از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

ایران مارادونای آسیا را از دست داده است

سایت گل در گزارشی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در حساس ترین شرایط فرصت استفاده از مارادونای آسیا را از دست داده است.
 
به گزارش فارس و به نقل از سایت گل، در دنیای دراماتیک فوتبال ایران بازگشت بزرگترین ستاره فوتبال به تیم ملی در نیمه راه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی خبر بزرگی بود.

بازگشت کریمی پس از دوری از تیم ملی که ابتدا از سوی فدراسیون فوتبال ایران بر او تحمیل شده بود و سپس توسط خودش ادامه یافت؛ چندان غیرمنتظره نبود.

در سراسر جهان افسانه هایی از قهرمانانی که سر وقت برای نجات حاضر می‌شوند، وجود دارد. چه چیزی بهتر از این است که جادوگر تهران چوبش را در روز هشتم فروردین در ورزشگاه آزادی تکان دهد؟ دیدار با عربستان، رقیب قدیمی ایران بهترین زمان برای این کار است.
ایران ممکن است در تنگنای مهلکی قرار نداشته باشد، اما در گروه دوم پس از 4 بازی پس از تیم های کره جنوبی و کره شمالی در رده سوم قرار دارد.

یک پیروزی در خانه برابر عربستان گام بلندی به سوی آفریقای جنوبی خواهد بود، اما هر نتیجه ای کمتر از آن یک نگرانی بزرگ برای تیم ایران به شمار می رود و برای سه بازی پیش رو، روی تیم فشار زیادی وارد کند، از جمله بازی های ایران در پیونگ یانگ و سئول شرایط را برای صعود ایران به جام جهانی 2010 دشوار خواهد کرد.

بازگشت کریمی می تواند برای تیم ایران یک ترقی محسوب شود و برای دو تیم دیگر نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت. می توان اطمینان داشت که بازگشت کریمی برای طرفداران تیم ملی عربستان ناخوشایند است.

عربستان سعودی نمی خواهد در تهران برابر تیم ملی ایران متحمل شکست شود و کره جنوبی از خاطره بازی علی کریمی در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در سال 2004 به خود می لرزد. علی کریمی هنوز جادوگر تیم ملی فوتبال ایران است.

اینکه آیا او هنوز انرژی 90 دقیقه بازی در یک دیدار حیاتی در مقدماتی جام جهانی را دارد یا خیر، پرسشی است که باید منتظر پاسخ آن بمانیم. برخی متعجب اند از اینکه او چگونه خواهد توانست در میانه میدان شلوغ ایران به زمین برود.

درحالی که بیشتر هواداران از بازگشت وی خوشحال هستند، برخی تردید دارند که آیا می شود به بازیکنی که دعوت تیم ملی را رد کرده، اعتماد کرد؟ بسیاری از انتقاد علی کریمی بر فدراسیون فوتبال ایران و کمبود حرفه‌ای گری و مدیریت در آن حمایت می کنند.

معترضان در صفحات اول روزنامه ها تیترهای کوبنده‌ای به چاپ رساندند و حتی دخالت رئیس جمهوری ایران مبنی بر لغو محرومیت را اعلام کردند.

در حال حاضر منتقدان اظهار داشته‌اند که کریمی نمی‌خواهد بیش از این برای تیم ملی ایران بازی کند، به ویژه پس از اخراج؛ وی از تیم ملی دیگر انگیزه ای ندارد.

علی دایی، هم تیمی سابق علی کریمی در رقابت های جام جهانی 2006، به این ستاره هشدار داد که اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

وی اظهار داشت: اگر جای کریمی بودم، هیچ‌گاه دعوت تیم ملی را رد نمی کردم.

دایی گفت: با بازیکنان جوان برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی آماده می شویم و می توانیم با همین بازیکنان در این رقابت ها پیش رویم.

بازگشت علی کریمی برای تیم ملی ایران از لحاظ روانی مناسب است. بازگشت جادوگر می تواند برابر عربستان به یاری تیم ایران بیاید اما در حال حاضر ایران مارادونای آسیا را از دست داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد