از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تأثیر آسپیرین بر خطر بروز سرطان

پزشکان در مطالعات جدید خود دریافته‌اند که مصرف منظم آسپرین نه تنها از قلب محافظت می‌کند بلکه خطر ابتلا به سرطان را نیز...


پزشکان در مطالعات جدید خود دریافته‌اند که مصرف منظم آسپرین نه تنها از قلب محافظت می‌کند بلکه خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد.

 

ادیتیا باردیا و دستیاران وی در دانشکده پزشکی مایوکلینیک در شهر روچستر آمریکا سابقه ابتلا به سرطان را در بیش از 22 هزار زن یائسه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این پژوهش‌ها طی یک دوره 12 ساله صورت گرفته است.

این بررسی‌ها نشان داد: افرادی که به طور منظم از داروی آسپرین مصرف کرده‌اند 16 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند و همچنین احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان در این اشخاص تا 13 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان؛ تنها فاکتور مربوط به الگوی زندگی که روی نتایج این تحقیق تاثیرگذار بوده، استعمال دخانیات است که تاثیر حافظتی آسپرین را تا حدودی کاهش داده است.

باردیا درباره نتایج بررسی‌های خود خاطرنشان ساخت که احتمالا خاصیت ضد التهابی آسپرین موجب این تاثیر حفاظتی می‌شود.

وی درعین حال تاکید کرد: چنین تاثیر حافظتی و مفیدی در مورد سایر داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مشاهده نشده است.

نتایج این تحقیقات در اجلاس انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در لوس آنجلس ارائه شده است.

پیش از این نیز محققان دانشگاه کلمبیا به شواهد علمی مهمی دست یافته بودند که نشان می‌داد: این دارو خطر بروز  سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

اما این محققان تاکید کرده بودند که انجام مطالعات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است و پژوهش اخیر بر یافته‌های قبلی صحه می‌گذارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد