو تر و متمدن تر از سایرین تصور نموده !!!و تظاهرات جلف و زننده خود را با نهایت افتخار امری ساده و عادی معرفی می نمایند! تمدن در نظر آنها یعنی عشق آزاد و بی بند و بار و شهوانی و رسیدن به هدف جنسی و کمال استفاده از لذت جنسی بدون منظور تولید نسل........! قرآن کریم که راهنمای سعادت است می گوید:((ای پیامبر ما !به مردان با ایمان بگو که هنگام روبرو شدن با زنان چشم های خود را از نگاه های آمیخته به شهوت بپوشانند ...عادتش همین باشد که این برای پاکی جسم و جان شما بهتراست و البته خداوند به آنچه که انجام می دهید آگاه است.......ای رسول ما !به زنان با ایمان بگو که هنگام برخورد با مردان ،دیدگان خود را از نگاههای شهوت انگیز بپو شانند و ... اندامشان را از کارهای زشت و نا پسند باز دارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه بطور ناگهانی ظاهر می شود بر بیگانه اشکار نسازند سوره ی نورآیات 30 و 31 )) امام صادق (ع)می فرماید نگاه به مناظر شهوت انگیز تیر زهر آلودی است از تیرهای شیطان و چه بسا یک نگاه به نا محرم سبب اندوه و حسرت طولانی خواهد شد. امام علی (ع)چشم چرانی را خود آزاری معرفی کرده اند و فرموده اند:هر کس چشم چرانی کند خاطر خود را آزرده و کسیکه پیوسته عادتش همین باشد همواره در حسرت به سر می برد امام سجاد(ع)می فرماید ))حق چشم برانسان اینست که آنرا از نگاه های آلوده حفظ کنی و ا زبیهوده نظر کردن نگاه داری و دیگر اینکه به نظر عبرت بنگری و برای دیدن انچه موجب پیدایش دانش عمیق می گرددبه کار بری ((لرد آویبوری گفته است:چه بی چاره اند آنها که از همه ی فضایل انسانی چشم پوشیده اند و عظمت روح و صفای فکر خود را در آستان هوسبازی فدا می کنندو شیره ی نشاط خویش را به آتش شهوت می سوزانند .امام صادق (ع) می فرماید :نظر اول تو بر نا محرم گناه نیست نگاه دوم  به  ضرر تو  خواهد بود و بهره ای برای تو ندارد و نظر سوم باعث هلاکت تو خواهد شد.هلن کلر می گوید:خوش به حال کسانی که ثروت ایمان بخدا را در اختیار دارند و به این وسیله خود را از نگرانی و ناراحتی نجات می دهند.و این گفته ی شکسپیر است که(عدالت خداوندی قابل تردید نیست هرکاری انجام دهیم نتیجه ی آن را خواهیم دید .خطاهایی که ازما سرمیزند تازیانه ای   پدید می آورد که بوسیله ی آن مجازات می شویم.) نگاه کردن به مناظر شهوت انگیز و بدنهای نیمه عریان و فیلمهای سکس به صورت انقلاب جنسی در می آید که اگر مرتبا ارضاء شود از لحاظ تکرار و اگر ارضاءنشود از لحاظ وارد کردن شوکهای مکرر به مغز و قلب بیماریهای غیر قابل علاج به وجود می آوردو آثار بدی در ارگانیزم بدن دارد روانپزشکان در کسانیکه گرفتار تحریکات بدون ارضاءشده اند بیشتر ناراحتی های عصبی و روان تنی ملاحظه کرده اند که در اینجا پاره ای از آنها رابیان میکنیم :دشواری در تنفس،بالا رفتن تپش قلب ،سر درد ،بی خوابی،کم اشتهایی،نا آرامی و بی قراری هراس و دلهره از خاطرات غیر قابل تو صیف،درد و ما لش معده و..و..وعلاوه براین چشم چرانی منشاء و سرچشمه ی بسیاری از جنایتها و تجاوزها و زیانهای اجتماعی است برای نمونه در سال 1962 در نیویورک در اثر چشم چرانی 2766تصادف رخ داد که 380 فقره آن منجر به  قتل گردید..بسیاری از ازدواجهایی که در اثر چشم چرانی انجام می شود مبدل به جدایی و طلاق میگردد و نزاع ها وقتل های زیادی در اثر چشم چرانی و خیانت  وتجاوز و...به وقوع می پیوندد که همی اینها اهمیت موضوع را نشان میدهد..چه خوب است که با یاد خدا آرام باشیم و با تقویت ایمان و حفظ پاکدامنی قلب خود را به روی تیرگی های نفسانی بسته و جایگاه نزول رحمت و عشق بی کران الهی کنیم که تنها تکیه گاه و آرامشبخش قلبهای حیران ما در این روزگار پر ماجرا یاد آن بی همتاییست که برای ما مهربانتر از مادر است و سر انجام به نور لایتناهی او خواهیم پیوست.حضرت محمد (ص)می فرماید  :  قهرمان کسی است که بر هوس خود پیروز شود


 

زدست دیده و دل هر دو فریاد


 

که هر چه دیده بیند دل کند یاد

بسازم تیشه ای نیشش ز فولاد زنم بر دیـــده تا دل گردد آزاد برگرفته از :http://sokoot52.parsiblog.com/-48606.htm

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد