از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

وزارت بهداشت بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی تاکید کرد

ظروف یکبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) که به تازگی در کشور تولید شده، هیچ مشکلی برای سلامتی استفاده کنندگان ایجاد نمی‌کند ...

وزارت بهداشت، در راستای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی که دارای مجوز قانونی لازم از این وزارتخانه است، تاکید کرد. 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا به نقل از روابط عمومی‌وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، ظروف یکبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) که به تازگی در کشور تولید شده، هیچ مشکلی برای سلامتی استفاده کنندگان ایجاد نمی‌کند و به دلیل طبیعی بودن پلیمرهای آن، زیست تجزیه پذیر بوده و باعث تخریب محیط زیست نیز نمی‌شود.
وزارت بهداشت از وزارتخانه‌ها، سازمانها و مراکز ذیربط درخواست کرده است که به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه ترتیبی اتخاذ کنند تا در کلیه مراکز طبخ، تهیه، عرضه و سرو مواد غذایی و آشامیدنی از جمله سلف سرویس‌ها، رستوران‌ها، تالارها، پانسیون‌ها و آبدارخانه‌های ادارات از ظروف یکبار مصرف گیاهی (برپایه نشاسته ذرت) که دارای مجوز قانونی نیز از این وزارتخانه است، استفاده شود.
گفتنی است، استفاده از ظروف یکبار مصرفی که از مشتقات نفتی می‌باشد علاوه بر تهدید سلامتی استفاده کنندگان، به دلیل تجزیه پذیر نبودن، سالها در محیط زیست باقی می‌ماند و به عنوان یک آلاینده شیمیایی به زنجیره غذایی انسان برمی‌گردد. 
اخیرا برای اولین بار در کشور استفاده از پلیمرهای زیست تجزیه پذیر در خاورمیانه و کشورمان شروع شده و با فعال شدن شعبات آن در سراسر کشور، تولید انواع ظروف یکبار مصرف برپایه گیاهی آغاز شده است.

وزارت بهداشت، نیز به دلیل مورد تایید بودن این ظروف، استفاده از آن را به عموم توصیه می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد