از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

یک اقدام غلط در سوختگی ها

 یک اقدام غلط در سوختگی ها

 

یک متخصص عفونی گفت: یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها در سوختگی‌ها، پیشگیری از عفونت است که با رعایت نکات بهداشتی می توان از بروز عفونت ها پیشگیری کرد.

دکتر فرید یوسفی اظهار داشت: بهتر است اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها در درمانگاه یا مراکز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت کاهش یابد. استفاده از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود.  

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌کنند که کار اشتباهی است و توصیه می‌شود انجام نشود. استفاده موضعی از خمیر دندان برای درمان و التیام سوختگی فایده‌ای ندارد و برای این کار ساخته نشده است. 


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: برای رفع سوختگی ‌باید حتما شستشوی ناحیه و پانسمان انجام شود؛ برخی افراد در این زمینه کم‌کاری می‌کنند که خطر زیادی دارد. همچنین بسیاری از افراد محل زخم را دستکاری می‌کنند که احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.

یوسفی ادامه داد: اصولا پس از سوختگی ممکن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.

این متخصص عفونی گفت: در سوختگی‌ها گاهی میکروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌کنند، برخی میکروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند.  

وی افزود: عفونت زخم در سنین کودکی و سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود و هر چه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش می‌یابد.


منبع : sadafnews.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد