از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

تاثیر رنگ های قرمز و آبی بر ذهن انسان

بر اساس تحقیقی که اخیرا محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا به آن رسیدند رنگ قرمز باعث افزایش دقت و رنگ آبی باعث افزایش خلاقیت در افراد میشود .

blue-red

این تحقیق که روز پنج شنبه در وب سایت مجله ساینس منتشر شد ، توسط محققین دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا انجام گرفت . حالت روانشناختی که افراد با دیدن رنگ های قرمز و آبی بدان می رسند موضوع این تحقیق بود و بروی 600 نفر در راستای آن مطالعات و آزمایشاتی انجام گرفت.

در این تحقیق از… رنگ های خنثی و مخالف آبی و قرمز  به صورت تصاویر و کلمات نیز استفاده شد تا واکنش روانشناختی ذهن هنگام مواجه شدن با رنگ های قرمز و آبی در برابر دیگر رنگ ها( رنگ های مخالف آبی و قرمز وخنثی ) به خوبی مقایسه و تحلیل شود.

افرادی که اثر رنگ قرمز به روی آنها مطالعه می شود در تست های انجام گرفته بهتر از دیگران به یاد می آوردند و به جزئیات توجه بیشتری داشتند . مثل به یاد آوردن کلمات و توجه به شکل صحیح آنها و همچنین بر روی نشانه گذاری های کلمات توجه بیشتری میکردند . و دسته ی دیگری که واکنش آنها در برابر رنگ آبی مطالعه می شد در تست ها بهتر میتوانستند تصور و مجسم کنند ، و از وسایلی که در اختیار آنها قرار داده می شد استفاده های هوشمندانه تری میبردند( مثل کار با اشکال ).

” اگر شما میخواهید حافظه تان را برای چیزهایی مثل انواع مهارت های تصحیح ِ خطا و اشتباه (proofreading) افزایش بدهید باید از رنگ قرمز استفاده شود ” این سخن  را خانم دکتر Juliet Zhu استادیار دانشکده تجارت دانشگاه بریتیش کلمبیا و کسی که با دکتر Ravi Mehta در این تحقیق همکاری کرده است می گوید.

Dr. Zhu همچنین میگوید برای محیط های که در آن افراد جمع می شوند و با همدیگر به حل مشکلات و ارائه راه حل های می پردازند (brainstorming) بهتر است از رنگ آبی استفاده شود.

طبق تحقیقات پروفسور Norbert Schwarz استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان آمریکا افراد در حالت شاد و خوشحال خلاق تر و مبتکرتر هستند .

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:59 ب.ظ http://bon1.blogsky.com

سلام
میخواستم یه خسته نباش جانانه بگم
خیلی خوبه که تو بلاگ اسکای یه همجسن وبلاگایی هم داریم
میگم ما ۲ روز نتونیم بیایم تکلیف نوشته هایی که عقب افتادیم چی میشه؟؟؟ :دی
موفق باشی

سلام
من قربونت برم دوست عزیز .
بعضی نوشته ها عقب که افتادی دیگه از دست رفته متاسفانه .
چی گفتم !!

شما هم موفق باشی .
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد