از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تولید اولین عینکهای قابل تطبیق در جهان

پروفسور بازنشسته دانشگاه آکسفورد، به منظور بهبود تجهیزات بینایی در کشورهای در حال توسعه عینکهایی را طراحی کرده است که می تواند بدون نیاز به دستور العملی خاص با چشم فرد تطبیق پیدا کند.

عینک

این عینکها به شیوه ای طراحی شده اند که توسط مصرف کننده قابل تنظیم بوده و نیازی به دستور العملی خاص نخواهند داشت. به این معنی که افراد دوربین و نزدیک بین می توانند از این عینک استفاده کرده و آن را متناسب با نیاز بینایی خود تنظیم کنند.

پروفسور جاشوا سیلور مبدع این اختراع با اشاره به اینکه عدسی های ضخیمتر نسبت به عدسی های نازک تر از قدرت بالاتری برخوردارند، اظهار داشت که افراد می توانند با تزریق میزانی معیین و ناچیز از مایعی خاص به عدسی های این عینکها، دید آن را با چشم خود منطبق سازند.

این عینکهای مقاوم پلاستیکی دارای مححفظه ای کوچک از مایع در مرکز هر یک از عدسی ها است. در عین حال بر روی هر یک از دسته های عینک سرنگهای کوچکی و مدرجی نصب شده است تا مصرف کننده بتواند با استفاده از این سرنگها مایع موجود در لنز را متناسب با دید خود کم یا زیاد کند. پس از تنظیم دقیق، می توان سرنگها را از عینک جدا کرده و آن را مانند دیگر عینکهای رایج مورد استفاده قرار داد.

به گفته سیلور این اختراع می تواند برای اولین بار تجهیزات بینایی برای میلیونها نفر را در کشورهای فقیر که دارای کمبود چنین تجهیزاتی هستند، فراهم آورد.

بر اساس گزارش تلگراف، پروفسور سیلور یکی از اساتید فیزیک بازنشسته دانشگاه آکسفورد است و قصد دارد سالانه یک میلیون جفت از این ابداع جدید را تولید و به کشورهایی مانند هند ارسال کند.

 

گردآوری:محسن مرادی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد