از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

منتظر الزیدی از سوئیس تقاضای پناهندگی سیاسی کرد

ما که نفهمیدیم این پرتاب کفش به خاطر نفرت از بوش بود یا به خاطر  

 

گرفتن پناهندگی   


 

منتظر الزیدی از سوئیس تقاضای پناهندگی سیاسی کرد

نتظر الزیدی خبرنگار عراقی که به سوی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا کفش پرتاب کرده بود از سوئیس تقاضای پناهندگی سیاسی کرد.


به گزارش خبرگزاری انتخاب، مائورو پوجیا وکیل سوئیسی الزیدی اعلام کرد موکلش شامگاه چارشنبه از اداره مهاجرت سوئیس تقاضای پناهندگی سیاسی کرده است.

پوجیا در گفتگو با یکی از شبکه های رادیویی سوئیس اعلام کرد این امکان وجود دارد که زیدی در معرض واکنش تلافی جویانه دولت عراق که به شدت طرفدار آمریکا است قرار بگیرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این وکیل سوئیسی افزود الزیدی به شدت تمایل دارد در ژنو ساکن شود تا بتواند به عنوان یکی از خبرنگاران سازمان ملل در این شهر مشغول به کار شود.

روایت الزیدی در "دادگاه" از لحطه پرتاب کفش به سوی بوش

نتظر الزیدی خبرنگار عراقی تاکید کرد جرج بوش رئیس جمهور سابق امریکا مسئول جنایتهایی است که در عراق روی داده و به این علت کفشهایش را به سوی او پرتاپ کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، عبد الامیر حسان الربیعی قاضی دادگاه رسیدگی به اتهام الزیدی گفت جلسه دادگاه به دوازدهم مارس ( بیست و دوم اسفند ) موکول شد تا مشخص شود دیدار بوش از عراق دیدار رسمی بوده یا غیر رسمی.


زیدی پس از انکه قاضی اجازه داد سخن بگوید گفت " دیدم که بوش با خونسردی می خندد و با مالکی (نخست وزیر عراق) صحبت و شوخی می کند و می گوید قرار است با مالکی شام بخورد در این لحظه بود که دنیا در برابرم تیره و تار شد و خون بیگناهانی که کشته شده بودند در بدنم به جریان افتاد. به یاد خنده بوش افتادم که امده است با عراق ، بعد از بیش از یک میلیون شهید و نابودی وضع اقتصادی و اجتماعی خداحافظی کند و اخرین شامش را بخورد ".


الزیدی ادامه داد " در این لحظه احساس کردم بوش اولین قاتل مردم عراق است
و من جزیی از این مردم هستم در نتیجه تلاش کردم کاری کنم و کفشهایم را به سویش پرتاپ کردم زیرا بوش مسئول جنایتهایی است که در عراق اتفاق افتاده است".
الزیدی افزود " لنگ کفش اول را به سمت بوش پرتاب کردم چون به بوش نخورد بی اختیار لنگ کفش دوم را به سویش پرتاپ کرد من نمی خواستم به نخست وزیر عراق اسیب برسانم یا او را دچار مشکل کنم و قصد نداشتم فرمانده نیروهای اشغالگر ( بوش ) را بکشم "


الزیدی گفت "افتخار می کنیم اعراب مهمان نواز هستند اما بوش و سربازانش بیش از شش سال است که در عراق هستند مهمانی که اجازه ندارد وارد شود دیگر میهمان نیست "


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، الزیدی تصریح کرد " بوش از پیروزیهایش و دستاوردهایش در عراق صحبت می کرد چه دستاوردی جز کشتن بیش از یک میلیون عراقی ، راه انداختن دریایی از خون و هتک حرمت به مساجد و کشتن نمازگزاران و تجاوز به زنان و خوار کردن عراقیها در هر روز و هر ساعت ".
الزیدی گفت " به سبب اشغال عراق اکنون بیش از پنج میلیون عراقی یتیم و یک میلیون زن بیوه شده اند".


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد