از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تایید حکم کور کردن پسر اسیدپاش

تایید حکم کور کردن پسر اسیدپاش

کم کور کردن دو چشم پسر جوانی که روی صورت دختر مورد علاقه اش اسید پاشیده و بینایی اش را از او گرفته بود از سوی دیوان عالی کشور تایید شد. به گزارش خبرنگار ما، صدور حکم قصاص دو چشم پسری به نام مجید از سوی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به درخواست آمنه، دختر 29ساله یی صورت گرفت که زمستان سال 83 در پارکی در نزدیکی سیدخندان قربانی کینه جوان اسیدپاش شد. آمنه به رغم اینکه دوسال در کشور اسپانیا تحت نظر متخصصان چشم قرار داشت اما به طور کامل بینایی دو چشمش را از دست داد.جلسه محاکمه مجید جوان اسیدپاش دو ماه پیش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شده بود و آمنه شاکی پرونده در شکایت خود گفت؛ من هیچ رابطه یی با مجید نداشتم و فقط او چند بار از من خواستگاری کرده و من جواب منفی داده بودم. مدتی بود که احساس می کردم مجید مرا تعقیب می کند، به همین خاطر یک روز جلوی او را گرفتم و گفتم من ازدواج کرده ام و همسرم را دوست دارم و دیگر مزاحمم نشو. چند روزی بود که مجید مرا تعقیب نمی کرد و من هم فکر کردم ماجرا تمام شده است تا اینکه روز حادثه دوباره احساس کردم کسی دنبالم می کند، قدم هایم را تند کردم، او هم سریع تر حرکت کرد و یک لحظه ایستادم تا آن فرد از کنارم رد شود، یکدفعه مجید با پارچ اسید جلویم پیچید و مایع را به صورتم پاشید. من قبل از این حادثه به پلیس اطلاع داده بودم مجید برایم ایجاد مزاحمت می کند اما پلیس کمکی به من نکرد و گفتند باید حادثه یی رخ بدهد تا ما وارد عمل شویم.

آمنه در ادامه گفت؛ من خیلی تلاش کردم چشمانم را معالجه کنم و به خاطرش به اسپانیا هم رفتم اما نابینا شدم چون یک چشم ام به طور کامل تخلیه شده و دیگری هم قرنیه اش از بین رفته بود، حالا هم تقاضای قصاص دارم چون می خواهم عبرتی برای آیندگان باشد.

مجید متهم پرونده نیز در جلسه دادگاه اتهام اسیدپاشی را قبول و ادعا کرد ابتدا آمنه عاشق او شده بود. وی گفت؛ آمنه عاشق من شد و پیشنهاد دوستی داد و بعد که من عاشقش شدم، مرا پس زد. حالا هم قصاص را قبول دارم به این شرط که هر دو ما را به اتاق عمل ببرند و چشمان مان را کور کنند، چون ممکن است در آینده راه درمانی برای چشمان آمنه پیدا شود اما برای من نه. سپس هیات قضات وارد شور شدند و حکم به قصاص دو چشم مجید دادند. در رایی که توسط قاضی عزیزمحمدی نوشته شده و به امضای دو قاضی مستشار (رحیمی و بومی) هم رسیده، آمده است؛ با توجه به تقاضای قصاص شاکی که خواسته خودش اسید را به چشم متهم بریزد و با توجه به اینکه مجرم بودن مجید محرز است، بنابراین حکم بر ریختن چند قطره اسید به چشمان مجید توسط آمنه به اندازه کور شدن متهم صادر می شود.این حکم از سوی مجید و وکیل مدافعش مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد، هر چند به نظر می رسید این رای با توجه به اینکه پیش از این پزشکی قانونی در پرونده های مشابه اعلام کرده بود قصاص چشم قابل اجرا نیست، نقض شود، توسط قضات شعبه 33 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و قضات این شعبه اعلام کردند با توجه به اینکه قرار است اسید چند قطره به اندازه کور شدن در چشم ها چکانده شود، بنابراین حکم قابل اجراست.

اکنون با توجه به تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور پرونده برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد