از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

چرخ فلک


من کیستم تا هر زمان پیش نظر بینم تو را ؟

گاهی گذرکن سوی من ، تادرگذر بینم تو را

 

افتاده بر خاک درت ، خوش آنکه آیی بر سرم

توزیر پا بینی و من بالای سر بینم تورا

 

یک بار بینم روی تو دل را چسان تسکین دهم ؟

تسکین نیابد ، جان من ، صد بار اگر بینم تورا

 

از دیدنت بیخود شدم ،  بنشین ببالینم دمی

تا چشم خود بگشا یم و بار دگر بینم تو را

 

گفتی که:هر کس یک نظر بیند مرا جان می دهد

من هم بجان در خدمتم ، گر یک نظر بینم تو را

 

صد بار آیم سوی تو ، تا آشنا گردی به من

هر بار از بار دگر بیگانه تر بینم تو را

 

تا کی هلالی را چنین زین ماه میداری جدا ؟

یارب که ای چرخ فلک زیر وزبر بینم تورا


هلالی جغتایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد