از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

راه هایى ساده براى یک ازدواج بى درد سر!!

یک جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسى را مشخص کند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانى ، چگونگى مقدمات یک زندگى دو نفره راحت نه تجملاتى ، تدارک یک کار مشخص ولو با حقوق اندک حالا نوبت به راهایى میرسد که ازدواج شما را به یک ازدواج آرمانى و شاعرانه نزدیک‌ می‌کند:

 

1.هدف ازدواج : بیاید نیاز‌هاى خود به ازدواج را به دو بخش تقسیم کنید نیاز‌هاى روحى و جسمى . همیشه سعی کنید ساده به همه آنها بنگرید و آنها را با نیاز‌هاى طرف مقابل هماهنگ کنید . با گفتمان میتوانید به این شناخت دست یابید و کم کم با یکدیگر هماهنگ شوید .

2.سوال از دیگران : حتما شما در اطراف خود زوج‌هایى را‌ می‌شناسید . چه موفق ؛ چه نا موفق ، از ایشان تا محدوده ایکه‌ می‌توانید سوال کنید و راهکارها و نوع تنش‌ها و نقاط ضعف و قوت ازدواج آنها را دریابید . و از همه آنها نکته بگیرید.

3.فیلم‌هاى برتر در زمینه ازدواج یا روابط خانوادگى را تماشا کنید : این فیلم‌ها مطابق با هر فرهنگى و در هر کشورى شاخصه‌هایى دارد ، با دیدن آنها یک الگوى خوب از زندگى مشترک به دست مى آورید.

4.به متون قدیمى و کتب معروف در این زمینه مراجعه کنید : اسطوره‌ها همیشه سخنانى دارند که تا سالها باقى و اثر گذار است ، آنها را به کار بندید.

5.به سایت‌هایى مراجعه کنید که سوال و جواب زوج‌ها در آن و جواب مشاوران در آن آمده . این سایت‌ها بسیار به شما کمک‌ می‌کند مشکلات احتمالى را بیابید و چاره آن را پیش از وقوع بدانید یا جلو پیشامد آن را بگیرید.

6.محدوده استقلال خود را مشخص کنید: با همسر آینده خو صحبت کنید و از او بخواهید محدوده استقلال خود را معلوم کند ، چه در روابط خانوادگى اش چه روابطش با همسر آینده اش . شما هم از خود بگویید ولى اصرار به موقعیت خود نورزید . چرا که در زندگى مشترک همه اینها دستخوش تغیر خواهد بود.
7.از بحث نهراسید : این بحث و جدل‌هاست که شما را بیشتر با هم آشنا‌ می‌کند و برای هم‌ می‌سازد . ولى در کل در این بحث‌ها هم خوبى‌ها و هم بدى‌ها را توامان ببینید.
 
8. بیاد داشته باشید زمان همه مشکلات حل خواهد کرد چرا که شناخت ها را تکمیل و علاقه را دو چندان مى کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد