از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

اعطای جایزه ویژه «یوتیوب» به ملکه رانیا!

 

 

ملکه رانیا، همسر پادشاه اردن جایزه ویژه پایگاه معروف اشتراک فایل‌های  ویدئویی(یوتیوب) را به خاطر تلاش در جهت مقابله با تصورات غلط غرب نسبت به مسلمانان از طریق راه اندازی گفت و گو و مباحثات آنلاین در اینترنت دریافت کرد.



ملکه رانیا در ماه آوریل یک کانال اینترنتی شخصی در وب سایت یوتیوب راه اندازی کرد تا از این طریق جوانان را به گفت و گوی آزاد برای مقابله با کلیشه‌های منفی منسوب به اعراب و  تصورات نابجا از مسلمانان ترغیب کند.
این کانال اینترنتی تاکنون حدود 3 میلیون نظر و دیدگاه (به صورت ویدئویی) دریافت کرده و بیش از 43 هزار پیغام متنی نیز از کاربران سراسر جهان دریافت شده است.
برای مثال یک ویدئوی وی با عنوان «کلیشه‌های خود را برای من بفرستید» مورد بازدید بیش از یک میلیون کاربر آنلاین قرار گرفت و ویدئوی دیگری نیز با 6 هزار کامنت روبرو شد.
ملکه رانیا با ابراز خشنودی از دریافت این جایزه گفت: "یوتیوب ما را تشویق میکند که مشارکت کنندگان فعالی در گفت و گوهای جهانی باشیم، صدایمان شنیده شود، قدرتی به ما می‌دهد که خودمان را نشان دهیم، آگاهی خود از یکدیگر را افزایش دهیم و موانع بین ما برداشته شود."
چاد هرلی یکی از موسسان یوتیوب با تقدیر از رانیا گفت که وی در راه شکستن کلیشه ها قدم برداشته و مستحق دریافت این جایزه است.
ملکه رانیا سال گذشته در جریان یک همایش اقتصادی در عربستان گفته بود که اگر مسلمانان می خواهند توسط غرب جدی گرفته شوند باید افراط گرایی را طرد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد